Tuesday, May 23, 2017

Projek ID raya 2017 :: Wainscoting






teaser dulu boleh tak..?? uhuukkss...


aku tak sempat lah nak edit gambar bagai..
tapi yang follow IG aku dah tengok dah la sikit2..
siap terus aku update jer..
masa aku buat ritu pon aku share gambar dah...

yang aku tunjuk sekeping atas ni pon masa baru jer siap..
ngah touch-up cat..
tapi excited nak share..tapi tak sempat gak.. hahaha..acaner tah tu..

and finally....

aku buat jugak wainscoting ni..
sebenarnya.. agak sangat lama tuk aku decided..
serious.. aku berkira2 nak buat atau tak..

masa aku ubah..tukar cat.. awal tahun lepas..setahun setengah lepas..
aku memang amik inspirasi dari Rizalman.. Rumah Hanis Zalikha dan office Aliff Syukri
fes time aku nak sangat buat rumah color hitam.. sebab tengok rumah kek nis yang ngah progress masa tu
kebetulan pulak.. kuar cerite apa tah tu tak ingat tajuk
yang buat kat opis aliff syukri tu..
aku terus pekenan..
masa tu lah aku decided tuk ubah seluruh rumah aku..
termasuk hampir kebanyakan perabot aku jugak..[sofa terutamanya]

dan 2-2 aku mentioned tu.. bukan jer cat color hitam
tapi.. pakai wainscoting sama color n mixed with gold..!!

lepas aku tukar cat n deko id rumah aku hampir 70% [bahagian bawah]
masa tu aku berkira2 nak buat wainscoting atau tak..
jujur aku cakap.. awal nya..aku tak nak buat..
aku malas.. hahaha..
dan aku tak kisah pon kalau tak buat..sebab aku rasa macam wainscoting ni serabot..
since aku sendiri banyak barang dan perabot pon warna gelap..
tengok rumah orang..lawa jer pulak..
lagi pulak kalau wainscoting yang bawah nya putih tu..
tapi tak sesuai ngan konsep rumah aku [aku rasa sendiri2 lah ni]
kalau aku buat.. aku memang niat nak buat sama color..hitam semua..
macam rumah kek nis dan opis aliff tu..

tapi.. tak terbuat2 jugak..
masih 50-50..

setiap kali pon.. biler tengok idea2 ID Rizalman 
dan survey google idea id konsep yang aku nak...
memang cantik biler rumah ada wainscoting ni..

lepas tu.. aku pikir.. takper lah.. buat jer lah dulu..
dari kan membasi nanti trend ni.. hahaha..
tak de masalah pon kat aku nak buat pon kan..
hagak2 nanti tak besh.. tukar lah pulak lan.. bahahahaha.. 
macam tak biasa pulak ko kan,,
tu sudah nya aku buat..

tapi.. kalau nak tau..
asal kejadian sebenar nya.. buat tuk bilik tido kiteorang..!!
dah ukur2..potong2.. dah siap2 tinggal nak tampal jer kat wall
tetibe rasa macam lawa la pulak..hahaha..
terus rasa nak letak kat ruang tamu tu..kesah nya..
macam tu lah kesudahan nya yang akhir nya..
dari kan nak buat sikit jer..
terus plan nak buat sampai satu wall -tapi bahagian wall bawah jer baru siap sepenuh nya
lepas ni nak setel bahagian dining area pulak..

kerje ni sangat remeh hokeh..
sebelum ni buat main tibai jer..
tapi.. kali ni buat dengan sangat proper dan details..
aku amik masa lebih kurang seminggu tuk siapkan sepenuh nya..
bahagian bawah jer yer..
tuk sepanjang 25 kaki wall..
remeh nya bukan apa.. nak kemaskan tu..
yang finishing tu.. dan ukuran kotak2 yang kene tepat..

korang nak ker aku share step by step ??
aku macam malas sebenarnya.. huhu
tapi.. insyaa Allah.. aku cuba gak lah buat tuk korang..tak janji tau tapi nya.. ngeeee...

aku bizi ngan 'sesuatu' sekarang
nak buat marketing
ada yang perasan kat IG n Fb.. tau lah apa aku buat sekarang
aku amik masa setahun untuk semua tu yer..
so.. aku nak buat betul2.. fokus kali ni...
insyaa Allah.. pasti akan aku share kat sini jugak nanti..
dan harap sokongan korang semua..









TEMPAHAN [ PRE-ORDER] UNTUK KUIH TART GULUNG MAMA MELETOP DI BUKA SEKARANG..
harga sama macam yang aku beli dari penjual/pasaran..

HARGA RM 36 
[TIDAK TERMASUK POSTAGE]
satu balang [50 biji] 
PRE ORDER DENGAN DEPOSIT 50% 


SELF COLLECT AREA RAWANG
ATAU PENGHANTARAN [COD] kawasan KLANG VALLEY 
atau yang mana2 rasa ok boleh berbincang 
*dengan kos penghantaran ikut kesesuaian

ESTIMATED TARIKH MULA PENGHANTARAN :: 
 [minggu pertama puasa]

tempahan terhad yer..
so hurry up..!! place ur order now..!!!




nak tau sedap ker tak.. boleh baca review DI SINI



WHATS APP / SMS 
019-2085089 [ATY]