Thursday, April 07, 2011

Lampu chandelier di rumah

aku tak de masaLah pon sebenanyer ngan Lampu kaLimantang yang sedia ade sempurna kat rumah aku ni...
cume... sebab aku jugak ade lampu yang Lebih menawan kaLbu..
terLetak elok kat depan mate...


tapi setahu semua ar kan..tempat lampu tu sepatut nye di atas ceiling rumah kan..
bukan kat atas lantai...sebeLah kabinet tv aku...
atau kaLau aku vacum n mop lantai aku letak atas dining tabLe..
biLer nak lap meja.. aku turun kan baLIk...semak betuL..!!
dok letak angkat 5-6 kali.. boleh barai chandelier aku tu...


tu Lar aLasan sebenanye 
aku memang nak tukar Lampu kalimatang ngan Lampu chandelier tu...[hahaha]
dah lamer terleta tak dipasang2 Lagi dek kekangan mase....


tengok.. dah berabuk2 sebab letak merate2...ggrrr...
[cis] sedangkan memang lamer berabuk dah...

tak senang tengok laki aku senang..[ngeee]
aku mintak toLong die pasangkan...
kaLau aku ni teror nak pasang...
dah lame aku pasang sendiri...[ayat macam bagus..huhu]
kaLau tau pasang sendiri pon..
mesti aku soh asben aku jugak yang buat...[ngeee]


aku yang kat bawah..
" sayang... senget lat bulat tu..."
" sayang... terkeLuar lar wire nyer.."
" sayang... naper macam tu.. memang tak de lubang ek..? "
" sayang......" dan sayang lagi....
 laki aku dah :: " sobar..sobar.."




howye howye..!!! [gediks]
dah siap pasang dan bernyale....!!
[Asben pernah buat wiring lampu orang tapi tak nyaLe2 lampunyer...][huhu]
"syabas betta  cayunk...."



p/s :: tak susah pon kan nak pasang.....
aku nengok laki aku pasang satu lampu tak sampai 5 minit..[tipu lar tu kan]
 aku pon boLeh buat kot..cumer tak cukup tinggi jer...
 [ayat tak nak mengaLah lagi][ngeh ngeh ngeh]

nak ucap terime kasih kat Asben...sebagai hadiah nanti maLam belanje orang makan kat Luar ek..tak payah ar orang masak...howye..!!] [aku sengaL]



12 comments:

Peri PiA said...

terel la hubby dia :)

cun bangat!!beli kat mane?brape rm?hehe

~ NANA ~ said...

cantek...

mesti husband u pening kepala dgn u...haha

rATu kEBaYA said...

hoyee.. tumpang gembira...

cantik lampu tu... rasa nak beli jugak...

lind said...

lampu sangat cantik.. romantik abisss waktu malam :P

NM02 said...

hi aty, thanx sebab sudi singgah dan tinggal jejak. kita dah serang balas ni... suker tak... hehehe

nway... lampu tu sangat la chantek. tetiba teringat lampu yang berjuntai kat ruang tamu umh, lamanya tak nyalakan dia. jarang bebenor dok kat ruang tamu... asyik lepak dalam bilik ajooo..

elle's laaa~ said...

hehehe..... sayang.... sayang.... sayang.... kelaka la kak aty nie.... btw,, dah pasang chandelier tuu, nmpak cantik umah kak aty...

ratusiput said...

wah sudah cantik...clap2... :)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

chantek nye...

♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥ said...

ty..sama la ngan lampu asal..huhu
aihh kite ni slalu kebetulan kan..

mmg cntik..rasa romantik2 je..i suka ;)

aDieyZa said...

cantik lampu tu dear..

aTy _faRed~ said...

peri pia :: asben ai serbe boleh[cis..ayat bangge..hihi]saye beli kat mudah..harge seratus lebih...kalau nak details nanti email ek...:)

Nana :: asben ai jawap ::memang pon..[hahaha]

ratu kebaya :: tu jer yang mampu dibeli.. heheh..asalkan cantik mate nak pandang...[ngeee]

lind :: memang romantik.. bil nyer nanti pon 'romantik' jugak..hahaha..lampu macam ni kuat gak 'makan api'

NMO2:: eerr..kenape lepak kat bilik jer...mesti lagi besh kan...:)

elle's laaa :: hahaha..akak ngan laki akak memang macam tu...

ratu siput :: saye suker..!! :)

meniti senja :: mekaseh...

Pinky momma :: samer..??!! tu lar lubang nyer dah ade...kite memang samer citerase...:) tapi kenape nad kate aritu beli murah..sy beli mahal..nad beli kat mane ek..tak puas hati ni..:p

adieyza :: mekaseh dear...

Farah Shamsudin said...

Cantik lampu neee...