Tuesday, January 02, 2018

Lega lah sekarang anak dah kurang batuk lepas guna TASNEEM NATUREL BALM





aku tak pernah cerite kan yang anak2 aku ada mild asthma


sikit lah..just mild..and tak teruk pon..in fact tak pernah jadi yang teruk2 pon..masing2 pon aktif n lasak jer..

cuma derang agak sensitif ngan keadaan yang sangat sejuk..nanti senang nak dapat batuk..dan kalau batuk tu macam lebih mudah melarat..sedangkan takde apa pon sebenarnya..tapi so far.. selama ni masih lagi terkawal..[orang asthma ni punca nya sebab dada sempit lebih kurang macam tu lah doktor bagitau tu sukar bernafas dan mudah tuk kene batuk selesema]  
and since abah sado pon memang ada [mild asthma jugak].. so no wonder anak2 pon boleh ada jugak.. asthma ni pon penyakit keturunan gak.. tapi alhamdulillah.. samaada fared dan anak2 aku masih boleh aktif macam biasa.. in fact sanagt aktif masing2.. 
tak pernah lagi lah aku tengok keadaan sampai berpeluh2 tak boleh bernafas..tu yang dokter cakap.. just mild jer.. tuk keadaan tertentu2 jer.. 

asthma ni ada macam2 jenis gak.. bukan terus2 yang susah bernafas tu yer..  kalau kata ada jenis sensitif pada makanan.. kene la alert kat bahagian tu.. kalau jenis yang sampai semput susah nak menapas tu.. tu tahap memang regular asthma ke hapa orang panggil.. dah tak ingat dah..kene amik neb atau kene ada alat bantuan setiap masa..macam gas kecik sedut kat mulut tu.. pernah tengok kan.. 


tapi abah sado and anak2 tak de lah sampai tahap tu.. derang cuma tak boleh sejuk sangat2..terlampau sejuk.. ais batu ker.. atau macam dok dalam aircond terlalu lama..tido dalam ekon sepanjang malam ker..kekadang kalau duduk dalam kereta malam2 dalam perjalanan bukak ekon tu pon.. boleh jadi gak.. sensitif masing2.. lagi2 dak qaleef..  macam abah sado pulak jenis selalu out station dok hotel berminggu..ekon hotel kalau tutup bukan ada kipas.. jadi kalau dah terlalu lama dok dalam ekon tu.. balik rumah nanti mula la mengadu sakit dada lepas tu batuk lain macam.. aku yang sesak napas mendengarnya.. soh tido bilik tetamu bawah..bukak kipas pon slow jer atau tak bukak langsung kekadang.. lepas tu baru ok sendiri..  

so sama lah anak2 pon.. jenis sensitif ngan sejuk sangat..


tak merasa lah ko gi negara sejuk2 sangat... dah macam ni ghuper masing2 kan... haaiihh.. 


dokter cakap.. jangan dok dalam ekon lah kalau macam tu kan.. 


huh...masalah nya pulak.. anak2  sejenis tak boleh tido tak de air-cond.. ngade sangat taaaaww...lagi2 dak shaquille.. mudah berpeluh.. lepas tu gelisah tak ley tido..meragam pastu nanti kacau tido maknya jugak..hmm... tapi tu lah.. bile dok ekon lak kang.. masing2 mula la pagi subuh tu start batuk2 lain macam bunyik nya.. batuk asthma..kalau korang tau macamana bunyik nya.. 

so pandai2 lah kan.. biasanya.. cara aku control.. aku bukak air cond sekejap jer.. atau bukak pada suhu bilik biasa.. tak terlampau sejuk lah kire nya.. just rasa selesa..lagi satu.. dah hagak2 sejuk tu..anak2 dah lena..aku tutup kan jer..[melain kan kalau aku sendiri kepanasan lagi..huhu] tapi kalau biarkan semalaman sampai ke pagi..alamat nya memang kokol2 la masing2.. ngan laki aku sekali..   

selalunya memang waktu pagi2 subuh tu.. tu paling obvious.. sejuk dia lain sikit kan waktu tu.. memang waktu paling mudah anak2 aku kene batuk yang aku perasan.. so apa yang aku biasa buat.. sebelum tido.. aku akan sapu kan kat anak2 balm TASNEEM NATUREL.. 


haaa... ni aku nak sharing ngan korang product yang aku rasa bagus dan berkesan giler kat anak2 aku..






aku suka product TASNEEM NATUREL ni sebab dalam 4 jenis balm yang derang kuarkan..ada satu balm khusus untuk Asthma dan batuk ! [Coughflu time] memang sesuai sangat tuk anak2 aku...


