Wednesday, January 23, 2019

#ProjekMakeOverDiningArea : Hunting meja-kerusi makan kat SSF



bulan 12 kan besday aku.... so waktu tu kalau shopping ke hapa.. banyak lah kelebihan nya..
macam IKEA.. akan dapat triple point.. kan? kalau tak silap..
macam SSF.. dapat potongan harga..
cuma sebelum ni yang aku tau.. SSF time besday.. dapat 50% tuk 1 item dan 30% untuk 4 items lagi..
tapi aku nak shopping baru ni.. baru tau dah tukar..
sekarang 40% untuk 2 Items.. dan 30% tuk 5 items.. makin banyak walaupon potongan nya berbeza..
not bad gak lah..

so.. aku amik kesempatan nak shopping kerusi meja makan kat SSF..
ritu time raya ada 50% sales tuk semua items tu.. tak sempat noks... mak bizi giler takde mood nak shopping masa tu.. serious..
penat nak mampuih menyiapkan order wainscoting customers time raya..
tapi meamg rugi la kan.. tu aku tunggu jer lah time besday ni nak shopping..
seb bek laaaa kerusi aku time raya ramai2 orang tu tak runtuh.. hahahaha... eeahh tergelak pulak..

dah plan.. sebelum raya tahun ni.. mesti kene tukar..
dah lah projek make over dining area ni makan tahun.. sebab bertangguh2 macam ni lah.. 
jadi.. jom lah kite ke SSF.. sebab kat situ jer aku pekenan dah aimed lama dining chair.. 
lagi pon.. nak guna besday members.. jimat sikit..

cuci mata dulu...kat 2 showroom ni.. satu kat Puchong sebab kebetulan nak gi spital putrajaya time tu..
balik tu singgah tengok2 dulu..
2nd time datang terus beli kat showroom area Damansara.. 





memang fes sekali aku aimed kerusi yang ni..
idaman kalbu sangat ni tawww... 


ada button kat badan


n love the details at back so much..!! 

tapi... warna cerah.............. 
ada anak kecik.. yang makan sendiri.. and kene pikir rumaha ku jenis tetamu ramai datang..
macam aku ramai sepupu ada anak2 kecik.. even kawan2 pon anak2 baya anak2 aku jer..
so kene consider banyak kali..
aku tak nak.. tetamu sendiri rasa 'takut' nak guna.. hahaha.. serious ni yer..
walaupon aku tak kisah.. tapi macam tu lah die.. ada tetamu yang concern bende2 macam ni..
even aku sendiri as tetamu kat rumah orang pon.. ada anak2 kecik.. akan pikir kan bende yang sama..
takut merosakkan-kotor kan barang rumah orang.. 

so tak nak lah tetamu datang rasa tak selesa... 





warna ni ok.. aku dah kenan sangat dah... lagi satu bentuk kepak die tu lagi cantik..nampak tak ada lengkung sikit kalau nak banding ngan yang atas tadi warna soft aku tunjuk tadi.
  


TAPI... takde button pulak kat body dia.. aku nak kan kemasan tu sebab nampak lagi exclusive.. 
ni material fabric.. aku suka.. tapi kurang situ jer lah...still boleh consider.. 




ni lagi satu.. sama macam atas tu.. bentuk semua sebijik.. cuma material velvet.. 
abah sado ko pekenan yang velvet ni.. aku macam.. o-k jer lah..
sebab pekenan lagi material fabric...


yang ni sama warna.. sama material velvet ngan atas tadi.. 
cuma lain design.. takde kepak kat atas.. tapi ada sikit kat bahagian pemegang tempat duduk.. 
dan lagi.. ni ada button kat body..


ada warna cream jugak.. tapi material velvet.. 



sambil2 tu tengok meja makan sekali

aku dah kenan gilers yer ngan meja makan ni..
tapi.. cermin..!! sumting yang aku nak elakkan sangat..
sebab ada pengalaman.. meja makan umah aku ni tempered glass.. susah giler nak jaga..
mudah sangat2 nampak kotor.. well.. sapa pakai jenis macam tu tau lah..

yang ni.. bukan tempered glass... tapi cermin.. lagi laaaaaaaaaaa......
tapi hensem giler kan.. sesuai ngan concept umah aku sendiri..



yang ni.. kaki nya aku tak kenan.. susah nak letak kerusi nanti kat bahagian hujung meja..
nak membeli ni memang kene amik kire semua aspect yer.. bukan men beli jer asal cantik..




material ni pon aku rasa cantik.. matching ngan vinyl nanti..
tapi kaki nya besi.. so industrial... 


meja ni aku perasan ramai pakai..
kayu.. tapi bukan pure or full.. ringan jer ni.. n ketul2 pon rasa kosong..
tapi murah.. dan cantik jugak.. warna pon soft.. kiterang pekenan gak yang ni.. 
cuma sama macam atas tadi.. bahagian kaki tu.. 
kalau dapat yang ke dalam terus.. then ok.. letak simpan kerusi pon nampak kemas..





yang ni kerusi nya pon lawa kan... cuma takde details kat bahagian belakang macam yang aku nak.. 




sebenarnya ada banyak lagi design.. macam2 pattern gak..
tapi aku fokus gambar pada yang aku pekenan jer..
meja makan.. yang cermin tu jer so far aku pekenan..
kene pikir betul2 balik.. nak cantik.. yup.. aku akan beli..
tapi kalau pikir dari sudut lain.. aku kene pikir banyak2 kali...

may be nak carik kat luar...selain ssf..
aku sendiri tak decide lagi samaada nak untuk 6 seater atau 8 seater..
kene amik kire ruang yang terhad.. kerusi aku beli SSF ni.. pon dah amik ruang dah sekarang..
lagi satu.. rasa macam nak carik marble sama ngan table top rumah aku... 
tengok lah acaner..


kerusi baru.. nanti aku share lain entry yer..........