Thursday, August 11, 2011

RAYA 2011 :: ape fashion baju kurung raya tahun ni ek..?? sebab aku tengok samer jer macam tahun Lepas





last week..sebeLum Laki aku gi Out stesen...
kiteorang gi jaLan carik baju raye aku kat shah aLam area..
memuLa masuk PKNS...
ramai giLer orang..!!
laki aku cakap macam kat Pasar....!!
aku rase kat pasar pon tak ramai macam tu kowt...


susah nak pilih baju...
kiosk dah ar kecik2..sempit...
baju pulak banyak...
kalau masuk 2 orang pon dah penuh tau daLam tu...
memang tak yah berangan ar nak piLih baju ngan besh kat situ...


so..terus jaLan kaki gi Plaza Alam Sentral...
kat situ lebih selesa..walaupon ramai orang..
tapi ruang kiosk kedai lebih luas...


memang banyak baju cantik2...
tapi apesaL aku tengok fashion2 baju nyer samer jer macam fashion tahun lepas...
bowink lak aku rase....
banyak baju kain kosong n corak kerawang2 atau sulam...
baju yang same aku beLi tahun lepas...
ade lagi jual tahun ni tau..!!




baju2 macam tu memang cantik...
aku sendiri suker...
tapi tahun lepas aku dah ade 2 pasang kain plain n sulam2...
tak masuk baju tahun sebelum nyer lagi...
dah kaLau tetiap tahun dari 3-4 tahun lepas sampai tahun nie po fashion baju macam tu jer...
kekdah nyer nanti baju aku semua jenis kain kosong lain2 kaler jer...
peerrggghhh..borink dowwh...




aku nak carik baju yang material kain macam kain kosong tu..
tapi ade corak bunga ekslusif sikit...
aku tak suker gak yang sarat2 ngan motif nie...
aku jugak tak suker kain sutera...
dulu2 rajin beli..
tapi pakai hanye sesekali..
sebab...?? dah tentu lar aku ni maLas nak gosok kan...
kaLau hantar dobi dry cleaning...
sayang pulak nak dipakai...
alamatnyer beli baju sutera tu bagi aku elok di buat frame jer...[hahahaha]


sudahnyer...
lepas dah semua kedai aku redah...
tuk baju pertama..pakai fes day raye nanti..
aku beLi gak baju kain kosong...[ngeeeeee...]
tapi kali ni sulam mutiara...
eerrrr.... lain sikiiiiiiitt jer dari baju tahun lepas...[ngeh ngeh ngeh]





haruskah tema sama ngan dekorasi raya rumah aku tahun nih..??!! 
aku nak carik kaler merah makngah sebenarnyer...
tapi terpekenan warne ni pulak....ngeh ngeh ngeh..
tak per... baju kedua nanti carik kaler merah puLak...
nak carik jugak selai dua baju jenis cotton polka dots pink yang sangat comel..!!
ley pakai maLam raye...[teruja]





sebab tahun lepas baju dah penuh ngan kerawang..
so tahun ni penuh ngan jahitan manik puLak....[tetap suka]




ko tengok baju raye aku tahun lepas...
kosong jugak kan....
ko tau baju sebijik macam ni jual balik tahun nie... 
harge same ngan tahun lepas...
seposen pon tak kurang tau...






p/s :: lambat nyer laki aku nak balik.....sob sob



25 comments:

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

lawanyer...
ai dah 2 thn x buat raju raya
uwaaaaaaa

nuraien said...

TAHUN INI MEMANG BAYAK KAIN KOSONG.=)
tp cantiikn..;p

kaklong said...

adoi....sabar ye cik puan aty...kak long pun turut simpati dgn penantian cik puan terhadap suami tercinta...

tak pe, kerja kan satu ibadah..ahaks! ;)

pe pun, pasal baj tren skrg ni, mmg plain je...chiffon material nyer kan..tp nmpk nice kan.ala, cik aty boleh je caarik yg byk corak lak..boleh je ...

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

cntik pe sis bju gtu..

sme saizla..heheh..

p/s: sis,xjd ke johor..yeeehhaa!! tp xtaula stu ari t kena lak..heheh..

