Tuesday, July 25, 2017

boleh ker BER-BENGKUNG WAKTU BERPANTANG..walaupon bersalin secara czer ??



ramai yang tanya aku..betul ker aku masa pantang ritu BERBENGKUNG ??

ramai tak percaya..
mungkin sebab ingat aku sekadar beriklan..

dan lagi...orang tak percaya yang aku dah bersalin czer 2 kali..
DAN AKU BERANI PAKAI BENGKUNG waktu berpantang tu..!!

well.. typical kan.. lagi2 tuk orang bersalin czer.. 
takut nau2 nak pakai bengkung ni..aku pon dulu sama gak..
sebab aku tak tau..takde pengetahuan.. dan tak amik kesah..
sebenarnya.. berbengkung ni besh hokeh.. banyak giler kebaikkan nya..
bukan setakat luaran nak nampak fitted..tapi dalam jugak yang penting tu..

yup..bukan sekadar iklan.. tapi..aku memang pakai dalam tempoh berpantang ritu..
tapi.. bukan nya sebarangan bengkung yer..
aku pakai bengkung yang aku anggap sangat istimewa..
dan aku sayang giler.. hahaha..

sungguh ni aku tak tipu..
aku simpan baik punya bengkung tu..
sebab aku tau..kalau ada rezki aku mengandung dan bersalin tuk kali ketiga ni pon..
aku akan melaui proses secara czer jugak..
so..lepas pakai masa berpantang dak shaquille ritu [anak kedua]
aku basuh bersih2..dan simpan dalam kotak nya semula
dan letak tak tempat barang2 penting..!!
sebab bengkung istimewa ni aku tau akan jadi one of list utama waktu berpantang nanti..

sebelum tu.. saja nak bagitau..
apa yang aku nak share ni..adalah jujur dari pengalaman aku sendiri..





so.. ni lah die 'bengkung istimewa' yang aku cakap tu..!!
BENGKUNG MODEN CEASERAN
bengkung ni.. bukan setakat tuk orang bersalin normal
TAPI KHUSUS JUGAK TUK ORANG BERSALIN SECARA CZER..


ok.. aku nak sharing pengalaman aku since aku dah bersalin secara czer 2 kali..
dan perbezaan anak pertama tak pakai bengkung..
dan anak kedua denganBENGKUNG MODEN CEASERAN sepanjang tempoh berpantang..

masa berpantang kali pertama..
aku tak prepared secare mental fizikal pon yang aku akan bersalin secara czer
yup... aku beli bengkung tuk keperluan time berpantang waktu tu..
tapi.. hanya bengkung biasa yang orang beranak normal jer boleh pakai..
siap beli dua hokeh.. jenis ikat2 tali tu..
dengan jenis cangkung kain keras dan ketat..
well.. orang bersalin normal sesuai lah kot pakai bengkung tu..
aku dah jual pon bengkung tu.. huuuu...
aku sendiri tak berani nak pakai..giler rasa nya kalau aku gigih nak pakai jugak.. hahaha..
sebab material.. cutting nya sendiri macam tak sesuai tuk aku yang tetibe jer kene beranak czer ni kan..
bahagian luka tu jangan main2 yer..
kalau tak kene cara.. bertungku pon boleh buat luka terbukak..
lagi satu material tu pon risau gak..
memang la orang kate peluh2 tu ok..
boleh kuruskan badan dan buang toksin dalam badan..
tapi kalau datang pakej gatal2 kat luka tu.. pon satu hal jugak kan..
luka tu kene selalu berada dalam keadaan kering yer..tuk cepat baik dan elakkan infection..

so.. idak lah aku berbengkung masa anak fes tu..
kesan nya... perut aku muncit dalam tempoh sangat lama..!!
stress hokeh.. aku rasa makan tahun gak lah perut aku tu nak kempis..
walaupon berat badan aku turun..dan aku nampak kurus..
tapi.. perut tu lain macam die punya buncit..
dulu2 pulak jenis pakai baju ikut body [sekarang mak dah insap..hahaha]
lagi lah nampak kan..iisshh... tak suka lah..

