Tuesday, January 23, 2018

survey katil anak2 kat IKEA...


haritu aku sibuk2 pikir pasal katil qaleef.. ingat tak..

tak ingat tak apa.. tak penting...huhu

aku dah decided tuk jual katil qaleef tu.. dan beli katil baru yang sama.. 
tapi masalahnya.. aku masih tak jumpa katil yang aku nak lagi..
selagi tak jumpa katil macam aku bayangkan.. aku tak jual lagi lah..dah jumpa nanti baru aku jual kat korang eh [ritu dah ada orang tanya nak booking dah.. tapi aku sayang masa tu..dan tak decide perabeh lagi acaner nak buat ngan katil qaleef tu]

baru2 ni.. aku gi IKEA.. sebab voucher aku redeem dah lama dah nak expired dah.. alang2 aku redeem sekali yang ritu shopping time besday dapat 3 kali mata.. 

so survey2 lah sekali katil tuk anak2...




 

katil macam ni agak praktikal.. jimat ruang.. 
tapi size die agak besar..macam katil single bujang standard tu..
dan agak berat tuk tarik katil bawah tu.. aku sendiri pon terkial2 gak.. tuk long term aku rasa ok gak pakai.. 



dak shaquille nak katil double bed macam ni.. siap2 cakap nak katil bahagian atas... abang kat bawah.. amboi sangat ni tau.. 

memang lah praktikal.. aku tau tu.. tapi.. aku pikir.. tinggi sangat nak kene kat kipas ceiling.. since bilik anak2 takde ekon.. kalau ada pon.. tetap akan ada kipas ceiling kan.. tak kan nak 24/7 dok ber-ekon.. pitam abah ko membayar nanti.. huhu.. mak jenis ekonomi hokeh..


saja kasi cuci2 mata sekali..


yang ni murah sikit dari atas tadi tu.. 5-6 ratus macam tu rasanya..[tak masuk tilam]
size bujang standard

kekadang pikir2 macam nak jer katil2 jenis macam ni.. tapi pikir2 yang pasal kipas tu yang tak jadi tu.. risau.. bilik dah lah tak besar mana.. tak ley nak elak letak katil jauh2 dari kipas pon..



yang macam ni.. biasa lah kan..katil ni kecik tau.. kire sesuai tuk budak 8-9 tahun ke bawah.. tapi aku boleh jer baring jugak.. hahaha.. katil ni sama size ngan katil dak qaleef kat rumah ni ha.. cum lain design jer..

aku suka size ni sebab jimat ruang..n ngam2 letak sedang elok kat bilik anak2.. kalau letak 2 bijik pon still ada ruang lapang tuk derang.. katil ni kurus.. kalau abah sado baring..terkeluar2 semua badan kaki tangan dia... hahaha..


yang ni pulak.. kurus.. tapi panjang..tuk anak lebih besar sikit..tinggi.. tak macam yang atas tadi tu rendah sesuai tuk umur2 qaleef shaquille..

yang ni pon ok.. harga pon murah.. design simple sangat.. tapi ok jer la..aku lagi suka macam ni..
cuma sebab panjang tu.. kalau nak letak 2 bijik kiri kanan.. tak ley tutup pintu nanti sebab terkeluar..
aku dah ukur dah siap2..



yang macam ni.. jenis extendable.. maksudnya boleh ekjas nak panjang or pendek.. pon aku rasa ok.. cuma agak mahal la..nak beli 2 ketul lak tu.. huhu.. rm 799 sebijik.. tak masuk tilam

masih boleh diperimbang kan lah... sebab berbaloi tuk jangkamasa panjang..



aku rasa aku pernah cerite.. dulu2.. sebelum beli katil qaleef yang sekarang ni.. aku pernah beli katil yang belah kanan gambar tu.. yang macam 2 tingkat tu.. tapi kat bawah tuk main2..

seminggu jer lepas tu aku terus jual ngan harga yang sama.. [beli harga discount masa tu] so memang ramai ar nak.. tak lah rugi apa2 pon.. kecuali minyak tol n penat nak pasang tu jer.. hahaha..
aku jual sebab walaupon nampak kecik.. tapi bila dah pasang.. besar sangat.. dan makan ruang kat bilik anak.. kene melintang kat wall tengah.. sebab letak tepi nanti tak ley tutup pintu.. kalau letak tepi tingkap halang pengudaraan pulak.. aku macam semak jer rasa tu terus jual beli katil qaleef yang sekarang ni jer..

bilik anak2 aku size lebih kurang ruang bilik ikea macam kat gambar atas ni la.. tapi kene amik kire tingkap.. pintu keluar dan pintu toilet gak.. dan memang plan nak buat susun atur macam ni.. katil kiri kanan.. tengah2 ada ruang anak2 buat aktiviti derang..main ke hapa kan..


eaahh.. aku survey jer..beli nye bende lain.. hahaha.. 
 sebab aku masih tak jumpa macam aku bayangkan.. maybe aku nak kene carik tempat lain or costume made jer.. nanti aku share macamana yang aku nak sangat tu.. memang takde kat ikea ni.. aku pernah jumpa kat page2 dari Indonesia.. 

cuma kalau rasa susah sangat.. or tak jumpa..or malas nak pikir.. ini2 jer lah pilihan yang ada.. aku cuma pikir.. nak jimat ruang tapi kene praktikal ngan keadaan bilik anak2 aku tu gak..