Tuesday, September 05, 2017

cerita raya haji



since aku tak balik kampung kali ni..seperti plan yang sepatut nya.. so..pagi raya tu kiterang gi lah beraya umah ayah kat shah Alam.. pas subuh siap2 dari rumah.. nak solat raya kat masjid Alam Megah tu jer.. adik2 aku ada semua.. meriah lah sikit.. lagi pon..aku sendiri malas masak rendang bagai tu.. huhu.. lagi pon..petang tu dah plan nak bawak anak2 berkelah dekat2.. kau..raya2 gi berkelah..apehal lak kan.. hahaha.. 

kesian kat anak2.. tu jer.. lagi2 dak qaleef.. sehari sebelum tu baru plan2.. die dah sibuk2 kemas bag dah.. haaiihh..







Solat kat Masjid Munawarrah Alam Megah..dekat ngan umah.. masjid ni dulu gak lah tempat jenazah Tina di uruskan..di mandikan..dan di solatkan..  [rindu tina]

solat start 8 suku lebih kurang.. paking penuh.. derang semua naik motor [adik2].. aku pakai kain.. tak ley naik motor.. soh adik aku si ayie ni bawak kan naik kereta.. anak2 jer naik motor ngan abah sado.. saja..anak2 kan suka naik motor.. 

sampai sana..carik paking..orang dah start solat dah.. kelam kabut berjalan masuk dalam.. gambar aku takde.. sebab nak cepat.. balik tu ramai orang segan lah nak posing.. hahaha.. 

anak2 dah besar2 macam ni senang nak bawak gi masjid..macam qaleef akan ikut abah sado solat sekali.. macam shaquille dok ngan aku die selalu kalau takde geng which is abang nya.. die elok jer boleh dok diam sebelah aku.. 



semua ada pagi tu.. kecuali abang2 aku jer lah.. aku makan banyak giler hari tu sebab dah 2 hari makan tak seberapa dek kerana buat gigi ritu tu lah kan..nampak tak pipi aku belah sini tu bengkak lagi sikit tu.. tapi ok dah. makan ubat tahan sakit.. tak rasa sangat..just tak ley 'kasar2' la makan tu mengunyah makan hapa kan.. mak tetibe sopan makan bukak mulut comel2 jer.. heheh..

sedap pulak tu ayah aku masak macam biasa peberet aku sepanjang zaman air tangan ayah.. memang aku rasa bertambah 4-5 kali kot..hahaha.. 
orang last bangun...


lepas tu ingat nak bawak anak2 tengok orang sembelih lembu kat masjid sama tu.. tapi sampai2 dah habes semua berlapah.. huwaaaaa..laju betul derang buat kerja..!!! kempunan anak2.. 
terus kiteorang gerak balik-nak gi berkelah pulak... gi anak beranak jer.. tapi last minit adik2 aku yang 2 orang tu nak ngekor.. gi lah sekali... 

kiteorang gi air terjun Kalumpang.. kat Tanjung Malim.. dalam 45 minit macam tu dari umah kiteorang jugak.. nanti aku cerite lah eh..