Monday, August 23, 2010

hujung minggu ke 4 ~sebelom majLis [ BRIDESMAID a.k.a DAYANG2]

terase sangat sekejap..!!
rase macam aku baru update pasal hujung minggu lepas..
ni..dah abes lagi satu minggu..
so.. hujung minggu cume berbaki 4 minggu sebeLom majLis..
kaLo ikut kan.. hanyer tinggal lagi 3 kaLi hujung minggu yang aku ade tuk uruskan segaLe..!!

but..so far..alhamdulillah..
semuanye berjaLan agak lancar...
ader lagi perkare masih tertinggal..
but... insyaallah.. akan ok nanti...~pakse senyum...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

cerite Bridesmaid...
yang aku prefer nak panggil para dayang2..hahaha
aku tak pLan pon...
memang seronok
biLer ade ramai dayang2 yang akan mengiring kite waktu berarak nanti...
tapi..siyes sebeLom ni aku tak pLan...
aku cume nak harapkan adik aku ~Tina jer yang akan jadi pengapit aku nanti...
n segale urusan baju die dah seLesai....

tapi...
mase aku baLIk kampung b4 puase aritu...
lepak2 ngan cousin2 aku yang ramai perempuan..
terpikir lak nak propose derang tuk jadi dayang2 aku nanti...
n seronok biler derang tetibe teruje...!!

so..semaLam...
misi mencarik persaLinan derang...
beLi dah siap jer..
beruntung carik biler time nak raye..
banyak piLihan.. n banyak collection baru...!!
eerrr...tinggal nak sediakan bajet duit jer...~ngeeee

~ ni Lar dayang2 yang akan jadi pengapit dan pengiring aku nanti...~
seLain yang adik aku Tina (baju hitam) derang ni sumer adik beradik...
lebih kurang sebaye jer kan...

seawaL pagi dah kuar pergi aLam sentraL n PKNS
pukuL 11 pagi..paking dah hampir penuh..!!
n daLam maLL tu pon dah sesak orang...

1st misi mencari baju kurung...
dari aLam sentraL...terus ker PKNS...
memang banyak yang cantik2..!!
aku sendiri rambang mata...
tapi..aku biarkan derang sendiri decide 
n derang sendiri nak baju yang pLain simpLe n modern..
yang penting PINK...





nampak macam mudah..
tapi..berpuLuh booth masuk
memang penin..memang penat..!!
lelagi puLak ade 4 kepaLe...
4 taste yang berbeza...
tu beLom masuk lagi kalo aku yang reject..


kat PKNS tu booth nyer teramat sempit..!!
kaLo ade orang lain dah masuk.. so..kene sabar n mengaLah jer lar...
aku tak pasti.. booth yang kenerape puLuh yang kiteorang masuk...
tapi..bagi aku..seLain aku sendiri kene suker..
derang sendiri kene seLesa n suker ngan aper yang derang akan pakai... 
tapi..hakikatnyer... derang nyer taste memang baik..!!
seperti yang aku harapkan....


so.. lepas selesai haL baju..
sekaLi ngan sleeveless dan inner..
memandangkan baju tu sangat jarang....

so..misi mencarik tudung bagi yang bertudung..
dan accessory bagi 2 orang cousin aku yang free hair tu...

dari aLam sentral terus ker jusco bukit tinggi...


tapi tak seLesai lagi haL yang satu ni...
tak de yang pekenan.. or sesuai..
tak per..yang tu aku akan gigih mencarik kendian...
may be beLi on Line jer kot.. or..nak gi sunway pyramid yang lebih banyak piLihan...


 ~ muker tak tau penat walaupon dah jaLan satu hari suntuk..!! ~
dari kiri : adiLa , amira dan aneesa


so..tuk bridesmaid a.k.a dayang2...
consider DONE...
senang hati..


tapi terpikir2 lagi..
samada nak derang bawak bakuL kecik isi bunga rampai..
atau sekadar bawak pomander ball jer...