Wednesday, September 04, 2019

bila anak memonteng.......................






sebab kan semalam kuar dinner ngan family in law.. balik agak lewat malam..
hari ni.. shaquille tak sekolah.. 
pukul 8.. masih lena tidor walaupon dah di panggil kejut kan..
so aku biar kan..

budak 4 tahun pon... chill hokeh...
aku tak akan paksa... in fact aku tak pernah paksa pon dia gi sekolah.. 
kalau di paksa bangun.. lagi banyak drama nya nanti..baik lah biar dia tidur puas2..
bangun lah ikut suka....

cuma qaleef jer lah.. dia memang kental... ahahaha..
well.. qaleef kan....
mengadu gak la mengantuk..
tapi.. takde lah drama ngan dia tu.. 
cuma lambat la sikit pergerakan dia... lemau..

kesian anak2..

takper lah.. sesekali..
nak gembirakan hati orang tua pon..
sebab dieorang nak balik dah hari ni..
n tak lama pon ada kat sini.. malam semalam jer ada masa lapang sikit..


so.. bila harini sejenis budak tu tak sekolah ..
lambat laaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aku mula buat kerja...

selalu nya.. lepas anak2 setel kesekolah.. lega lah nak buat kerje sendiri..
setel kerja2 rumah.. then pukul 8-8 lebih dah boleh start kerja..
sampai la time anak balik sekolah kol 12-1.. amik dia..
then uruskan makan rehat anak bagai..
waktu tu aku tak buat kerje dah.. sebab ngadap dia jer dah macam2.. ahahahaha..
pastu kuar balik amik qaleef lak balik sekolah..
pastu tiusyen dia lagi.. pastu iqra lagi..
so.. waktu kerja aku memang waktu pagi time anak2 gi sekolah tu jer lah..
kene manfaatkan betul2..



tapi.. kau ghase.. kalau budak ni ada... senang2 tenang2 gitu jer ker nak fokus kat kerja..
start dari dia bangun tido.. dah macam2...
kerje pon start lambat.. 
pastu baru jer kau nak duduk hadap kerja.. dia datang lepak sebelah ajak kite buat kerja dia..
soh lukis kan tuk dia bagai..
pastu mulut becok lak tu... acaner tah mak nak fokus...

pastu kejap kang.. dia bawak roti ngan peanut butter soh sapu...
dia nak makan sambil layan katon..
time layan katon tu nampak lega la sikit..
tapi.. tak yer.. dia nak kite teman dia.. sebab dia takde geng..
ajak main bayblade...


and kalau kite tak datang kat dia.. dia akan datang bawak menan tu kat kite..
ajak kite main sekali kat meja kerje tu..!!
habes tu.. kau ghase... bila pulak aku nak buat kerja....
dah sudah nya aku kene main bende tu ngan dia....


sigh.............
macam tu lah dia kalau tak sekolah n takde geng (abang dia)
tu aku paksa jer dia gi sekolah.. ahahaha

ni bukan merungut yer...
saja nak cerite... keadaan aku yang bekerja dari rumah bila anak ada..
belum lagi tah apa pasal dia dok melingkar kat kaki kite time kite hadap kerja tah..

dia mintak perhatian....












bila lupa... aku ingatkan diri aku balik... priority masih pada anak..
walaupon kekadang geram.. tapi aku tutup la kerja aku..
malam kang jer lah sambung...

esok.. pergi sekolah.. jangan ngada nak memonteng lagi..