Thursday, March 11, 2010

Senarai sEmak maJLis Kawin aku.......


senarai yang perlu di buat untuk majlis kahwin... yang warne pink tu dah setel=booking+deposit.... yang lain tu still schedule... banyak gak... tapi so far 30% setel so ok lar... ade 7 bulan lagi.. yang penting terancang...supaye tak kelam kabut mase dah dekat majlis nanti.... memang penin nak uruskan majlis ni..lelagi aku yang wat sume... mak ayah aku iyer kan ajer...plus kuar duit sikit..huhu... even ni bukan lar majlis kahwin pertama dalam kuarge aku..dua orang abang aku dah kawin...tapi aku 1st anak pempuan die yang kawin..( 2 orang jer anak pempuan dierang pon..heheh..)..tapi mase abang aku dulu buat kecik2 jer.... so.. biler aku nak kawin ni mak aku..terutamanye ayah..dah penin kepale dah....cian derang.... jadi tuk mengurangkan beban derang tu..aku la yang bertanggung jawap tuk jadi wedding planner tuk majlis sendiri.... tak per lar.. aku lagi puas hati uruskan sendiri... uurrmmm...so senarai yang perlu dan patut.........

1) TETAPKAN TARIKH MAJLIS 
  •  9 & 10 oktober 2010
2)TENTUKAN TEMPAT MAJLIS
  •  Rumah kuarga - Shah Alam
3) TEMA MAJLIS /PERNIKAHAN /PERSANDINGAN
  • Off White Soft Pink
4) TEMPAHAN PHOTOGRAPHER/VIDEO 
5) PERSALINAN NIKAH - Najib Apparel Butique Anggerik Mall
6) PERSALINAN MAJLIS PERSANDINGAN
  • BAJU PENGANTIN (L/P)
  • PELAMIN CINTAHANNA
  • WALKWAY / ARCH
  • MAKEUP  
7) CATERING
8) CANOPY - MOM's Catering & Canopy
9) PERSIAPAN BARANG HANTARAN
  • Sireh Junjung
  • Jam Tangan
  • Set Perfume
  • Wallet dan Tali Pinggang
  • Kasut
  • Sejadah dan Kain Pelekat
  • Coklat
  • Buah
  • Cup Cakes / Cake
10) PROSEDUR PERNIKAHAN
  • Khursus Kahwin - 20 & 21 March 2010
  • Pemeriksaan darah / kesihatan
  • Isi borang permohonan dan lampiran dokumen sokongan (2-3 bulan sebelum)
  • Pengesahan dari penolong pendaftar nikah / Qariah
  • Dapatkan kebenaran nikah dari Pejabat Agama Islam 
  • Serahkan kebenaran berkahwin kepada PPN Qariah
11) SENARAIKAN JUMLAH TETAMU
12) MENEMPAH KAD UNDANGAN PERKAHWINAN
13) HIASAN BILIK PENGANTIN
14) KOMPANG
15) PA SYSTEM
16) CENDERAHATI TETAMU