Friday, May 13, 2011

Tanjung Piai Johor

bercuti baLik kampung kaLi ni...
kiteorang sempat berjalan ke Tanjung Piai...
Tanjung Piai merupakan penghujung Selatan Tanah Besar Asia
maknenye kire Tanjung Piai ni terletak paLing hujung Selatan Asia...
[aku pon baru tau]


aku tak tau macamane nak ker situ.. 
cume yang aku tau.. ia nye menghala ker Pontian dan Kukup...
dari rumah mertua aku kat simpang Renggam..
perjalanan dalam 1 jam..[jauh gak]
nak masuk tu.. kene bayar gak...
tak mahaL.. hanye Rm5 untuk orang dewasa...Rm3 untuk kanak2...






kat sini gak kali pertama aku dapat tengok hutan bakau secare dekat....
sepanjang titi tu kiteorang melalui hutan paya bakau...
tepi pantai tu puLak.. 1st time aku tengok ikan tembakuL...
alaaa.. yang cerite batu beLah batu bertangkuptu..
mak nyer bunuh diri masuk batu belah sebab kempunan teLur ikan tembakuL tu....
eeeerr... ikannyer ade kaki....[macam geLi jer aku tengok]
dan setahu aku.. ikan tu tak Leh dimakan..
sebab dua aLam....[kaLau aku tak siLap lar]
dapat gak tengok ikan belacak..
yang Lebih kurang jer rupenyer ngan ikan tembakuL...




kiteorang bukan dating berdua..
jaLan sekali dengan mak mertua.. adik2 ipar dan anak buah....
waLau pon mak mertua aku hanya jaLan tak sampai separuh sebab jeti tu panjang...


dari hujung jeti..
boLeh nampak indonesia..!!
tak jauh pon dari Batam...
[no wonder ramai pendatang haram terlepas ker Malaysia]


kiteorang tak Lepak Lamer pon...
selain keadaan mak mertua yang tak mengizinkan...
adik ipar aku puLak bawak baby kecik...
tak eLok puLak nak dok lelame kat kawasan macam tu kan...
yang sangat teruja cuma Aqil.. si anak buah...



tak sampai 1 jam kat situ..
kiteorang gi ke Pontian..
singgah kejap ker rumah maKlong..
lepak kat tepi pantai...yang ngah surut..huhu...
hanye mahu mengambil angin..
dan habeskan mase bersama... [suka]



cukup tuk hari tu..
baIk dah kepenatan..
maLam kate nak ergi kem[tempat krja abah]
nak tengok pertadingan nasyid negeri Johor..
tapi.. hanye singahtak sampai 5 minit.. 
tengok muke laki aku.. dah paham..die perlukan rehat..

p/s :: banyak lagi tempat kat Johor yang aku nak redah...
Ni pon aku udate laju2  kat rumah famiLy aku..kat situ jer dapat full coverage
3g..boleh on9 ngan senang hati...



6 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

laju nye update...
hehehe....
nice la tempat tue...

Cik Bidadari said...

bertuah punya keluarga yg lengkap... semoga bhagia tau....

~sunflower~ said...

akak... u know what ni la tempat kiter... kiter duk pontian....
hehehehe tak sangka akan dah sampai sini.... hek hek hek hek hek
suke2.. nanti ley jumper...

sfarlina said...

penah g kukup..sgt cntik..dh folo ur blog..folo me ye

http://sfarlina.blogspot.com

farahfatihah said...

wahh tnjung piai..tempat dating dulu2 nih hahaha

the girl next door said...

sis
nice Lor tmpat nie..
nak ajak kwn2 g Lor