Wednesday, July 13, 2011

RUMAH :: macamane korang susun kasut biLer masuk rumah..??

haL kemas mengemas kasut.. hal remeh ker..??

nampak macam remeh jer kan kaLau aku nak cerite..
selalunyer orang letak kasut depan rumah kan..
kompem ar...kalo ko pakai kasut tu baLik ko cabut depan pintu umah kan..
amat jarang ar kaLau ko nak dengar cerite..
hari2 ko bukak kasot lepas tu ko bawak gi belakang atau bawak masuk biLik kan..
haaaa.. kaLau ko letak kat biLik tu aku tau...
mesti sebab duduk umah sewa..ko tak nak kasi hausemate lain rembat n lenjan kasut ko kan...
tak per..boLeh dimaafkan...

bagi orang yang duduk umah sendiri..
atau ngan kuarge..
atau dah belaki macam aku nih...
biasenyer..ade rak tuk simpan kasut depan umah kan...

keeeerrrr.. ko memang jenis baLik umah..
bukak jer kasut masuk umah..terus lempar n biar jer kasut tu bersepah depan rumah....
tak peduli pon kasut tu berterabur...

kaLau anak2 tu masih boLeh dimaafkan...
namun masih boLeh dididik agar lebih disipLin...
biase nyer lelaki jer yang yang suker buat macam tu...!!

cuba banyangkan...kaLau ko ni jenis tukar kasut hari2..
dalam seminggu 5-6 kali ko tukar kan..
so..5 pasang jugak ar ko biar jer depan pintu....

kaLau aku dah boLeh kene darah tinggi tengok depan2 pintu masuk kasut dah bergelimpangan..!!
macam rumah ko ngah buat kenduri ar kirenyer....

bagi aku ar...
pintu masuk rumah ade lah langkah pertama sebelum memasuki ruang rumah...
jadi kene lar ko pastikan kawasan tu kemas tersusun duLu...
kaLau haL susun kasut yang mudah tu pon rase susah nak buat...
tak dapat aku nak bayangkan dalam almari baju puLak kan...
haaa... siLa jawap....

kaLau duLu mase bujang aku suker simpan kasut banyak2 dalam kereta..!!
sampai member opis cakap.. rak kasut bergerak...
aku memang jenis tukar kasut hari2...
jadinyer...aku suker tukar dalam kereta jer...
yer ar.. doLu2 aku duk ngan famiLy..
ko bayangkan Lar kaLau aku campor kasut aku ngan kasut adik pompuan aku yang same giler ngan kasut jugak...
tu beLum lagi campur ngan 6 orang lain daLam umah tu kan...
haaa... ko rase2 berape banyak rak kasut yang mak aku kene sediakan...[muwahahaha]
so.. aku lebih suker simpan daLam kereta aku...

tapi biLer dah duduk umah sendiri ni...
aku susun eLok2 dalam kotak kat stor...
yang mane aku perLu pakai hari2 tuk gi kerja aku susun kat rak depan rumah...
Laki aku nyer kasut pon banyak..!!
lagi dasat sebab die suker boots besar gabak macam timberland tu...!!
makan space hokeh....[grrrrrrr...]

aku nak buat rak kasut macam ni tapi harus lebih besar dan lebih banyak ruang tuk rumah aku sendiri nanti...dan ade sikit ruang pengudaraan.. contoh rak kasut pasang siap ni idea dari rumah contoh aku yang aku pergi aritu..
sangat suker... nampak lebih kemas...

 Kalau boLeh nak buat satu biLik khas n buat cabinet kasut aku macam ni...
tapi kompem ar tak boleh kan...

haaaa... biase gak jumpe macam ni...[ngeeee]


p/s :: penstoran kasut korang macamane pulak ceritenyer..?? kat luar rumah?? daLam rumah??dalam biLik?? dalam kereta macam aku bujang2 dulu?? atau korang suker biarkan jer depan pintu rumah??



26 comments:

Wanie said...

rak kasut rumah wanoe xdela besar mane pun, letak kat luar bkn dalam rumah..
kasut susun dalam rak & yg tak cukup susun kat luar je..

ratusiput said...

ratu kasut letak dlm kete termasuk sandle jalan anak2.kasut ratu 2 je.satu crocs ngan satu tapak flat yg feminin skit.jd ble pakai utk kesesuaian.just capai dlm kete je.utk kasut2 lain sme dalm gobok kasut letak bhgn tengah rumah antara ruang tamu n ruang makan sbb sme kasut2 berharga skit kan.mmg tak pernah letak luo...sangap nnti sesia je.

