Thursday, July 04, 2019

Dekorasi Rumah RAYA : bekas kuih raya





aku rasa.. macam tetiap tahun aku tukar bekas kuih raya...
dulu pernah pakai kaca kristal langsung tak kedap udara cantik jer lebeyy tu.. 
beli dari langkawi awal kawen... 
memang lawa.. sampai sekarang aku sayang..
tapi.. tu la.. tang tak kedap udara tu jer lah pasal nya..
malas nak pakai..
sebab time orang datang jam-jam tu baru nak letak.. kekadang sampai lupa sebab sibuk buat air..

so tukar.. macam2 gak lah aku pakai..
pernah pakai SSF punya.. pon ok gak.. besar dan kedap udara..
boring..aku tukar pulak yng IKEA punya..
banyak kali gak lah bertukar.. ikut mood aku...


tahun ni..?? 
ok tahun ni aku tak pikir sangat pasal balang kuih raya..
aku pakai yang kecik2 tu dari SSF... FREE..!! masa aku buat card member baru.. 
memula tu macam tak lah pikir nak pakai.. pikir nak kasi orang jer..
tapi tak tau kenapa tetibe.. rasa macam.. nak senang..
sebab tengok kedap udara... tak pikir pasal cantik dah time tu.. 
aku pakai jer lah yang tu..
tapi.. halah.. kecik nau..!! ahahaha.. serious.. kecik..
kalau jari demok2 tu kompem susah nak capai kuih dalam tu yer..

dapat letak berapa ketui jer kuih dalam tu..
sekali anak aku ngap.. tak sempat tamu nak datang..habes dulu dah...
satu hal jugak lah asyik kene isi.. cuma boleh isi awal2 lah sebab balang kedap udara..




balang kristal yang besar tu pon dari SSF.. aku beli masa sales RM 10 jer.. sebab rm 10 tu aku beli walaupon tak tau nak buat apa..
perangai kau pon kan..
so aku letak jugak lah sini as hiasan.. 
tak kedap udara..
aku just isi kek2 time orang datang.. 
lepas tu.. kalau tak habes dan kau lupa simpan.. kejung terus kek nya.. huhu..



tray lawa tu aku beli dari seller IG jugak.. orang yang sama ngan aku beli table lamp kat post ritu..
lama dah tengok omputeh suka pakai.. letak buku lilin2 bagai..
nanti lepas2 raya dah simpan bekas2 kuih raya ni..
aku ngah pikir nak letak hiasan apa..
vase gold tu pon dari SSF.. 
tah apesal semua nak gold tah.. huhu...
memula letak bunga merah.. memang menyerlah..
tapi..aku tak suka deko merah..!! walaupon outstanding..tapi aku rasa macam sakit mata..
aku dah perasan lama dah..
bab baju tudung bagai.. aku ok dan suka sangat pakai merah..
tapi bab dekorasi umah.. memang aku tak berapa pekenan.. dah pernah cuba yer..
sebab merah kan outstanding.. tapi.. not so meeeeee.............

so.. aku letak jer lah daun ikea tah bila zaman beli tah tu..
ok pulak.. ahahah..
cuma nanti kalau rajin aku nak beli bunga lain.. 


ok.. tu jer.. korang kalau nak tengok update aku dan rumah ni selalu..
cer follow IG aku.. 

1) @atyfared (personal)
2) @Roomah_atyfared (dekorasi)