Thursday, July 26, 2018

Projek Bilik Tidur Anak : Survey idea untuk LOAF BED dan ruang belajar



aku terus nak setelkan bilik anak2 ni.. sebab dah lama sangat bertangguh.. aku nak siapkan dalam bulan ni jugak [bulan 7] so memang fokus lah aku kali ni.. 

tah berapa kali aku ke IKEA tu tah.. hari2 kot... hahaha..
sebelum amik qaleef balik sekolah.. aku gi berdua ngan dak shaquille terus ke IKEA tu..bajet masa kat sana sampai kol 12 nak amik qaleef balik sekolah..
survey2 idea.. dan beli sikit2 apa rasa perlu..
tak nak beli sekaligus sebab nanti salah beli.. tak boleh letak.. rugi lak..kene betul2 merancang..
walaupon terpaksa ulang alik ke IKEA tu banyak kali...


so.. lepas beli katil.. next project is siapkan ruang belajar anak.. fokus pada bawah katil..




selain yang aku tengok kat IKEA Showroom sendiri [ada aku share kat entry sebelum]
aku gugel2 gak idea untuk LOAF BED ni acaner boleh buat.. 
yang atas ni kat web IKEA sendiri.. 

yang bawah ni.. daripada Pinterest dan Google












kebanyakan nya samaada buat ruang study.. ruang membaca or tempat lepak2..
tapi semua pon menarik kan ?!!!

aku suka semua idea.. tapi untuk kami.. tuk anak2.. kiterang buat ruang aktiviti anak.. termasuk tempat study-membaca

ruang main kiterang letak kat tempat lain -berhampiran-

so misi seterus nya adalah.. beli meja belajar anak.. almari atau rak yang praktikal
eerr..dulu memang aku ada beli.. tapi dah jual kan nya.. huhu.. [teruk aku kene perli ngan abah sado]

takper lah.. kali ni aku datang ngan idea lain..sikit.. lebih matang since qaleef dah nak 7 tahun pon kan dah.. nak macam ala2 meja kerje aku... simple tapi praktikal..




FJÄLLBOLaptop table
aku kenan giler meja ni.. lama aku dok hadap tengok meja ni.. so industry[aku perasan lately aku suka color2 dalam 50 shades of color]
tapi tu lah... tak sesuai ngan perabot sedia ada kat bilik anak2 which is almari yang dah beli bertahun..memang bende yang satu tu [2 bijik lemari] buat masa ni aku tak rasa nak tukar lagi sebab dah cukup praktikal tuk kami
bagi aku.. nak membeli sesuatu bukan semata sebab aku suka atau sebab bende tu cantik.. tapi kene sesuai ngan apa yang sedia ada or tema..giteeww..






gigih aku carik idea kat Showroom Ikea.. aku bukan sekadar tengok meja.. aku tengok susun atur.. lighting dan sebagai nya.. so aku adaptasi untuk ruang belajar anak..ikutkan idea memang banyak n macam2.. tapi nak yang betul2 sesuai ngan ruang.. dan nampak kemas.. [selain menarik]

ok lah.. nanti aku sambung lagi pasal ruang ni.. nak kene masak cabonara anak2 dah mintak.. btw.. aku dah beli dah meja kerusi dan keperluan lain tuk ruang ni.. tapi tu nanti aku share yer.. 

daaaaa....