masa anak kedua..dak shaquille tu pulak..
aku dah siap awal2 dah BENGKUNG MODEN CEASERAN ni..
aku mula pakai seawal 2 minggu lepas bersalin czer yer..
masa aku tunjuk kat bidan aku [yang sangat berpengalaman] bengkung ni..
bidan tu sendiri puji material bengkung ni..
dan langsung tak risau nak suh aku pakai..
yeaahh.. salah satu keistimewaan bengkung ni dibuat dari BAHAN BEBAS DARI GETAH. 
selesa dipakai, tidak menyebabkan kegatalan, menyerap peluh, tidak panas, lembut pada kulit dan tidak tebal.




jujur nya.. memang sangat sedap pakai..
rasa kemas sangat2 kat bahagian perut..
aku boleh pakai sehari suntuk yer sampai nak mandi waktu petang
kekadang aku sambung pakai sampai ke malam..!!
aku rasa.. lebih senang kot tuk aku bergerak...
macam laju sikit lah..
tak lah rasa bergoyang2 perut aku..yer lah rahim kat dalam tu kan masih mengembang [tak betul2 kecut lagi]
so biler pakai tu.. rasa ringan jer badan..
TAK TERASA LANGSUNG MACAM NGAN BERBENGKUNG..
BENTUK V Bengkung Moden yang direka untuk keselesaan pemakai. 
Bahagian bawahnya yang lebih lebar dari bahagian atas untuk memastikan bengkung kejap.

orang kata.. nak kencing berak susah pakai bengkung..
tapi tak dengan BENGKUNG MODEN CEASERAN ni yer..
sebab nya.. satu hal sebab aku cakap material nya tu tak keras..
adjustable..
boleh lipat bahagian bawah kalau kata nak ke toilet..
tak yah nak susah2 bukak pakai balik..
aku sendiri kagum.. hahaha..
tapi aku serious ni tau..
memang aku suka giler ah bengkung ni..

kesan nya.. aku rasa..luka beranak aku lagi cepat baik berbanding masa anak pertama dulu..
aku lebih rasa sihat dan kuat..
luka aku cepat kering..!! langsung tak de masalah walaupon aku sangat kerap berbengkung..
sangat yer.. sebab aku suka part rasa 'ringan' tu.. heheh..

senang jer pon nak pakai bengkung ni..
lepas2 dah takde bidan tu..
aku pakai sendiri jer..tak yah nak ikat2..lilit2 bagai..
jenis VELCRO STRAP tu.. alaaa.. macam pelekat tu..
lepas tu..kau boleh lekat kat mana2 bahagian bengkung pon ikut keselesaan..
tu lepas2 pantang..ko nak pakai harian pon takde masalah..
macam sorang kawan aku ni.. die sejenis suka pakai bengkung sebab nak nampak fit..
tu dia cakap pakai BENGKUNG MODERN CESAREAN ni sedap..tak gatal badan..
memang betul pon..!!



ini muka orang berpuas hati dengan BENGKUNG MODEN CESAREAN ni..heheh
dan jangan pelik macamana aku boleh fitted lepas habes pantang..
macam arwah mak mertua aku dulu heran nau2 dia tengok badan aku tak macam orang lepas beranak langsung...
so.. ini lah dia salah satu rahsia aku..selain dari aku berpantang sungguh2...
well.. aku memang betul2 menikmati waktu pantang aku time tu..






bukan aku jer yang cakap ni yer..baca sekali testimoni PENGGUNA LAIN ni jugak
ni antara yang sama rasa kesan nya.. 

apa aku cerite ni adalah sangat jujur yer..
aku sendiri pakai dan rasa kebaikan nya...
dan kalau korang mencarik2 bengkung yang besh tuk time berpantang nanti
aku memang rekomen 300% BENGKUNG MODERN CESAREAN ni..
insyaa Allah korang boleh berpuas hati..





lagi satu.. korang jangan risau pasal saiz..
ada size yer mengikut kesesuaian badan korang..
macam aku pakai size S..laki aku nak jugak pakai..tapi die tak muat.. hahaha..
kalau dia..kene amik size L ker XL kot..
tapi die tak kose lah pulak nak berbengkung macam kite pompuan ni kan.. ngeeee..

dan lagi kau tengok gambar atas ni..
perasan tak ada lipatan tu 3 panel dan 4 panel..apa bezanya ?

