Tuesday, January 12, 2010

SaAt CinCin DisArunGkan.....9 JAn 2010





 


Saat cincin disarungkan....lebey kurang kol 3.00 petang-sabtu...hari aku diikat ngan pertunangan...alhamdulillah sumer bejalan ngan lancar...seperti dirancang... majlis yang sederhana..tapi bagi aku meriah...dan sempurna...


aku pakai baju kebaya pesak riau warne off white dan besongket purple lembut.... simple.. but aku suker... sesuai ngan tema aku purple klasik... sume pakaian.. selendang...n accessory yang kat kepale n brooch kat baju tu sume aku beli sendiri..tak de yang sewa....aku pon tak tau biler nak pakai lagi sumer tue...nak sewakan.. 
ader ker yang berminat....? wink* wink~

heheh... mekaceh kat en tunang aku tu sebab redha jer meneman aku mencari sumer tue.... ekCeli2 ketempat yang samer... asal kuar dating jer cari barang tunang... punyer lar penat nak cari yang sesuai...tudung jer sampai 5 helai..!!(naseb baik tudung yang aku nak tu bukan jenis mahal2...tu pon ade gak cayang belikan tuk aku..heheheh) susah gak kalo cerewet sangat ni..tapi aku juz nak kan yang terbaik.. tuk diri aku...may be aku ni jenis sikit teratur...(sesuai lar ngan kerjaye aku..huhu..) awal2 aku dah siapkan sumer..~ngeeee



untuk hantaran lak 11 dulang balas 9...  tapi aku nyer ter genap lak...jadi 12....sebab untie aku bagi kek buah yag aku tau sangat cedap mase datang kenduri aritu... seb baik samer tema....(thanks untie linda..t kawin ley sponser agi...heheh) so bagi jer lar... sume hantaran tu aku yang buat sendiri.. sorang2!! harapkan adik pempuan aku sorang tu jangan nak beranganlar... tolong gak ar..tolong teman....ok gak tu...theme..samer macam baju....purple and off white..... pakai bakul yang macam sangkar burung tue...sebelah lelaki lak...pakai bakul gak... tema gold hitam....cantik..... tapi... yang penting isi dalam tu... ~ngeeee


kemushkilan aku....patut ker aku mintak balik bakul hantaran yang aku bagi kat derang tue?? 

bukan lar mahal mane pon...ramai soh mintak balik.. bukan aper... adik aku tina ley pakai balik... die pon dah nak betunang gak tahun nie... so.. tak yah membazir kan... kawan baik aku fiza pon awal2 dah tempah kat aku nak aku buatkan tuk hantaran kawin die nanti....lamer lagi.. bulan 12..tapi tuk orang2 yang agak2 bajet kedekut berjimaT cam die.. ley ar aku tolong2...huhu...(cowi babe....) tapi tang nak mintak balik tu memang cegan cikit ar...nampak cam berkire lak...huhu....



kenduri makan lak.... kekadang bertuah rase nyer ader ayah yang teror masak..(lebey teror dari mak aku..) n uruskan jamuan...sumer masak sendiri..even kiteorang anak beranak pon kene tanyer ayah macamane nak potong sayur tuk dalca...pesyen aper nak wat tuk jelatang...besar ke kecik tuk potong buah rojak...huhu....nasik bukhari(macam namer adik aku lak..)...plus ayam masak merah+dalca+jelatah.... atas pertolongan makcik normah sahabat mak...sumenyer sempurna... dari malam sebelum tu dah gotong royong buat sumer tu...potong bawang..kentang..sayur n macam2 agi ar... cian cayunk orang kene potong ayam n menggoreng sampai tengah malam ek....kuah rojak n kuih muih dah siap di tempah...siap bayar pon...asalnyer nak tempah catering jer... tah last mini ayah aku nak buat sumer sendiri... excited agaknyer nak terime menantu lelaki sulung..heheheh..







~keLuarge sebeLah aku yang datang~

~ kuarge belah en tUnang~

lege rasenyer sume dah selesai.... since dari di risik mase raye aji aritu aku penin memikirkan pasal majlis bertunang nie.....bukan aper... sebab sebelom nie semua hal kat umah tu kalao ader kenduri kendara ker jamuan ker... rayer ker... memang keje aku lar yang uruskan sumer tu.. aku ni lar yang betungkus lumus dari dapor sampai lar ker tetamu...ni waktu aku bertunang aku tak de..dapat tolong sikit2 jer.. selebihnyer duduk kat bilik....paling dasat..satu2 nyer adik pempuan harapan aku lak tak der.. kene keje.. (baru seminggu tukar keje baru..tak ley nak cuti lagi...) naseb baik lar ade kawan baik die zura yang aku pon dah anggap cam adik sendiri datang nolong....

thanks sangat2 zura even comotkan gak make up akak...~ngeee



tu pon mase aku dah besiap kat bilik mak aku dok lar bertanyer nak pakai pinggan aper.. piring yang maner...nak letak macamaner....adoyai...aku rase lar..nak kawin nanti...atas pelamin die still tanyer aku sumer tue....mau kecoh dibuatnyer...!!! huhuhu...

 ~ sesi perbincangan 2 piHak ~


apepon... alhamdulillah...saat ni aku sah menjadi tunangan orang...t unang kepada orang yang aku sangat2 sayang... mohd farid....moge Allah perkuat kan lagi ikatan kita ni hingga kejinjang pelamin...dan sampai keakhir usia.... insyaallah....



 ~terime kaseh pade semua sahabat2 yang datang memeriahkan majLis aku ni~




dan untuk en tUnang tersayang :
"terime kasih sayang sebab sentiase ade... ikhlas menyayangi orang... serta menerima orang seadanya... orang sayangkan sayang sangat2.....!!!"

eerr.. toLong jangan termunTah darah Ok...ngeeeee~

noTa tak berkaki - pas ni penin lak pikir pasal nak kawin.........