Tuesday, October 26, 2010

town house di rawang ~

korang pernah tau tak pasaL TOWN HOUSE..??
aku..sumpah tak pernah tau pasaL taown house nie...
macam mane bentuk dan rupenyer...
sampai satu mase aku memerlukan rumah kat area rawang...
mase tu baru aku tau...
kire aku jakun lar ni ek.. sebab tak pernah tau...huhu
tapi..siyes.. aku memang tak dapat nak bayangkan pon
macamane bentuk umah ni.. biler aku terjumpe iklan pasal umah macam ni kat mudah.com

bagi orang2 yang tak tau macam aku ni jugak..
sajer2 nak share kat sini...
eerrr...sebab aku teruje...~huhu
macam teres 2 tingkat kan...??
cantik....
hakikatnye...
rumah ni disewakan macam apartment...
tinkat atas dan bawah disewakan tuk orang yang berlainan...
tinkat atas ade tangga dan ruang pagar serta car park sendiri...
ley nampak tangga kat situ.. 
tu tangga nak naik ke tinkat atas..
kalo menyewa atau beli umah atas lar....

unik kan...eerrr..bagi aku lar...
keluasan pulak..memang luas..!!!
macam apartment lebih kurang 1400s.f..

kalo nak sewa pon agak murah
lebih kurang rm450 - rm500..
sesuai ngan keluasan...
rumah baru ok...
kawasan baru...
eeeerrr...aku bukan promote umah aku..
ni semua sebab aritu aku mencarik rumah kat area rawang..
jangan tanyer sebab nyer kenape..
nanti2 biler dah hilang serabut aku.. baru aku akan cerite key...~ngeee

so..ni sajer2 nak share...
hasil pencarian aku..
dan kejakuanan aku yang takk pernah tau pasal umah town house ni....huhu

pelik sikit ar...
tapi.. memang bagus gak umah macam tu...
bagi aku.. ianye macam umah teres..
tapi jugak lebih jimat sebab double kan kat atas...macam apartment...
yeah..jimat space....

tapi...
aku memang tak pekenan...!!
sebab.. aku dan hubby tak ley terime hakikat...~ngeee
hakikat ape..??
okeh.. bayangkan kalao kiteorang menyewa dibahagian atas...
dari atas berande tu..biler tengok bawah memang ley tengok beranda rumah bawah ngan sangat jelas...
lain rasenye dari duduk apartment sebenar....!!
tu pendapat aku lar..
cantik agak boleh tahan..
tapi... bukan pilihan kiteorang.......

aku tak pasti rumah townhouse macam ni ade kat mane lagi..
but so far.. aku memang tak pernah nampak lagi kat area shah alam..
eerr... may be aku yang belom luas perjalannanyer lagi..~ngeeee

p/s : aku akan berpindah ker rawang dalam mase terdekat ni....
siyes... aku tak pasti sebenarnyer samaada aku ok atau tak...
tapi... tak lar teruk sangat kan...........~sigh..

maybe..dah sampai mase aku berhijrah..
n buaat sesuatu yang baru dalam hidup...
seronok gak kan....... so... juz enjoy ~positif