Friday, March 12, 2010

dAtiNg tengok ALICE IN WONDERLAND yang BeSh..!!

semalam dating tengok movie ngan tunang tersayang... cter Alice in Wonderland...kat Jusco Bukit Tinggi... pukul 8.45 malam... (mak aku bising pagi tadi aku kuar tengok wayang malam jumaat...sepatut nyer bace yasin..uhuukss..huhu...) bukan ape..tunang aku nak balik kampong die kat johor arini.. ade kenduri kawin anak maklong die kat batu pahat.. so..sebelom balik tu spend mase sekejap ngan aku... selalunyer kiteorang jumpe ujung minggu jer.... tapi sebab ujung minggu ni die tak de..so kiteorang kuar ar malam tadi... kiteorang pon da lame tak tengok wayang... eerr.. ade lar ritu tengok citer melayu adnan sempit..tapi ngan adik2 sekali... bukan dating namenyer!! huhu...

sebenanyer dari ari selase ari tu mase kuar gi booking canopy singgah sekejap jusco tu..niat memang nak tengok cter nie...tapi tak kuar lagi rupenyer... sebab tak rase nak tengok cter lain  jadi kiteorang tunggu gak ar cter ni kuar ari khamis semalm..  dah janji nak tengok sesame.. dari tengahari aku dah running jap gi beli tiket... (opis ngan jusco tu takat 15 minit jer bawak kereta..) nak on9 booking kompem nanti dapat tempat tak besh... cter ni baru kuar semalam...kire antare orang terawal lar tengok.... n bayangkan..mase aku datang beli tiket lebey kurang kol 12.45tnghr tu... dah full book...n seat sume hampir penuh!!!! adik counter tu cakap dari semalam nyer (rabu) lagi orang dah beli tiket cter tue.... wow..!! bertuah tinggal satu  jer lagi couple seat kosong 2 dari atas..yang seat biase kat bawah2 sumer dah penuh.. aku tau n aku pasti cter tu memang besh.. sampai macam tu sekali... cerite2 animasi macam tu memang ramai penggemar.... lelebey lagi cter tu dari kecik pon memang  aku dan ramai orang lagi dah tau...membesar bersama.. cume yang menariknyer kali ni real....  (tunang aku citer setiap kali die tengok iklan cter tu kat tv pon die mesti cakap "citer ni mesti best!!"....huhu) n in fact..semalam pegi...memang besh!! bagi aku lar... aku rase aku dah tengok iklan ni dah lame..dari tahun lepas lagi..sampai aku dah tak ingat nak tunggu... aku teringat balik pasal cter nie mase aku gi tesco sebulan lepas... kan ade bahagian elektrik...kat tv yang banyak2 tu...aku mase aku ngah tunggu tuk tester barang elektrik yang aku beli tu (tuk adiah kawin member..) so..sempat gak ar aku layan promo cter tu.. mase tu tengok terus teringat nak ajak tunang aku gi....  so semalam... dapat gak tengok cter nie... jalan cerite agak ringan.. kalo ikutkan pejalanan Alice tu tak lar mencabar sangat tuk  die dapat kan pedang (apetah namenyer tu tak ingat..) tuk di bawak balik pada  White Queen's...(anne hathaway yang putih melepak2 dalam cter tu)  tapi aku tetap sangat suker cter nie... (may be aku sangat suker cter katon n animasi macam ni..) aku suke johnny depp dalam tu..belakon sebagai Mad Hatter-pembuat topi.... die memang kelaka..n teror even dalam cter tu die sikit macam badut..hilang 'macho' die n tak nampak muke die yang hensem tu..huhu.. (teringat lakonan die yang sengal jugak dalam cter pirate of Caribbean...layan gak ar..)  uurrmm...karekter lain..teringat Alice tu cakap yang die mimpi kucing senyum....harhahrh..memang lawak... comel.. n menakutkan sometime.. hihi.. .kucing senyum yang ley ghaib n suker kan topi mad Hatter!! lagi aku suker Tweedledee and Tweedledum..kembar kepale botak gemuk pendek yang selalu kompius... haaa...yang ni lagi satu.... ratu yang jahat...  Red Queen's... watak jahat tapi bagi aku comel..huhu..kepale besar.. dan suke kan bentuk lurve (yang kat daun terup tu..aku tak ingat namenyer) sume bende kat istana tu bentuk lurve even kepale die n gincu yang die pakai sekali pon bentuk lurve kat lips die...yang kelaka rupe die sebab berkepala besar dan bentuk lurve jugak!! hahrahr...

eerkkk...ok...dah..aku jadi pengulas movie tak bertauliah dah nie...  uhuukkss.... tapi.. siyes... aku memang layan cter2 macam nie... dan aku sangat suker...!! aku nak cari cd original cter ni..sebab aku tau aku mesti akan tengok berulang2 kali macam cter ice age..madagaskar.. dan banyak agi cter katon dan fairy tales yang dulu2 tue.... 

eerrr...aku teringat lak aku kene carik cd original cter avatar tuk tunang aku.... dah janji... ari tu tak sempat nak tengok kat wayang ..bayangkan cerite yang sume kater besh sangat sampai kutipan juta2 tu kiteorang tak dapat tengok sebab waktu tu sibuk hal majlis bertunang kiteorang...!! tak de mood nak duduk2 relax layan movie waktu tu..mase tu tunang pon terabai... huhu... "cowi cayunk... t dah kawin kite layan sesame ek.."

key..bebalik ker cerite tadi... tak perasan cter tu abes pukul beraper...tapi 100 minit... so lebey kurang 10.30 baru abes...yer ar..aku ingat aku sampai umah pon dah kol 11 lebey... ingat nak gi minum kejap.. tapi biler tengok miscol ayah aku...maknenyer times up!! kene balik immediately... cian sayang.. tak dapat teman minum ilangkan ngantuk die...sebab die kene terus balik johor... berbakul2 peringatan aku bagi kat die... yang penting aku nak die selamat sampai..dan alhamdulillah..pukul 2  pagi lebey die col cakap dah sampai sane ngan selamat.... ape pon...seronok kalao dapat spend mase ngan tunang tercayang ... ....~