Saturday, April 06, 2019

Percutian ke Pulau Redang : Transit semalaman di DJ Citi Point Hotel Kuala Terengganu



sebab kan abah sado kata nak bermalam satu malam kat KT sebelum gerak ke Pulau Redang
so.. macam biasa lah..kerja aku mencarik hotel..
tapi kali ni aku cari hotel mur-mur jer.. 
satu hal sebab setakat tuk transit..
pastu kejap jer.. sebab nak check out awal subuh pagi nak kejar timing boat..
dan lagi.. carik hotel dekat2 jeti..

aku tak familiar sangat KT ni.. so aku tanya agent redang aku.. yang mana ok n dekat ngan jetty..
so die cadangkan DJ CITI POINT HOTEL, KUALA TERENGGANU
ada lah jugak a few hotel lagi dia bagitau..
cuma dia kata hotel yang ni paling dekat.. n murah n ok..

aku ada survey2 gak sikit2.. tapi last minit seminggu sebelum pergi tu.. 
baru aku booking thru agoda.com..
so far baca review ok jer.. takde masalah..takde orang complain bukan2 sangat..
kire ok lah tu..
tu salah satu tips la nak tau lebih details pasal hotel online ni..
baca review customer yang pernah menginap... so boleh tau keadaan hotel tu macamana..
bising ker.. kotor ker... semua kene amik kire gak.. lagi2 hotel bajet..
kekadang ghuper tak seindah dengan kat web site..
kekadang hotel mahal ni pon sama jer jugak..
ada jer problem nya...cuma kurang sikit lah berbanding hotel bajet ni..



ni gambar dari web site  agoda..
hotel kat shop lot kedai.. boutique hotel tp more to bajet hotel..
hotel ni memang bebetul kat tengah2 bandar KT..
aku jalan kaki jer ke pasar payang dalam 5 mini lebih kurang.. ada siap laluan pejalan kaki..
bawah hotel n tepi2 tu semua.. memang banyak kedai2 kain n macam2 kedai lagi..
hujung shop lot ni ada KFC siap..
mydin pon belakang tu jer..
orang kata.. semua mudah lah..




cuma satu jer lah.. siang2 parking sini memang susah.. sebab kawasan shop lot kedai.. 
tapi pihak hotel ada sediakan parking hotel kat belakang.. deposit rm 50 - tapi dipulangkan masa check-out.. kire free jer sebenarnya.. tak tau motif kene deposit 50 tu.. huhu..
parking belakang tu ada guard.. n luas.. tapi malam2 sunyi..
abah sado parking siang jer kat belakang tu..
malam kat depan hotel dah takde kereta parking.. dia alihkan kereta ke depan.. 
bab2 keselamatan reta bende ni kiteorang petingkan kan jugak.. 
apa2 kang menyusahkan diri sendiri nanti..






receptionist kecik jer.. tapi tu tak penting.. yang penting servis nya..
alhamduilllah.. front desk ok.. mesra.. senang borak or tanya apa2..
tanya makan mana sedap bagai pon ok jer boleh tolong rekomen kat kami..
so far puah hati..



CUMA... haaaaa... sebab kan hotel ni hotel bajet.. so takde lif yer.. harap maklom..
naik tingkat 2 pon dah penat..
apetah lagi bilik kami ni kat tingkat 3... huhu..
seb bek barang tak banyak mana.. dah siap2 asingkan bag barang dah..


 masa booking online.. aku amik FAMILY ROOMS macam gambar atas ni..
2 queen bed..sesuai tuk kami.. 
biasa shaquille akan tido ngan kiteorang..
qaleef tido ngan acu nya katil lagi satu..



tapi.. masa sampai.. n naik ke bilik..
tengok2 dapat bilik FAMILY SUITE which is lagi besar.. 
dengan 1 katil queen dan 3 single..!!
macam ko tengok dalam gambar tu.. sebijik macam tu lah dia kasi..
selesa betul anak2 tido melasak sorang satu katil.. ahahah..
harga tak berubah pon tau..



bilik air pon ok2 jer.. tak lah modern.. tapi bersih lah.. tu jer yang penting tuk kami..


HARGA HOTEL ni.. masa aku booking tu (melalui agoda.com) Rm 104 termasuk tax 
aku pakai agoda cash aku rm 10 hengget lebih... jadi aku just bayar Rm 94 jer untuk satu malam
bagi aku.. ok sangat lah tu tuk suite family dan besar macam tu..
tak sampau seratus pon..
nak bajet2 sangat pon.. aku kene tengok gak hotel tu macamana.. kene amik kire keselesaan anak2 dan keselamatan jugak..
murah2 sangat macam hotel ala2 kat chow kit tu pon seram jugak kan.. hahaha..

ada jer yang lagi murah..hotel lain.. tapi tak sesuai tuk bekeluarga dan anak kecik macam kami ni.. 
kalau kau tak ramai.. amik bilik biasa2 jer.. rm 50-60 jer satu bilik kat hotel ni... 
kene rajin survey jer.. jangan kau tengok jer terus booking.. tunggu kejap nanti ley dapat harga murah lagi..
biasa nya macam tu..
and lagi satu.. aku prefer booking thru hp instead of laptop..
sebab walaupon akaun yang sama.. tapi tatap harga nya berbeza..
kat laptop mesti lebih sikit..



pasal hotel ni.. tuk orang nak transit gi redang macam kami ni..
aku rekomen jer hotel ni.. sesuai..with reasonable price..
yer lah..setakat nak tido satu malam sebelum gerak pagi nya tu..
dekat pon dekat ngan jeti..
nak carik makan pon senang area situ.. hotel nya pon ok..
so try lah... harap entry ni membantu.. ni link agoda direct ke site hotel