Wednesday, July 19, 2017

jangan hanya risaukan pasal ada atau tak susu badan kita tu..TAPI.....




aku bersyukur Allah bagi aku rezki untuk kedua2 anak2 aku menyusu badan penuh..
tapi sebenarnya.. perkara tu bukan lah mudah walaupon nampak mudah..
walaupon aku direct feeding..
tapi masih ada cabaran2 nya tau..
orang jer tak tau..
aku ni struggled jugak lah..dan hampir give up..!! 

sebenarnya.. bila cakap pasal penyusuan badan ni..
masalah bukan semata takde susu badan yer..
tapi.. banyak lagi masalah lain !!

aku teringat pengalaman2..kenangan2 aku masa dalam tempoh penyusuan badan anak..
macam2 hal.. macam2 cabaran..

salah satu nya.. PENAT.. 
yup.. sapa kate bagi anak susu badan tu tak penat..
lagi2 kalau secare direct feeding..

2-2 anak aku jenis kuat menyusu.. KERAP MENYUSU..
tu orang cakap biler kite bagi anak susu badan ni.. kite akan mudah lapar..
memang betul pon..!!
tapi kalau jenis tak makan banyak macam aku ni..
tu jadi masalah jugak tu.. huhu
memang aku mudah rasa letih.. bila letih.. mula lah aku takde mud..
dan bende2 tu kalau aku biarkan..
akan effect pada kehidupan aku sendiri..
yer lah.. aku ni jenis aktif..tak suka duduk diam..
so.. nak tak nak.. aku kene cari cara tuk terus bertenaga sepanjang waktu..

lagi satu.. kalau direct feeding.. selagi anak masih menyusu badan..
so..should be tak akan timbul masalah stimulasi susu kan..
maksud nya.. susu badan tu insyaa Allah akan sentiasa ada..
well.. betul la tu konsep penyusuan macam tu..
selagi ada permintaan..selagi tu insyaa Allah akan ada pengeluaran..[demand n supply]
so.. ada orang kata.. KENAPA MESTI NAK AMIK SUPPLEMENT..??

huh...

macam ni..

terus terang aku cakap..
aku jarang risaukan susu badan takde..
tapi..apa yang selalu aku risaukan..
adalah susu badan yang berkualiti..

kene tau satu perkara..kite tengok pada badan dan persekitaran kite jugak yer..
tengok la pemakanan kite tu sendiri..
nak bagi yang berkhasiat pada anak.. kite kene amik bende2 berkhasiat jugak..
which is yang orang selalu galakkan amik secara semulajadi.. sayur2.. buah2..makanan seimbang
Well.. kalau kau jenis boleh jaga semua tu..takde masalah..
tapi..kalau kau jenis yang makan tak hengat apa..
atau bukan selalu ko punya banyak masa tuk dapatkan makanan betul2 seimbang..
eeerrr..macam aku ni.. so.. memang lah kene amik supplement tambahan..
bukan setakat untuk diri sendiri..
tapi untuk anak2 jugak..

apa yang aku maksudkan ni..BILA KITE NAK HASILKAN SUSU BADAN YANG LEBIH BERKUALITI 
bukan semata2 setakat ada susu badan yer 

aku sendiri lalui cabaran tu..
aku duduk umah..dengan dua orang anak..
masa anak2 masih kecik..
aku sendiri tak sempat nak masak.. kekadang..nak makan pon terkejar2..
mak2 pasti tau kan masalah ni..
melainkan kalau ada orang jaga..
anak tido baru kite dapat urus diri..makan..
macam aku suri rumah..tak keluar2 rumah pon kekadang masa anak masih kecik..
nak masak sendiri pon tak sempat..
kene tunggu husband balik kerje tengok anak..baru ley masak..dan makan betul2..
kalau tak sebelum tu.. makan jer apa yang ada..
atau panaskan je lauk semalam..
nampak teruk kan..tapi tu lah realiti nya..!! 
tak macam bile kite keluar bekerja..
ada masa rehat tuk keluar makan..dan boleh makan macam2 pilihan makanan..

so..dalam keadaan macam tu..
memang agak susah tuk aku dapatkan routine makan yang baik dan sihat..
tu pasal aku cakap..aku akan mudah letih..dan bagi effect tak elok pada kualiti susu badan..
bende ni bukan disengajakan yer.. 
bila anak2 dah besar2 sikit ni jer baru lah senang nak masak ke hapa..
tu bukan alasan semata..tapi macam aku cakap.. memang tu perkara biasa..
yang orang tak nampak dan pikir.. "tung laaaaaaaaa dapat bagi susu badan penuh kat anak"
haaa..cabaran2 macam ni yang orang tak perasan..

sebab tu lah.. jangan kecam orang yang perlu amik supplement tambahan 
bukan semata2 nak TAMBAH SUSU BADAN
tapi.. untuk dapatkan susu badan berkualiti tuk anak jugak..




well... dari dulu.. aku prefer amik sumting yang organic..semula jadi..
which is.. susu kambing..
kalau sapa2 tau..aku memang penyokong tegar pengambilan susu kambing..!!
sebab.. SUSU KAMBING SENDIRI MERUPAKAN SUSU KEDUA TERBAIK SELEPAS SUSU IBU yer..
dan lagi.. sebab ianya organik..
aku tak risau akan bahan kimia atau apa2 jer lah yang bagi kesan tuk jangkamasa panjang..

dan..aku sentiasa yakin akan khasiat susu kambing ni sendiri..
aku dah amik dari masa awal mengandung pon lag..
sampai lah sekarang...walaupon anak dah menyusu badan lagi..
alhamdulillah..bagi aku..khasiat susu kambing ni memang sangat hebat..



