Tuesday, March 08, 2011

Jimmy Shanley dengan tuntutan Nusyuz terhadap isterinya

itu yang aku dengar kat berite tv3 pukuL 8 tadi...


kite tak tau ape yang terjadi..


daLam berite tu ade mention
Jimmy yang berkahwin dengan Nursuhaila pada 1 oktober 2010
Namun tidak tinggal bersama sejak 21 oktober 2010...
sekejap jer kan....
daLam masa 21hari..!!


Isterinye juga sedang mengandung 5 buLan...


Jimmy pernah menfailkan pada mahkamah
tuntutan supaya isteri nya itu kembaLi taat..
Namun tidak dipedulikan...
jadi sekarang Jimmy membua tuntutan dakwaan nusyuz terhadap isterinya itu...


aku bukan Lar peminat Jimmy Shanley ni...
tapi amik tau jugak Lar kaLau ade cerite pasaL Dia..


n majLis perkahwinan mereka yang giLang gemilang...
siap dibeLikan kereta mewah semate2untuk berarak...
sungguh bertuah...


tapi... hanye sementara....
biLer pikir2 baLik.. kesian pon ade gak.
tapi.. macam aku cakap tadi.. kite tak tau situasi sebenar..


mungkin juga pembawakan baby buat isteriye itu begitu sensitif mendengar gosip Jimmy...
mane Lar tau kan....
mungkin juga Isterinya itu begitu manja....
hingga perLu ditatang penuh perasaannya
dan tak boLeh langsung terLuka....
Dia kan anak tnggaL perempuan keLuarganya
boLeh jadi jugak kan....


apepon. tuhanye pendapat....


cume... sebagai manusia...
terdetik daLam hati...
sayang nye pada perkahwinan yang hanye mampu bertahan 21 hari..
sepatut ye..waktu tu ngah ber honeymoon Lagi....
masih terase hangat nye....


memuLakan hidup suami isteri bukan Lar sesuatu yang mudah...
aku sendiri dah merasai nyer....
biLer 2 orang yang berLainan bat keputusan untuk hidup bersama...
banyak perkara perLu diambiL kire...
tak kan wujud 'hanye hati kita yang perLu diambiL kira'...
dan bukan hanye 'hati si Dia yang perLu dipikirkan'...
tapi ianye Lebih dari pada itu....
keLuarga.. adik beradik.. ipar duai....sedare mara....


bergaduh..tergigit lidah tu akan jadi asam garam...
cuma kena pandai2 handLe...
tak akan ade sape yang Lebih dan kurang...
bagi aku segale kelebihan atau kekurangan pasangan
bermakna adaLah untuk saLing melengkapi....
yang penting sikap toLak ansur..
dan belajar untuk menerima....




bukan hanye sekadar seronok 'bercinta'...
tapi tanggug jawap juga.....


apepon... aku yang hanye 5 buLan lebih berkahwin ni...
tak Layak nak bercakap lelebih....


cuma harap berkongsi pendapat..
eer.. gosip jugak...[ngeee]


p/s :: waLau pon tak de kene mengena.. tetap doakan agar immy danisteri kembaLi bersama...tak elok hidup bercerai berai ni...lelebih lagi isterinye yang sedang mengandung tu kan....

6 comments:

♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥ said...

perkahwinan ni perkongsian..
kdg2 kite terpaksa tolak tepi ego..marah..benci..dendam demi anak2..manusia x sempurna..
masing2 kena lihat kelebihan pasangan..jgn la di lihat kekurangannya..aihh

moga2 x terjadi pada kite smua..
utk jimmy smoga mahligai nya kekal hgga ke akhirnya..amin..

iduraz said...

hurmm..tula, kita tak tau apa cerita di sebaliknya, ha ya mampu berharap yang terbaikk untuk mereka berdua..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

mane silap xtahu...
xberani cakap..
moga ade yg terbaek buat mereka...

asna cute said...

bg asna mmg isteri dia yg salah la. sbb kuar umah tanpa izin suami.. tp cerita sebenar Allah sajer yg tahu..

Peri PiA said...

doakan yg terbaik utk mereka :)

aDieyZa said...

kehidupan suami isteri memerlukan persefahaman & kesabaran.. sama2 kita beringat agar hubungan kita dgn pasangan sentiasa diberkati Allah & dijauhkan dari segala musibah..