Friday, July 02, 2010

senarai seMak juLy~

78 hari Lagi..!!
okey..tak perasan Lagi.. 
nampak macam ade hari Lagi..

2 buLan 2 minggu 2 hari..
tak neves Lagi..??!!

11 minggu Lagi...
maknenyer ade 11 kaLi hujung minggu jer Lagi tuk aku siapkan sumer..
kaLo ikut toLak sibuk waktu kerJa.. tinggaL 22 hari hujung minggu jer Lagi aku nak kawen..!!!!!

kaLau aku Ley reLaks n tak rase neves Langsung.. 
memang aku giLer !!!

waaa... kene bergerak pastas...eerr..muLai esok...
arini sibuk keje lar..!!! 
so..misi hanye akan bermuLe esok ok~

tapi rase lunch tengahari nak gi survey bunge tuk wat hantaran en tunang puLak...
carik kat romantika shah aLam nie jer..
atau kat KK Home Deco SACC mall..
maLas rase nak pergi niLai 3 tu Lagi...
kat niLai 3 tu memang banyak piLihan bunge...n cantik2
tapi... tak rajin Lar...
minggu ni banyak haL gak nak kene seTel...


ok.. aku nak List kan ape yang dah seTel...
n ape yang beLom...
n aper yang aku nak kene seTel cepat...~ngeee

hiJau - DONE
pINK ~ HALf DoNE
MErah - UnDONE


1) TETAPKAN TARIKH MAJLIS - DONE
~18 dan 19hb September 2010 (seminggu raye)
*seLepas 3 kaLi tukar tarikh ok...!!

2) TEMPAT MAJLIS - DONE
~ Rumah family aku kat Shah Alam
* Lepas tak dapat booking Dewan...

3) THEME WEDDING - DONE
~ off White soft Pink
* Lepas aku tak jumpe baju kawen kaLer merah yang aku perkenan..!!

4) PERSALINAN MAJLIS PERSANDINGAN - DONE BOOKING - 50% payment
~ kasut -UnDONE
~ aku tak nak dan tak suker pakai kasut yang tajam2 kat depan tu.. 
~ so aku akan beLi sendiri nanti kasut yang aku suker... kaLer puTeh..
~ anak tudung pon kemungkinan aku akan tempah sendiri 
   - PLAN WEEKEND NIE NAK PERGI BELI 


5) TEMPAHAN PHOTOGRAPHER/VIDEO -consider DONE BOOKING -  70% payment DONE 
~ pakej seLaseh  - 10R story book
                              - 11R modern bLack frame
                              - sticky aLbum (unlimited)
                              - cover hari nikah + khatam alquran
                              - cover majLis kenduri
                              - Outdoor
                              -Unlimited

6) PERSALINAN NIKAH - HALF DONE
 
~Baju niKah - DONE (Najib Apparel Butique Anggerik Mall)
~Tudung Nikah ~ DONE (Kak Ham Taylor)
~ Bunga Tangan ~ UnDONE
~ vieL @ seLendang @ cRown - UnDONE

7) CATERING - DONE BOOKING- Half Payment on August

  • Setia Ideal Enterprise - Johan Setia Klang
~Lauk standard kenduri
~peLayan dan perkakasan disediakan
~free Lauk pengantin

~ cake pengantin - UnDONE..!!

8) CANOPY - consider DoNE BOOKING
 
MOM's Catering & Canopy - Jalan Kebun Klang

~5 arabian canopy tetamu
~1 canopy pengantin
~siap skirting/kipas/lampu/scallop
~2 meja buffet
~murah sangat aku rase kaLo nak compare kat tempat Lain 
~aku tak pasti cukup ker tak~ngeeeee

9) PERSIAPAN BARANG HANTARAN-consider DONE
  
~ SEWA bekas hantaran  - DONE
~ GUBAH bekas hantaran - DONE
~BARANG HANTARAN - 90% DONE

  • Sireh Junjung - UnDONE
  • Cincin - DONE
  • Jam Tangan - DONE
  • Set Perfume - DONE
  • Wallet dan Tali Pinggang - DONE
  • Kasut - DONE
  • Sejadah dan Kain Pelekat - DONE
  • Coklat -HALF DoNE ~DAH TEMPAH
  • Buah - UnDONE
  • Cup Cakes / Cake - UnDONE
 
 
10) PROSEDUR PERNIKAHAN
~ Yang ni memang merunsingkan aku
~ susah nak cuti
~ n tak berape pasti procedure
~ en tunang tak serahkan Lagi borang - 50% siap
  • Khursus Kahwin - 20 & 21 March 2010 -DONE
  • Pemeriksaan darah / kesihatan - DONE

  • Permohonan pihak Lelaki - UNDONE
  • penyerahan kepade pihak aku - UNDONE
  • Isi borang permohonan dan lampiran dokumen sokongan (2-3 bulan sebelum)
  • Pengesahan dari penolong pendaftar nikah / Qariah
  • Dapatkan kebenaran nikah dari Pejabat Agama Islam 
  • Serahkan kebenaran berkahwin kepada PPN Qariah
11) KAD KAHWIN - HALF DONE - Tempah dan Deposit
~ Dah tempah...
~ tak sempat hantar MAp rumah Lagi
~ List Minggu ni Ok...

12) BANNER - 
HALF DONE - Tempah dan Deposit
~ kire sekaLi ngan w at kad kawen tu..

13) HIASAN BILIK PENGANTIN - HALF DONE
 
~ Perabot - DONE (tapi beLom hantar)
~ Cadar/Comforter - DONE
~ Langsir - DONE
~ lamPu meJa (2x) - DONE
~ buNga - UNDONE
~ carpet besaR - UNDONE (pLan buLan nie)
~ POmANnder ball - UNDONE ( kene gigih Lagi)
~ BantaL kecik2 - UNDONE (minggu ni nak Carik sekaLi)
~ cat biLik -UnDONE (jangan bertangguh lagi minggu ni) 
 
14) KOMPANG -DONE BOOKING
 
15) PA SYSTEM - UnDONE
~ yang ni aku aku tak pasti sebenanyer
~ pLan ayah aku.. kawan2 die
 
16) CENDERAHATI TETAMU - DONE

   untuk majLis khatam aLquran-  haLf DOne
~ cenderahati (keronsang) -DONE
~ buKu surah2 amaLan - DONE
~ Paper bag - DONE
~ TQ Tag - DONE
~ PuLut kuning - UNDONE


   untuk majLis kenduri - DONE
~ Cenderahati - DONE
~ Choc Box - dah tempah n deposit
~ paper bag - DONE
~ TQ Tag - DONE
~ Buku yassin - masih daLam pertimbangan 

17) FAMILY - HAlf dOne 
~bridesmaid - (adik aku) hari niKah - DONE
                                             hari kenduri - DONE
~ Emak aku - UnDONE - susah nyer nak carik die baju yang die pekenan ikut theme kaLer..!!
~ aYah aku - DONE
~ Abang dan adik2 Lelaki aku - DONE
~ Kakak Ipar aku - UnDONE

waaaaa....!!!! aku memang tak ley wat senarai semak ni.. aku tetibe deserang panik...
banyaK lagiyang kaLer merah...
tak seteL...
ooouurgghhh...!!!