Wednesday, February 24, 2010

mY wEddiNg pHotoGraPhEr....

Semalam ade appointment dengan photographer….pegi ngan tunang aku..(cian die balik kerje dari kl datang shah alam meneman aku..tak pe cayunk..untuk majlis kite jugak kan..)


MEDIA UNGU SERVICES - Kat Jln Kassim Meru..pukul 8.00 malam sepatut nye..tapi pukul 8.30 mlm tak sampai2 lagi..sebab tak jumpe….risau gak..lagi pulak malam…kawasan gelap..susah nak cari sebab bukan lot kedai…tapi lot rumah..n sign yang diberi agak blur bagi kiteorang yang tak terror jalan kat ctu.. (sign board katenye tak siap lagi..) bukak kedai sebelah rumah….kedai agak kecik n sikit tersorok (untuk advertise yang agak besar dalam majalah n satu Malaysia aku kompem akan carik kedai ni..) dalam kawasan kampung… tapi bagi aku +ve tuk die sangat2 berpotensi tuk pergi lagi jauh…n akan jadi lebih besar!!! aku sendiri tau tempat ni dari dalam majalah pengantin yang sangat popular.. rasenyer agak lame gak aku dah perasan advertise ni dalam majalah pengantin.. memang menarik perhatian.. n may be memang bahagian aku agaknye tuk rase perkhidmatan die..sebab date yang aku booking tu hanye tinggal satu kekosongan tempahan jer!! (max 4 tempahan) owner-en adam.. mude lagi orang nyer..(baye2 aku kot or lebih mude..) very soft spoken tapi lebih kepade slow jer biler becakap..huhu… tengok hasil kerje not bad..kretif… rate price pon still okey..tak mahal sangat…. Ade banyak package… n yang buat aku tertarik sebab….photo unlimited!!! So..dalam 6 jam tuk sekali majlis..amik lar seberape banyak gambar pon…memang sangat sesuwai ar tuk aku yang sangat suker bergambar nie..!!!

Package : aku amik Pekej Selasih (2 hari + 1 story board 10R + Frame 11R-Modern Black + Sticky Album-tambahan sendiri + DVD soft Copy) indoor and Outdoor….harganye = Rm 1399.00 bagi aku agak berbaloi gak lar…(Harga asal cume Rm999 untuk 2 hari tapi banyak gak yang aku tambah..) Kalau aku nak tambah jam lagi (untuk majlis khatam al-quran malam sebelumnya..) rate per hour = Rm50.00..tapi tu aku belom kompem lagi lar..masih dalam pertimbangan..(tapi macam berminat….)


By the way..aku pon dah booking..so..satu keje ‘Wedding Planner’ dah setel…. Juz bayar balance jer b4 n after majlis aku tu nanti..tak yah penin2 dah nak carik or pikir lagi…hope aku akan puas hati ngan hasil kerje die n akceli aku sangat +ve akan ok ngan kerje derang nie..(hopefully) insyaallah…kalo ok aku boley suggest adik aku tna pulak amik lagi perkhidmatan die….




balik semalam dah pukul 10 lebey....singgah pekene maggi ayam mamak kat kota kemuning sekejap...tunang aku nakan nasik lemak ayam..(amboi..belemak betul makan memalam..kate nak diet..) pastu terus balik....mandi..n solat...naik katil terus lena zzzz... ingat nak tunggu tunang aku sampai umah dulu..selalu macam tu..tapi aku kalo dah ngantok memang tak hengat aper dah..huhu....tapi seb baik mase tunang aku col cakap dah sampai umah aku ley sedar n ingat..selalu tu kekadang tak ingat langsung pon sampai ke paginyer kalo ade orang tpon waktu aku dah tdo malam tue...cian...huhu... malam semalam tdo ngan sangat lena.....tunang aku kate hati senang...mau tak nyer....satu perkare setel dah...so..malam tdo tak mimpi indah pon tak per...yang penting tak nitemare..huhu...