Monday, June 21, 2010

persiaPan hari perniKahan~

nak ceriter sikit pasaL persiapan niKah aku nanti...

ok...1st ~baJu niKah dah siap..alhamduLillah... mengikut aper yang aku nak... baJu aku pon simpLe jer.. tak de pesyen2 sangat... tukang jahit ~Najib TyLor Anggerik Mall~ aku tu pon jahit ngan pantas... siap Lebih awaL dari tarikh yang ditetap Kan....

kenaPe Najib TyLor ~ sebab aku percaye kan die tuk jahit baJu nikah aku.. die jahit sangat kemas.. n so far..sebeLom ni die jahit baJu tunang ..aku sangat puas hati...!!



2nd ~ tudung niKah.. haaa..yang ni stiLL pending... aku beLum pasti macamane nak gaye Kannyer Lagi.. 


cuMe aku dah beLi kain untuk buat anak tudung.. akceLi kain yang samer ngan baju niKah aku... beLom hantar tempah.. !!sebab tukang jahit ~kak ham yang biase aku buat kat area umah aku tu.. baLik kampung puLak 2 minggu....~ngeeeee

aku suker tukang jahit ~kak ham ni sebab die jahit sentisa mengikut sejebik yang aku nak... tak kisah Lar pesyen macamaner pon..tak banyak kerenah.. n tak banyak compLain... yang penting..jahitannyer..cantik...!!!

ok..disebab Kan anak tudung aku ade beading yang banyak..so..may be aku akan pakai pLain tudung or seLendang...



 



dalam pikiran aku : perLu ker aku paKai cRown..?? nampak macam crowded tak..?? macam kat atas tu... cantik gak kan...!!!


3rd ~ buNga tangan... yang ni aku akan DIY sendiri... masih daLam perkiraan.. samaada nak buat artificial fLower or fresh fLower..? 
 warna puLak...?? baju dah pLain..n theme aku pink.. so.. patut ker aku pakai pink... or biar kan off white menguasai majLis niKah aku nanti...??








 yang Lain ~ ape pLan mase majLis nikah ni Lagi ek.. eeerr... tak de kot...simpLe..kebanyakannyer aku fokus kat majLis kenduri nanti...~

segaLe make up..dah seTel.. aku amik sekaLi ngan waktu kenduri esok nyer.. cantik atau tak.. tawakaL n redho ajer lar...~ngee..

hurmm..baju bridesmaid aku nati..~ dah tempah..tinggaL nak bayar dan amik jer.. bridesmaid aku iaLah...~adik aku sendiri Tina..~so..aku kene sediakan untuk dia aper yang patut... tak per..aku tak kisah pon... :)

cendereHati mase niKah..??  eerr... tak de kot... cume sebab majLis seLepas majLis nikah tu ade majLis khatam al Quran..~ so waktu tu jer aku ader sediakan cenderahati macam yang aku dah wat kat n3 sebeLom2 nie...~ pade sesaper yang datang majLis aku tu nanti..kaLo nak cenderehati tu kene mengaji samer ngan aku...warhahaha... tu pon cenderahati adaLah terhad...~ngeee... eerrr..aku baJet... :p