Tuesday, April 24, 2018

#MisiSambutRamadhan : [DEKORASI] Langsir Ruang tamu baru...


vah vah vah... cerite pasal langsir raya dah keeewwww.....hikhik.. segan mak..beriye nau lak...


tak nak obvious sangat.. so pasang lah sebelum Ramadhan.. lagi pon.. tak sampai sebulan pon lagi nak raya..

last week.. aku PAKSA diri free kan sikit masa tuk rumah.. siap kan wainscoting kat ruang tamu ni ngan bantuan adik aku.. [nanti aku share yer] tapi yang follow IG @rumah_no41 dan Fb atyfared aku dah tau dah lah.. aku buat video jer terus tunjuk rumah aku huru hara sebelum tu..

barang2 pon semua dah hangkut ke workshop.. senang sangat sekarang ada workshop tu buat kerje tempahan wainscoting tu.. tak ganggu dah rumah lagi.. lepas setel je hangkut kayu semua.. tu aku laju2 kemas rumah..  terus perabeh semua.. alang2 aku pasang jer lah langsir terus.. tak yah nak tunggu raya aaiihh...tah free tah idak nanti...


nak share pasal langsir dulu.. lepas ni baru wainscoting.. sepatut nya ws dulu.. tapi takper lah.. langsir dah ada gambar dulu.. huhu


macam biasa.. kite cerite dari mula.. 

dah bertahun.. so kite bukak lah langsir lama chrome color tu.. tapi elok lagi tau.. aku pon tak sangka.. memang betul2 kain baik sungguh laaaaa.... selalu kalau lama pakai 2-3 tahun dah nampak kusam or pudar.. tapi ni ritu aku bukak basuh.. elok jer cantik kain nya.. 

cuma yang day curtain yang jarang tu jer reput dah.. lepas tu ada kesan2 carik lubang kucing buat lalu lalang masuk kot situ habes langsir aku... ggrrrr.. seb bek kucing.. 





bukak besi langsir masuk dalam bekas.. senang.. kan bagus kalau anak2 tau pasang masukkan besi jugak.. hahaha... senang kerja mak



ni ha langsir aku beli kat Sarah Huges Kl yang ritu aku cerite tu.. 
lama dah siap sebenarnya.. tapi sebab rumah sebelum ni cegitu.. tu yang bertangguh tu.. tak sabar2 nak pasang.. plan nak gak tunggu dekat2 puasa.. tapi macam aku cakap tu lah.. tak tau tah ada masa tah idak nanti.. pasang jer lah lepas siap2 kemas rumah ni terus..

langsir ni berat giler hokeh.. berat nak mamps.... pening terus kepala aku masa pasang tu..lenguh tangan... dah lah jenis rail sorok dalam plaster..sempit... rasa nak give up dah time tu.... hahahaha



warna hijau sama ngan pisang tu... more tu hijau lumut sebenarnya..
bila dah pasang.. eaah apesal macam tak tukar langsir baru jer ni.. hahaha...
sebab maybe warna gelap jugak jadi tak nampak beza sangat pon ngan sebelum ni warna chrome tu.. kalau bukak lampu baru nampak sikit hijau seri giteeewww...

aku memang suka kain2 kosong buat masa ni.. ada texture sikit2 jer.. bukan corak contra.. 
so bila tukar pon lebih2 kurang tu jer lah jugak.. 

abah sado ko suka lah sebab dia kan die hard fan hijaaaaaaaaaaaauuu...


aku ok jeeeeewwwwwwwww............




yeerr... kain tebal.. lagi berat nak matik.. nak menjahitnya pon jenuh... ni kain tuk sofa sebenarnya.. tapi boleh jer buat langsir pon.. cuma nak pasang tu.. astaghfirullah sikit lah di buat nya.. 
walaupon berat dan tebal.. tapi bila dah siap pasang.. elok lipatan dan kain nya..puas hati lah senang cerite..







ni gambar malam.. takde bias cahaya.. nampak lah sikit hijau nya.. 
jujur nya memang tak berapa nampak pon.. bawah cahaya baru baru nampak sikit..





teaser sikit wainscoting baruuuuuuuuu... 

nanti2 lah share pulak..

korang nak tempah wainscoting-DIY sendiri ngan harga murah2..mampu milik insyaa Allah.. boleh terus wassap no bawah ni

019-2085089


nak tengok lebih lanjut boleh tengok kat bawah ni




FACEBOOK 

INSTAGRAM