Thursday, September 02, 2010

#1 ~majLis beRtandang [KAD KAHWIN]

korang2 pernah tak dengar bace 
aku buat n3 pasal majLis bertandang ker Johor..??
tak pernah kan....!!

8 bulan sebeLom ni..
tak de pLan lagi nak buat majLis bertandang ker Johor 
dalam mase terdekat after majLis aku...
kaLau ikut pLan may be nak buat akhir tahun 
around buLan 12 or tahun depan jer...
sekaLi majLis mase bakal abah nak nak pencen nanti..

tapi sejak 2 minggu Lepas..
tetibe....
bakaL keLuarga mertua nak buat 2 minggu Lepas majLis aku nanti...!!!
which is mean ~2hb October 2010
tak peLik...tapi sebab pLan last minit...memang Panic..!!!
daLam mase sebuLan dari sekarang dah kene siapkan semua...
bakaL mertua nak buat kat dewan kawasan PoLis
( bakaL abah mertua adaLah seorang poLis )

en tunang dah muLer stress...!!
sebab asaLnyer die hanye nak buat kecik2 jer...
sekadar jamuan open house n sambut menantu...
tapi... jadi sebaLik nye....!!

aku cube mengeLak tuk duduk bersanding dan ditepung tawar
kat majLis rumah aku...
tapi yang pasti sekarang..
aku tetap akan bersanding dan ditepung tawar
kat majLis bertandang tu nanti..!!
oowwhh... aku bertambah panic...!!!

bende pertame daLam pikiran aku hanyer Lar...
AKU AKAN PAKAI BAJU APE...??
BAJU YANG MACAMANE...??
SIAPE YANG MAKE UP...
sebab.. kat sini pon..aku begitu cerewet...
memandangkan size baju aku sangat susah nak dicarik....

soklan2 lain...
PERLU KER AKU BOOKING PHOTOGRAPHER...
memikirkan majLis ni pon akan jadi moment penting dalam life kiteorang...
MANE NAK DICARIK..!!

selebihnyer..aku serahkan pade keLuarge bakaL mertua tuk uruskan....
ade part yang aku tak ley masuk campur...

semaLam borak2 ngan Farah ~adik en tunang...
tanyer sekaLi pasaL butik n make up...
die kate.. pakai khidmat andaman sepupu bakaL abah...
yang samer ngan Farah tu pakai mase wedding die...
okeh..sikit tak perLu risau..
sebab mase die kawen duLu..make up nyer memang cantik...!!
kerisauan Lain ~hanyer Lar tinggaL pade baJu pengantin...
even Farah cakap cantik2...
tapi.. aku bimbangkan size...
so..decide... 1 week after kenduri aku...
kiteorang akan baLik Johor..
seLain MISI tuk beraye... 
so..MISI aku tuk fitting baju kawen tu sekaLi...
n hope sumernyer berjaLan lancar...
ATAU ... kiteorang akan stand by baju nikah kiteorang tuk pakai mase kenduri bertandang tu..
memandangkan baju nikah aku pon..dah siap ade veil kan...~
juz if in case... bersedialah ngan sebarang kemungkinan...
selebihnyer.. aku redho..n ikut jer semua...~senyum

so..tuk majLis bertandang ni...
1st pLan yang kiteorang buat kat sini~
dah tentu buat kad kawen...
disebab kan kad tu nak dibawak baLIk sekaLi en tunang baLik raye ni..
so..kad tu mesti siap dalam mase seminggu jer...!!
memang tak Ley demand pade kad...
sebab hanyer boLeh piLih yang ready made jer...

kaLi ni tak dapat buat kat EpsiLon Card ~tempat aku buat aritu..
sebab tak ley buat daLam mase seminggu...
so kaLi ni kiteorang buat kat KOntena sebeLah die jer...

harge not bad gak..
piLihan pon banyak..





mase time aku buat kad aku ari tu...
kemain lagi en tunang tak kasi aku buat yang mahal2..
membazir katenyer...
tapi biLer time die yang piLih kad...
nak yang exclusive sesajer... 
siap sampuL bercetak Lagi...!! ggrrrr......






en tunang nak kaLer hitam..
sedangkan tema kat saner kaLer hijau..!!


okeh...seLase ni siap dan boLeh amik....
en tunang nak kene bawak baLIk kampung Johor Rabu tu...
free banner sekaLi....!!
Ley sangkut kat depan dewan.... :)