Wednesday, November 10, 2010

biLik pengaNtin ~accessory

hari tu aku dah cerite pasaL perabut kan..
so.. arini aku nak cerite pasaL akseseri yang ade kat biLik aku tu...
cisss... punyer lar lame deLay.....

ade orang tanyer aku pasal frame atas kepale katil tu...
yup.. aku buat sendiri...
tak susah pon....
aku dah share sebelom ni..
juz bagi detaiLs sikit kaLi ni.....

n bunge Lilin side tabLe aku...
aku buat sendiri jugak..
Idea.... aku dapat mase jalan2 kat niLai...
( dah lepas kawen ni.. baru teringat..aku dah lamer tak gi nilai 3 tu..hahaha )
aku boLeh beLi yang dah siap...
tapi.. aku prefer tuk buat sendiri.. 
aku gunakan bunga yang same ngan bunga hantaran aku...





tu tuk side table aku...
tuk perhiasan atas kepaLe katiL aku..
aku gantikan langsir2 atau tirai ngan sumtin yang lebih simple...
yang penting bagi aku.... sumtin yang aku ley gunekan baLik tuk kegunaan umah aku nanti...
so.. decide.. tuk dIY frame bunge...

ingat lagi aku pernah cari frame 4 segi same kat IKEA..??




 





itu jer.. simple kan...
satu frame tu aku gunakan lebih kurang 100 pcs bunge..
so.. aku carik bunge yang murah2 sikit..~ngeeee
frame tu memang agak outstanding berbanding bende lain dalam biLik aku...
tapi... kaLo nak tau.. frame tu match ngan Pink carpet aku...
(tak de gambar full biLik...!! )




yang ni perhiasan atas meja cermin...
aku gunekan perfume semula jadi... pakai bunga rampai...
aku ikut tunjuk ajar Puan Huda ~untuk mengekalkan dan menguatkan lagi wangian bunge rampai ni..
memang sangat wangi semula jadi...!!!
bau rase betul2 macam biLik pengantin..!!!
aku Letak bunge rampai ni pada bekas putih yang dalam nyer jugak ade glass bunge...
aku beLi siap jer kat romatika ngan harge yang agak murah....

tuk para pengantin.. 
aku galakkan sangat korang2 pakai bunge rampai semula jadi tuk wangikan biLik pengantin....
impaknyer jauh lagi besar dari pakai bunge potpuri tu...percaye lar...!!
aku sendiri ade pakai automatic spray pade air-cond.. tapi siyes tak ley lawan bau bunge rampai ni..
jangan Lupe Letak sikit air mawar pade bunge rampai ni taw... :)
waaa...rindu bau tu.. nak buat tuk biLik Lar sekarang..
tapi mane nak carik daun pandan..??!!! huhu