Dalam balm ini ada minyak pati kayu putih yang membantu mencairkan kahak kalau jenis yang mudah selsema tu. Jadi, anak akan muntah kahak untuk keluarkan kahak tersebut. Selsema pun akan meleleh untuk pengeluaran mukus tersebut. Nanti baru hidung anak tidak tersumbat dan batuk makin kurang. selsema batuk.. berkait2 lah tu..


yang penting mampu mengatasi masalah batuk selsema sekaligus kat anak..ORGANIK yer.. memang salah satu ciri yang aku rasa selamat nak guna lebih2 lagi tuk anak..

baca ni lagi ha...




ada 4 jenis Balm Tasneem naturel mengikut kegunaan iaitu ;

1] Coughflu Time  [yang aku guna]
2] Tummy time
3] Sleep Time
4] Calm Time


yang ni yang aku guna sekarang.. COUGHFLU TIME memang khusus untuk ;

- bantu kurangkan selsema
- bantu cairkan kahak
-bantu melegakan asthma 
-bantu untuk kurangkan sushu ketika demam




balm TASNEEM NATUREL ni tak melekit pon..dan tak panas..  bau nya sangat menyenangkan..  serious anak2 aku suka.. kekadang aku soh derang cium2 hidu macam ni jer.. pon membantu jugak kan.. bertenang sikit masing..huhu.. 

aku selalu gunakan sapu letak kat anak sebelum tido.. setiap malam..  Just sapu kat hidung sikit, tekak, tulang belakang, tapak kaki dan jugak dada.. selalu aku urut jer satu badan.. anak2 aku suka di urut2 macam ni..bantu anak tido lena jugak tau.. sebab dalam nya mengandungi minyak pati yang memang berfungsi khusus untuk healing, rilekskan saraf dan stabilkan hormon.


anak kalau tidur lena dan berkualiti bagus tuk tumbesaran derang sendiri.. bagus jugak tuk mak2 dapat tido lene sekali.. hahaha.. bonus sangat tau..


lagi satu aku suka jenis balm macam ni sebab tahan lama..aku dah pakai dalam 2 bulan.. dan guna setiap malam sapu kat anak2.. tapi rasa macam masih banyak lagi.. berbaloi sangat ngan harga nya..!! kelebihan nya dan keberkesanan nya lagi toksah cakap lah kan.. memang double triple berbaloi pon ngan harga nya sendiri..



  

jujur ni tau.. sebagai pengguna, bagi aku product ni memang sangat bagus dan berkesan kat anak2 aku... alhamdulillah aku perasan.. sejak anak2 aku pakai balm TASNEEM NATUREL ni.. memang dah takde dah derang batuk pagi2 macam sebelum...dah hampir 2 bulan dah pakai dan memang boleh nampak kesan baik nya.. dan insyaa Allah akan continue pakai yang ni jer.. n maybe len kali boleh try yang lain jugak...sebab setiap satu tu ada fungsi dan kelebihan tersendiri..









antara feedback customer yang berpuas hati !! perasan tak kebanyakan nya pon mak2 jer kan.. selalu nya memang mak2 yang hebat jer yang akan carik guna product2 bagus macam ni.. giteeewww kau nak claim diri kau sama hebat sebab guna produk TASNEEM NATUREL ni kah.. hahahahahahaha... 

tapi betul.. takde apa yang lebih melegakan-menggembirakan selain daripada melihat anak2 sentiasa berada dalam keadaan sihat kan... kalau menggunakan produk2 luaran macam ni membantu.. apa salah nya..insyaa Allah..yang penting anak2 tu sendiri.. terus aktif..



HARGA Tasneem Naturel ni dah berubah tuk tahun 2018 ni.. tapi.. masih lagi berbaloi ngan keberkesanan dan tahan lama nya jugak.. berbaloi lah aku rasa.. 

eeahh.. korang Kalau nak beli dengan harga ahli pun boleh, yelah nak beli dengan harga lebih murah. Membership fees cuma RM50 jer..bolh rojer2 kat contact bawah ni tuk pembelian atau sebarang pertanyaan yer.. 



CONTACT : 

WhatApp : 019 - 989 8341 [ayu]
INSTAGRAM : @tasneemnaturel.ayurashid
FACEBOOK : RAHAYU RASHID






notatanganAty : aku dan abah sadi pon pakai jugak yer.. suka sebab berangin selesa jer...