Anum said...

sekarang musim manik kan

Fariza said...

cntiknya bj.
skrg musim cotton.
musim bermanik2.
bermusin chiffon.
he3

~ NANA ~ said...

i rse trend tahun ni mcm baju kurung cotton yg mix tu...ada kat website buttonstradisional...cantek2...hehe

PinKy MoMMa said...

less is more kan ty :)
dah letops dah tu utk ke johor hehehe..

brpa ari raya balik kl?

NaniE said...

betulla aty. byk kedai jual fashion yg sama mcm taun lepas. harga pun lebih kurang. tapi saya terperasan satu baju plain. tapi bahagian baju dia sulam benang bunga kat baju hampir penuh dan nampak cantik. ada dijual kat amcorpmall kedai 1st floor dekat ngan kedai jagung rebus tu..

Mila Ahmad said...

mila suka jenis kain shiffOn cantek..tapi desing byk baju kurung moden kan?

aTy _faRed~ said...

lady ayu :: beraye kat jepun ker tahun nie dear..?? :)

nuraien :: belambak2..!! hampir semua kedai jual kain yang same...

kak long :: bukan tak nak carik yang banyak corak... tapi tak jumpe lagi yang pekenan kat hati..:)

nuyui :: tak jadi gi Johor..?!! mesti sonok sangat kan..;p


Anum :: ha'ah...part manik tu yang mahal sangat tu... kain biase jer...

Fariza :: cotton nak beli jugak..tapi pakai tuk 2nd day atau malam raye..:)

Nana :: cotton memang cantik... dah pekenan dah..tunggu minggu ni kot nak gi beli...:)

Nad :: eerr... 2 hari jer kot...nanti jangan lupe datang singgah rawang beraye ek..:)

Nanie :: amcorp mall..?? tak jauh tu.. jarang gi sane..tapi kat sane banyak kan butik baju cantik2..:) nak gi lar tengok nant...

Mila :: ha'ah..kurung modern..saye tak de cutting..jadi kene alter sikit.. huhu

cheq sue dieyha said...

x dpt nak beli yg siap sbb x de saiz yg sesuai.nk cri yg besar,x cntik lak ngn body tp klau cri saiz yg sepadan nmpk ketat plak sbb kain chiffon perlu lining.kesudahannya,p tempah...

.:shura shushi:. said...

try lor kaftan kak =)

O'gosh said...

alamak..baju biru tu sama tema ngan ai la plak..nasib peknen..konpem x muat tang perut..hehe

NaniE said...

ada butik baju kebaya nyonya. kain dia jaitkan..ok,la puashati. cantik2..pernah sambar satu berbaloila gak..

Princess Nur said...

wah...bling2 gitu...cantekkk

PUAN SUE (asam.garam.gula) said...

xbuat baju raya pun..hihi..xde mood sgt..xsuke sejak mengandung ni nk pakai cantik2 pembawakan kot..hihi..

cik fadh said...

cntik2 . skang design mmg bnyak kosong, tp penuh perincian manik . kene pndai cari yg ekslusif skit la kn, kalo x nnt same je dgn taun2 lepas, paling malang same dgn sedara mara . huhu..

aTy _faRed~ said...

cheq sue :: saye pon susah carik saiz sebab kurus sangat..!! tahun depan plan nak tempah jugak...:)

kaftan :: laki akak tak kasi..die kate glamer sangat..huhu

o'gosh :: waaahhh..ley raye same2..:P

Princess Nur :: harus lar bling2 raye kan..:)

Sue :: yer lar tu kan..pembawakan..same macam saye mase peknan dulu...langsung tak suker melawa...!! huhu

cik fadh :: hahah..tang same ngan sedare mare tu paling takut...ngeee

ratusiput said...

cantik baju tu..ratu pun berkenan tgk...sweet je..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

perempuan mesti mcm2 pesen..
lagi senang jew kan..
pilih warna jew...

Liyana Aziz said...

kak, cantik sangat baju tu!

erk, betul! pkns sangatla semak! susah nak carik baju raya... PAS pulak besar, tapi baju x de yg berkenan... buntu pulak nak beli katne... hukhukhuk...

Nur Hawa Mohd Zin said...

awe pakai baju kurung moden ngan jubah :)

eiyzniey said...

hahahahaaaa..cntik nyaaaaaa

InaAchik said...

sama kes la nok. bosan ngan baju kain shiffon manik2 sarat mcm thn sudah2... tapi beli jugak! dah tu jer yg cantik sikit dan tahap mampu milik. dah luar biasa sket, cecah dekat 4 rat! gilo apo!!!