untuk susu badan sendiri...
Susu untuk tambah susu.. significant kan..hahaha..

meh aku nak share KHASIAT SUSU KAMBING UNTUK SUSU BADAN

1) kulit baby tidak akan jadi terlalu sensitif dan mampu mengelakkan parut.
2) tulang baby akan lebih kuat.
3) memberi nutrien sempurna untuk baby melalui susu badan ibu.
4) meningkat kan kecerdasan otak/IQ baby.
5) memekat kan susu badan dan menjadikan anak rasa lebih kenyang.
6) memberi kan lebih tenaga walaupon anak kerap menyusu.
7) memberikan lebih kalsium pada ibu - mengurangkan rambut gugur, kurangkan risiko sakit tulang belakang serta gigi.
8) menjadi milk booster dan penawar bagi masalah kekurangan susu badan.






dan ni antara pilihan SUSU KAMBING TERBAIK yang ada di pasaran sekarang

SUSU KAMBING ETSUMELL Choco Plus OAT !!
aku dah amal kan beberapa bulan ni.. dari sebelum shaquille pisah susu badan lagi
sampai sekarang
alhamdulillah.. sangat membantu..
bukan setakat tuk susu badan.. tapi untuk tambah kalsium dalam badan jugak
takde dah rasa sakit belakang dan sakit gigi kerap macam dulu2..
yer lah.. dah tua2 ni kan.. makin kurang kalsium dalam badan..
memang kene amik supplement tambahan macam ni
dan aku galakkan korang amik sumting organic macam susu kambing sendiri
tak perlu risau sangat nak flush balik bende2 tak patut dari badan yang akan bagi kesan pada buah pinggang dan pada masa panjang..




aku suka kan rasa nya yang sangat sedap..
untuk peminat COKLAT.. KORANG MESTI RASA SUSU NI..!! 
sebab..takde bau hamis..walaupon susu kambing..takde rasa muak2 susu tu..

minum SUSU KAMBING ETSUMELL ni macam minum AIR COKLAT hokeh..
sedap sangat yer !!
lagi2 buat suam2 ala2 hot choc.. minum pagi2..waktu sarapan..
memang tenang jer rasa..

tau kan..menurut kajian.. coklat memang menenangkan..
untuk ibu jenis pumping kat opis buat stock susu badan tu..
lagi lah di galakkan tuk amik bende2 berperisa coklat ni..
sebab nya.. bila kite tak stress..tenang..insyaa Allah bagi kesan baik pada production susu badan..

aku tau lah.. aku pon pernah jugak merasa buat stock susu badan beratus2 Oz/botol..
so..jangan cakap aku omong kosong yer...
aku share semua apa yang pernah aku lalui..
susah senang tu... haaaiihh...
seb bek lah pastu aku dah benti kerje..tak yah buat stock lagi..hahahahahaha...




tapi dalam banyak2 Susu kambing yang aku biasa amik sebelum ni
SUSU KAMBING ETSUMELL ni aku rasa istimewa sebab ADA TAMBAHAN OAT !!

macam pelik jer kan..
tapi.. tak la rasa langsung pon fiber oat tu..
macam aku cakap tadi.. rasa coklat semata..rasa susu pon tak..heheh
macam minum milo tu tau..

aku suka tambahan khasiat OAT kat dalam susu ni sebab bagus sangat tuk badan kita sendiri..

first.. dah tentu lah OAT NI MEMBERI TENAGA
boleh bagi kite rasa kenyang lebih lama..
so sesuai lah tuk ibu2 yang jenis anak kerap menyusu tu...
macam aku dulu2 lah..mudah rasa letih..mudah rasa lapar..
jadi nya khasiat OAT ni sebagai extra dalam kebaikan susu kambing tu sendiri

lagi satu.. bagus nya.. elok tuk penghadaman..!!
pelawasan badan kita..
walaupon minum susu coklat..
so far aku minum.. memabantu sangat sistem pembuangan tu..
tak de lah nak sembelit ke hapa walaupon kekadang aku buat pekat2..
mak kan suka hot choc.. ada ketagihan kat situ..ngeeeeee...
tapi tak risau pon...




selain OAT..terdapat jugak khasiat makanan sunnah lain..

KURMA
MADU
KISMIS
DELIMA
GAM AKASIA/GAM ARAB

hebat kan..!! lengkap semua dalam nya..
nanti len kali aku share apa kahasiat2 semua pemakanan ni
yang memang bagus tuk ibu mengandung dan ibu menyusukan anak..

ada paling besh ni..MEMANG KHUSUS UNTUK MENAMBAH SUSU BADAN
dalam Susu Kambing ETSUMELL Choco Oat ni.. ada HABATUS SAUDA !!
memang dah terbukti pon kan..viral dan ramai orang tau khasiat nya yang satu ni
sebagai MILK BOOSTER

insyaa Allah.. 
tak perlu was2 nak amik ni..sebab semua bahan2 nya organik..
takde penambah bahan2 pelik2 yang tak elok tuk badan kita..

try lah sekarang..

ngah ada HARGA PENGENALAN sekarang ni..



Instagram: @etsumell_hq
+6011-23451742


Lagi satu nak war²kan, pihak pengurusan Etsumell mencari sesiapa yang berminat jadi Ejen/Stockist/Dropship di seluruh Malaysia. Bagi yang menyertai akan mendapat kadar keuntungan 25%-35%. Haaa kalau korang berminat berniaga bolehlah cuba, hubungi je nombor tertera di atas.