Tuesday, July 24, 2018

TRIP HATYAI 2018 : Floating Market


balik dari Songhkla.. lapar.. terus singgah Floating Market.. 

wajib singgah bila ke Thailand yer.. 

Floating Market ni bukak dari pukul 3 sampai malam hanya pada hari JUMAAT-SABTU DAN AHAD

so pandai2 lah korang bajet timing tu..





ni dia Floating market
orang berniaga dari sampan kat dalam sungai yer..unik nya kat situ

tak ramai orang sebab awal pukul 3 lagi.. ada beberapa sampan makanan baru nak bukak..

tak syiok nya kat sini memang anjing bersepah lalu sebelah2 jer.. eee seriau aku lah..






nak beli-bayar kat sini macam ni lah.. pakai bakul raga ada batang kayu panjang
die letak makanan dalam tu..kite amik letak duit dalam tu jugak..





korang kene try banyak makanan Thailand kat sini.. kat sini harga nya lebih murah dari kat Bandar Hatyai yer.. n sedap gilerrsss..!! lagi2 tomyam dia.. peerrgghhh.... 



maggi tomyam.. 2 ketul udang Galah.. cuma 40 Bath [lebih kurang rm 4 hengget sahaja yer]
so far ni tomyam tersedap yang aku makan kat Thailand ni.. makan lah lebih kalau tak kempunan sampai hari ni.. berhuhu jer lah aku update entry ni ha..


peberet abah sado sepanjang kat sana.. ulang ni jer berapa kali tak tau laki aku tu..




kalau ko suka makanan laut cegini macam qaleef.. memang huntung laaaaaa... sebab murah2 giler makan sampai puas.. udangbesar 3 ketul ni 30 Bath jer tau..!!! rm 3-4 hengget .. sotong pon sama.. besar2 harga macam tu jer.. 



macam2 lagi makan.. tapi tak amik gambar dah.. sebab ralit makan..maafkan kerakusan kami.. hahaha..


kat kawasan atas lagi.. ada jual2 macam biasa la.. tshirt.. cenderahati.. barang2 thailand bagai tu lah.. kiterang buat no plat Thailand kat sini lah.. 90 Bath... murah.. 

takde gambar dah.. sebab sumpah aku cakap korang..panas sangat2 hari kiterang gi tu.. memang lecak tiak di buat nya.. jalan2 jer lah beli apa yang patut tapi malas dah nak amik gambar ker hapa.. 

dalam kol 5 lebih kiterang balik hotel..anak2 dah kepanasan...



malam tu kiterang kuar makan kejap kat sekitar hotel depan Lee gardens Plaza Hotel.. pastu jalan2 situ macam nite market best nya.. jalan kaki jer.. 




passport holder/cover popular kat kalangan orang meysia
memang comel2 siap boleh custom made nama.. murah lak tu..
aku ada gak rasa macam nak buat sorang seketul.. tapi bile mengenangkan selalu nya aku yang kene simpan-bawak dalam bag.. semak2 lak jadi tebal n besar.. tak jadi aku beli... 
lagi satu leceh sebab biasa kat imigresen nanti derang akan suruh bukak.. 
dengan anak2 kecik ni aku nak semua nya mudah dan pantas.. 
so tak jadi lah aku beli bende comel ni.. 



laki aku sampai ke sotong bakar pon die nak test rasa.. 
aku tak tau rasa apa.. sebab aku tak rasa pon..



bare face.. dah malam2 malas aku nak berbedak bagai..
sekitar hotel.. memang happening sangat malam2 tau.. ramai orang bukak gerai kedai jual macam2 kat tepi2 jalan utama ni..
macam pasar malam.. tapi still kereta lalu lalang yer..




kalau rajin aku sambung entry last pasal apa menarik atau rare kat Thailand ni.. bajet ker hapa.. insyaa Allah..