Thursday, June 24, 2010

cenderehati ~kanak-kanak kecik

nak update sikit pasaL nie..

bagi aku..tak de cenderehati paLing bermakne tuk kanak2 seLain dari guLa2...candy..Jajan..cokLat... n ape saje yang seumpama itu...

so..dari awaL aku dah decide tuk bagi guLer2 Lolly pop pade bebudak kecik yang datang mase kenduri aku nanti... aku tak kan bagi derang sebarang cenderahati berbentuk hiasan sebab aku kompem2 derang akan buang sumer tu same macam derang akan buang duit aku ok...!! ~ngeee...

ok..so..akceLi aku dah order since 2 last month Lagi.. memandangkan tempat tu dekat.. n aku pikir tak de sebarang masaLah yang akan timbuL..n yet..aku risau Lolly pop tu akan habes duLu sebeLom kenduri aku tu nanti..so.. aku deLay penghantaran.. n.. isnin ni baru aku nak derang antar... terLalu awal...??!! ooww..aku dah maLas nak pikir.. bagi aku..maner2 haL yang aku ley seTel cepat..aku akan seteL sesegere yang mungkin ok..~

aku dah survey since seawaL aku baru bertunang Lagi.. asaL kan ader orang juaL lollypop aku akan beLi semate2 nak dapat kan aLamat kiLang...!! sebab aku kire..beLi direct dari kiLang..aku akan dapat lagi murah...


~ ni aku beLi kat andaLas corner kLang mase makan kat saner.. sekaLi ngan key chain tu..harge Rm5.50..!!

rupenyer..begitu banyak kiLang lollypop kat maLaysia nie...!! awaL2 duLu aku jumper kat Perak... n ade Lagi kat area meLaka... paLing dekat kat Puchong.. so..aku kire ok gak...
sampai Lar satu hari aku jejaLan kat SACC maLL ngan en tunang n beLi Lollypop kat satu kedai ni.. hargenyer..?? Rm 2.50 - Rm 4.50.... mahaLkan tuk beli banyak2 kaLo harge macam tu..





~ni aku beLi kat SACC mall tu ~
ribbon tu sekadar perhiasan aku...~ngeee... aku TAK akan bagi kanak2 kecik tu guLe2 sekali ngan ribbon nie ok..buat penat aku ikat jer nanti....~huhuhu

so beLek2 alamat kat beLakang pLastik tu... oooww... kat USJ saje.. so..terus call esoknyer.. n terus order...!! harge nyer.. bergande2 murah...!!! n biLer dapat QUOT..harge bole nego Lagi.. memang berbaLoi2...!!

di sebab kan kiLang tu tutup pukuL 5.30 pm...~waktu aku baLik kerja.. n maLangnyer..sabtu pon nak tutup jugak....so aku try tanyer..kot2 die Ley antar sampai depan pintu...jawapannyer..BOLEH....!!! oowww...sungguh besh ok...!!! aku teruje... bagi aku...setel dah masaLah aku satu...
swirl lollipop 30gram ~30gram ni besar ok..~ aku sendiri dah makan.. n memang puas Lar.. nanti dah dapat aku amikkan gambar bagi korang sumer compare...~aku beLi sebijik yang mcam kat atas tu.... n mungkin disebab kan area umah/opis aku dekat jer ngan USJ tu..so tak de charge penghantaran ok...~

n gLad sangat dapat tolong kawan blogger cik huda:spread my happiness~ yang dah beLi swirl lollypop ni..cik Huda ni Lagi sebuLan nak kawen.. so kebetuLan die ngah carik pasaL lollypop ni..then aku bagi die terus nombor tipon through by email...  :)

so..hari isnin nati aku akan update Lagi ok pasaL nie...





23 comments:

Zariza said...

nak gak...alamat / phone or email pasal lollypop tu...tgh mencari gaks..selalu dpt yg biasa2 je...

suka yg swirl bulat tu..

aini said...

haha..arini 2 org buat entry pasal lolipop..menarik gak idea bg lolipop ni ek..emm... =)

mun-e said...

errr. sy jumpa yang harga nya 20 sen sebatang.

murah ke mahal tu compare yg kamu order? hee.

miss yatie_pinky said...

salam..
akak, leh x kalo tie pon nak alamat ntuk kilang lollipop neh. tienya knduri lmbat agy blan 12 ni tp kalo leh setel cpat lg bagus.. :)
ni email tie sweetpink_panda@yahoo.com.
thanks akak :)

kay kamal said...

berganda murah tu bape? n ktne ni? yang swirl panjang tu ade ke?