Nur Hawa Mohd Zin said...

hye kak...

kat rumah awe mmg ada bayak almari ksut..heheh..kasut sukan lain, kasut jalan lain dan kasut selalu guna lain..mak abah mmg dah ajar dari kecik utk susun kasut bila nak masuk rumah...kalu tak memang kena lempar

Tina Othman said...

cantiklah rak kasut tu

cikmOt said...

rak kasut kat umah cam gambar di atas...tapi takdelah besar sangat pun...

Mama Gee said...

setakat ni kasut tak berapa byk pun...so masih guna tingkat kasut yg palang2 tu je...

tp kalau dh mask umah sendiri...
dh target nk beli rak kasut yg lawa warna putih gak...hehe brle kena konsep english...

PinKy MoMMa said...

letak kt dalam umah sbb tak suka bersepan depan pintu huhu..

nnt kena suruh hubby wat rak la..lebih kemas kan ;)

cantik rak atas skali..tertutup hehe

notti netti said...

nak buat rak kasut pun mahal sekarang nie :(

♥ Kasut Pink ♥ said...

Duduk rumah bujang ni ssh sikit nak kemasnye. Kasut2 kite confirm kemas tp nak duruh yg lain kemas jgk mmg susah.

rara pinkmafia said...

rara kalau kasut bersepah mmg campak je kasut tu dlm longakang.heheh

~ NANA ~ said...

my mom ckp kasut jgn letak dlm bilik coz kasut tu kotor & berbau...kehkehkehkeh~

tqahmisdar said...

sy susun elok2 depan pintu..hehe

UyaRayza said...

uya kat luar hehehe..ade almari kasut trus hehehe..tiap kali nk masuk mmg habit trus susun jer hehehe..sakit mata tgk byk2 kasut

Xora said...

kami dapat hadiah rak kasut, tapi 3 tingkat aje. byk kasut suami aje psal saya tgh pregnant, kasut flat cuma 2 psang aje haha. kasut heels semua simpan dulu. tapi ingat kalau ada rezeki nk beli rak kasut, takde idea lagi camne rupanya cuma kalau amik bertutup, akan pastikan ada ruang udara utk bau kasut keluar, kaalu tak akan bau busuk~

aDieyZa said...

kasut yg selalu pakai,susun dekat rak kasut terbuka.. kalau jarang pakai, masukkan kasut dlm kotak then letak dekat rak kasut tertutup..

GreenJade said...

cuaca mesia yg panas lembab2 ni mmg x bape nak sesuai buh rak/storage dlm umah.satgi hapak seharum pulak bau nye ye dok?

ai pong tgh survey2 storage kasut nih..dah melintang-pukang-langgang kasut2 xde tmpt dah nk sumbat.pening2

makdara TERdiva said...

letak kat rak kasut
walaupun didepan tapi pastikan tersusun..serabut kalau nampak bersepah2 ni

Leonora Halim said...

penstoran kasut ya? hmmm... rak terbukak 2 tingkat belakang pintu utk selipar kegunaan harian.. sebelah dia ada rak 4 tingkat bertutup utk kasut2 kegunaan harian i.e: kasut keje dsbnya.. rak IKEA yg leh tampal kat dinding tu bersusun lam bilik stor ada 4 kotak letak kasut2 lebihan lain i.e. kasut dinner ke and etc.. pastu satu rak tinggi 8 tingkat 2-pintu dlm stor utk Leo punya sport shoes sahaja! ahahahahha....

Miss A said...

rumah sye pun byk kasut jugak smpai mama pun pening kot kalau ktorg malas nk susun kasut elok2! maklumlah,anak dara pemalas,hari2 kene mrah kot sebab terlalu malas sgt.hehe

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

sy susun dgn kemas aje..heheh..

p/s: ala sis,xsbr dh nak balik perak..waaaa~~

Acik Erna said...

assalam aty..ya allah pasal kasut le yang selalu buat mulut acik pot pet..pot pet..dah dirumah tu acik sorang perempuan..4 lagi lelaki..
lama2 acik dah malas..dah tua2 ni malas nak berleter..bila menyapu..acik sapu kasut2 tu sekali..nanti ada lah yang datang susunkan..he he

Redbloodsnow said...

kalau susun kasut camtu mmg sgttt lah well organized kan :)

yuyueyuliana said...

yuyue pon simpan dlam kte akak. hehehe.

WuMing said...

Perempuan ini memang suka sangat dengan beli kasut... kan..kan...?Tapi tak salah pun kan?

fadh said...

fadh duk uma sewa dgn 4lagi rakan s/u yg terang2 kalo s/u mmg giler kasut . jd masuk2 uma je, suku bahagian ruang tamu adalah kasut semata-mata . sgt semak ekceli tp kalo letak luar takot ilang plak . huhu

armouris said...

lagi info tentang rak kasut di SIHAT SELALU - Rahsia Mendapatkan Ruang Lebih Besar di Rak Kasut