4 panel (12 inc) -sesuai sekiranya sis nak kempiskan perut dan pinggul.
3 panel (9inc) -sesuai sekiranya sis nak kempiskan bahagian perut sahaja.
Material adalah sama yang berbeza hanya dari segi labuh sahaja.
macam aku punya 4 panel..time pantang pakai labuh sampai punggung
tapi.. kan aku cakap.. bende ni senang adjust..boleh lipat2..
biler nak ke toilet tu aku gi lipat bawah tu selapis jadi macam 3 panel.. hahaha..
ceredik tak..ngehngehngeh.. nak kasi mudah kat aku tak yah nak bukak pakai balik..
tu aku suka sangat bengkung ni tuh..
takde apa yang tak best..semua nya best..






dah alang2 cerite pasal bengkung tu..
apa kata korang amik sekali pakej dengan LOSYEN CZER CORREA ni tuk kempiskan perut jugak..

ritu time pantang..takde lagi bende ni..
bidan aku sapukan 'ragi'.. walaweyyyhhh.. melekit nya..ngan bau nya boleh tahan..ppfftt...
dengan panas nya lagi... hahaha..
tapi aku tahan kan jer lah kan..
sebab memang dok pikir.. bende2 macam tu memang lah panas kan..

tapi rupernya.. ada Losyen khas tuk orang beranak czer sapu kat perut..
dan RASA NYA SEJUK hokeh !!!

 LOSYEN CZER CORREA ni lah...

keistimewaan Losyen ni paling besh aku rasa.. sebab SEJUK !!
idaklah menggelupur kau nanti..
kekadang bende2 ni lah yang selalu buat orang give up nak pakai..kan kan..

1) orang yang bersalin secara czer dan normal boleh guna dalam tempoh 24 , 
dan  tidak perlu risau tentang baby atau luka czer akan pijar jika terkena produk panas
2) Boleh digunakan di semua bahagian yang berlemak termasuk Dagu dan Muka
3) Sangat sangat sesuai jika sis tinggal di negara yang kurang sejuk seperti Malaysia, Lagi2 bila sapu di seluruh badan sebelum tidur, perghhhh nyamannn je rasa. Macam duduk depan lemari ais.
4)Sangat sesuai bagi mereka yang ada alahan seperti ruam dan gatal-gatal bila amalkan produk yang panas
.


boleh lah aku guna nanti2 time berpantang akan datang..
takde lah aku kene pakai 'ragi tapai' tu.. hahaha..
Insyaa Allah..kalau ada rezki..doakan yer.. [senyum]

lagi satu pasal LOSYEN NI ADA COLLAGEN yer...
fes time tau aku jumpa losyen kuruskan perut..siap ada kolagen.. hebat sangat ni tau..
Apa yang syok nya kalau ada COLLAGEN ni ?
.
1) Kebiasaan orang yang dah kurus setelah kehilangan berat badan melampau akan mengeleber tubuhnya, Jadi collagen ini menanjalkan kembali bentuk tubuh.
2) Wanita yang MENGANDUNG dan OBESITI kebiasaannya akan mengalami kesan reganggan kulit @ strechmark ataupun SELULIT. Jadi collagen bunga matahari ini akan pudarkan kesan-kesan buruk ini dan dan dan kulit kembali MUDA dan LICIN serta CERAH, SYOKKKKK lah.


tak nak cerita banyak.. baca testimoni yang berpuas hati ni






customers yang berpuas hati..

nak tau lebih lanjut pasal kedua2 produk hebat ni ??
boleh dapatkan segalanya dari link bawah ni

FACEBOOK[bengkung] :: Bengkung Moden Ceaseran 
FACEBOOK[bengkung] :: Losyen Cesarean Secret Correa
INSTAGRAM :: bengkungmodenceaseran

atau direct what's app [untuk pertanyaan]
Pn Sara :: 014-8371485