@ty_farEd said...

waaa..zariza...jauh tu kaLo orang tu nak antar ker saner...tapi cuber lar..maner tau kan kaLo ader... nanti i update i letak alamat nyer ok..

aini..~hahaha..lagi satu cik huda kan.. heheh.. i yang email die no tipon direct ke kilang tu.. tolong member2 kan.. :)

mun-e ~so sen sebatang..!!! besar macam nie..!! ooww murahnyer...!!bagi tau cepat kat maner.. ley i order sebelom i bayar kat tempat ni...~ngeee

miss yatie_pinky ~okey okey..nanti akak email awak.. tapi nes monday awak tengok akak update pasal ni ok..nak letak aLamat n no tpon..

kay kamal ~ harge Rm1.00.. kaLo bodek lebey lagi maybe ley dapat Rm 0.80 sen kot.. sebab tu kaLo beLi banyak2 sangat ar... :) yang panjang tu ade.. tapi dari Rm 4.50 kat kedai..kat kilang Rm 2.50.. i tak try pon mintak kurang yang nie coz i tak beLi... :)

farahfatihah said...

menarik gak idea bagi lolipop ek

YuNa said...

wow! cantek2... dekat usj berapa? dkt area mydin tu ke?

Nurulhuda|Adlie said...

terimaaaaaaaaa kasih aty!!! lub u soo much! hehe, like seriously u dah tolong i sangat2, and arini ayah i g kutip lolli kat warehouse, balik keje ni boleh la mandi lolli, haha..

couldnt thank you enough, i pun tak plan lolli ni, plan lolli lain last2 dapat lolli ni, thanks to u!

i suh ayah i beli lolli yang 140g tu satu, haha nak usha besar mana, nanti i update..

n ni pun plan beli lolli lain, last2 beli lolli lain, ayah i punya pasal but still love it..

thanks ati.. :)

@ty_farEd said...

farah ~yeah..praktikal...

yuna ~kat usj 1.. nanti isnin i update n bagi u address n no tipon yer..

huda ~no big deal dear.. ape saLahnyer kan sharing2.. :) hepi coz u r hepi..!!

miss nona said...

ati..u slalu pg andalas corner ek?aritu nmpak u cte psal GM klang.
u org mane ek..hehe

@ty_farEd said...

miss nona ~ i dok shah alam area kota kemuning tu.. tengah2 dari shah alam ..klang n puchong jugak..!huhu.. umah i dekat jer nak ker bukit tinggi..15 minit.. nak ke usj sunway pyramid pon 15-20minit jugak... nak ke andalas pon lebih kurang macam tu... kalo nak ke shah alam sekang dah ade LKSA jadi 7-8 minit jer taw... n yet i ni memang sangat kuat bejaLan..!! merate2 i sampai..hahahaha... miss nona duduk mane Lak..?

mun-e said...

ohh. yang tu kan kat NSK. tp tak sure saiz die besar mane. heee.

rasenya x kecik sangat, xbesar sgt. sederhana je :)

rose said...

best nyer..cepat2 update tau..nak tau jugak kt mana..cni loli yg bese2 je ade la..kalau cm gmbr 2 xde yg murah..huk3

cik ieza said...

salam aty =)
thanks for the info...mmg tengah duk mencarik lollypop for kids gak nih...
bole x bgtau details kilang tuh n contact no. kalo bole price skali..
thanks aty =)

miss nona said...

aty.i dok andalas,klang.hikhik!

@ty_farEd said...

miss nona...~waaaa..dekat rupernyer kite nie...!! nanti wedding u i nak datang..!!! n jemput u jugak datang wedding i.. :)

Anonymous said...

lupa plak. emel kn dkt eeda_my_pooh@yahoo.com.my yer. hope u leh bg.. :)

Anonymous said...

haa. mmg dh lama carik yg murah2.. kt luar mmg mahal..bleh bagi no fon and alamat dia tak? ;)

Anonymous said...

Salam,

saya berminat sgt nak tau tempat nak beli gula gula nie.... mmg mahal kat kedai.. hope u don't mind sharing the info caliphworldlifestyle@yahoo.com.my

Anonymous said...

salam.. bley tak nak tau alamat kilang tu?? i pun tgh mencari yg terdekat coz i area shah alam je.. hope u bbley inform me ya.. sni_86@yahoo.com. thanks a lot!!!!!

ida said...

i pon tgh cari that fancy lollipop yg murah2...bleh share info to me...brape rm n kt mn? my mel shoo_eda@yahoo.com

Anonymous said...

Hi...

Boleh tak bagi no fon and add kilang tu? Berapa yek price u dpt? mmg tgh cr nk beli for my wed...
thanks..

email: fadhlina_sallehuddin@yahoo.com