Friday, August 20, 2010

SANTAI : sebeLom dan seLepas

Sepasang kekasih sedang asyik memadu asmara di tepi sebuah tasik, sambil berbual-bual mesra...

Makwe: bang, andaikata saya menjadi bintang...

Pakwe: abang kan jadi Ultramannya

Makwe:kenapa pulak, sepatutnya abg jadi bulan purnamalah

Pakwe: Salah tu, kan ultraman ada bintang kepunyaannya

Makwe: gitu... kalau saya jadi bunga

Pakwe: Abang jadi tukang kebunnya

Makwe: Kenapa bukan kumbang

Pakwe: Sebab kumbang keje dia hanya menghisap madu..sedangkan tukang kebun kerjanya menyiram dan membaja bunga tu setiap hari

Makwe: Wah! hebatnya abg nie... begitu pandai berkata-kata

Setelah puas berbicara dan bergurau senda, bangunlah pasangan kekasih tersebut untuk bersiar-siar... tiba2 si makwe tersepak sebatang tunggul kayu, dan jatuh tersembam ke tanah...bedebik!!!!!! macam nangka busuk daa!!!!

Makwe: Aduh!!!! sakiknya be, (awek tu rupanya minah kelate)

Pakwe: Cilako! punyo tunggul kayu... .buto ko!!!!!, tak nampak ko oghang nak lalu(rupa2nya si pakwe tu orang N9)... sayang takde apa2 ke?

Makwe: Takde sikit je bang... cuma luka sikit jer dahi nie

Pakwe: Nasib baik tunggul kayu, kalau orang tadi memang nahas abg kejekan.

Memang telah ditakdirkan jodoh mereka berdua... 
selang beberapa bulan
selepas itu pasangan kekasih ini pun mendirikan rumahtangga...
2 tahun kemudian, 
si isteri teringat kembali kisah yang lalu sewaktu membawa anak mereka bersiar-siar di tasik yang sama ketika bercinta dahulu,

Isteri: Bang, ingat lagi tak tempat nie?

Suami: Masakan abg boleh lupa

Isteri: Kalau saya jadi bintang

Suami: Abang jadi beginilah

Isteri: Kenapa bukan Ultraman...

Suami: Kat Malaysia mana ada Ultraman... kat Jepun adalah... apa lah awak nie

Isteri: Kalau saya jadi bunga

Suami: Abang jadi beginilah

Isteri: Apa abg nie... cakaplah betul2

Suami: Apo kono eh dongan ekau nie... dah buang tebiat ko, tak nampak anak kito tu... .kalau dah abg jadi Ultraman ngan ntah apo apo ntah laie, sapo nak bagi makan kek anak kito tu... .yang mengado-ngado nak jadi bintang tu buek apo

Isteri: Abe nie tok supo dulu... .tok rometik lasung, mete2 la saya nie doh tok comey lagi...

Suami: Takdo nak romantik kosmetik do... .

Selepas puas duduk sambil berbalah, maka berjalan pulanglah keluarga tersebut... .tiba2 si isteri tadi tersepak sebatang tunggul kayu(mungkin tunggul yg sama), lalu jatuh gedebuk!!!! ke tanah...

Isteri: Aduh abe sakik nyo!!!!!

Suami: Apo kono eh awak nie... .buto ko, punyo bosa tunggul tu tak nampak ko!!!!!!!!!!

9 comments:

Lala said...

jadi lagi kelakar bile lelaki tu org n9, pompuan tu kelantan.hehe

hilang tensen kalau baca benda lawak ni! thanks aty!hehe

farahfatihah said...

hahahah ada msg tersirat disebalik citer tu tau...biar bape lama pun perkahwinan tu, harap2 sentiasalah dijaga bersama

asna cute said...

1stly nak gelak dulu hahahahahahh =DD lawak okey!

2ndly, suami xpatut buat kita isteri nie mcm tue. ptt dr mula smpi akhir hayat biarla kasih syg tue tak penah luntur. romantik sentiasa xbermakna kita nie pasangan yg mengada2. tp sebaliknya mengeratkn lgi kasih syg suami isteri ;)

Diebalychouzz said...

kelakar la..
tapi harap-harap pasangan masing2 tak berubah kasih sayang tu.. pandai2lah kita semarakkan rasa sayang dalam rumah tangga..

Sya Sakura said...

ahahah.. penat gelak bila bace cerita ni.. hahah..
tp kalau jadi in real life, mesti sedih kan? Harap2la x jd cmtu nanti.. :)

jihan musfirah musa said...

hehehe memang menghilangkan tension petang2 bekerja ney...;p tapi mesti mengambil pengajaran dalam apa yang di bicarakan..;)

didieadila said...

hahaha..klaka..gelak sorg2 ni..harap2 nt xbrubah la bila dh lama berumah tangga

Pansy Princess said...

heheh.. made me smile all the way.. tgh taip komen nie pun tersenyum2 lg :D

rose said...

hahaha..klakar la..pepagi ngn muka x basuh da tergelak..hik3..

benda 2 da jd lumrah idup kn?hope x jadi mcm 2 la.. =)