Monday, August 01, 2011

MOTIF letak gambar CENDOL pada hari pertama puasa







bukan sengaje nak mengurangkan pahale pose korang...
ape tah lagi nak mengurangkan pahaLa pose aku..!!!


tapi aku nak bagi tau...
kerana cendoL ni lar...
saLah satu punce aku batuk teruk hari ni..!!!
eerr... lagipon tak mo ar tunggu lepas pose baru nak buat n3 nih...[ngeh ngeh ngeh]




biLer baLik kampung mertua kat Johor kelmarin...
aku tak dapat nak toLak pelawaan mertua n laki aku  yang teringin nak makan cendoL...


aku bukan suker sangat pon ngan cendol ni..
tapi dek kerana tak mampu menoLak pelawaan...
dan nak gak tau rase sedap sangat ker cendOl ni sampai laki aku pon dok pakse aku makan...
konon2 ni cendol terbaek ar kat simpang renggam...
jadinye.. ni lar hasil yang aku dapat hari ni..[huhu]


memang ngah kene sangat ar...
dari sabtu badan aku dah rase tak sihat...
aku dah rase dedar badan..panas sejuk panas sejuk...
keLuar rumah bawak mertua gi beLi barang mase ngah panas giLer..


biLer nampak cendoL ni...
begitu menggoda..!!
ais2 macam sejuk sangat...
tekak dah rase haus...
tak kire dedar atau tak...
memang susah ar nak toLak cendoL nie....





aku minum cendoL dalam mangkuk pakai straw... 
lagi senang nak sedut...!!






hari ni..seLain demam aku dapat pakej penuh :: selsema dan batuk..!!!
peeerrgghhh.... memang besh ar..!!!


kene puLak hari kerje 1st day puasa..!!!
harus gigih aku menahan semua...
rase2 hati macam nak MC...
tapi... ade kerje urgent aku kene setel...


aku rase..
mungkin aku terlampau penat...
dah berminggu2 aku tak rehat....
puLak tu snorkeling last week tak hengat...
eerrr...rase macam bace sajak pulak... ngeh ngeh ngeh...








p/s :: kaLau esok aku 'sunyi' jer..aku ngah MC kat umah lar tu....

31 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

entri xdibace...
maaf...
xtahan...
hahaha...

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

alalala,ciannya sis ni..t bkk pose,telan ubt dlu..huhu..

PinKy MoMMa said...

cakap ai kejam..ini lagi penyiksaan!
roarrrrr mengaum skit hahaha..

get well soon my dear..itu cendoi menggugat iman..owh mana nak cekau cendoiii ni..kijam..kijam~

GreenJade said...

kejammm...skip poto cendol hahaha

slmt bposa sis. sian dia.mlm ni minum air suam bebanyok.

~ NANA ~ said...

ahhh tidak!!!

meleleh air liur

nurayunni said...

bestnye..mane nak cari cendol time2 pose nie...adoiii

amna said...

sakit itu ujian.. takpe2, nanti dh sembuh boleh la telan cendol lagi.. hehehe

Cik Puan Fia said...

wah aty..sangat mengoda..cuaca pun panas hr nie..boleh masuk dlm menu berbuka nie...selamat berbuka budak comei

aTy _faRed~ said...

ceroi :: hahaha..sampai hati ko tak bace...;p

Nuyui :: tu ar... sekarang nak makan ubat memang tak dapat ar kan..;p

Nad :: hahaha.. ai nyer cendol jer.. u nyer lagi siap ikan masak stim kan..!! neway..mekaseh dear..:)

Green jade :: mekaseh...:) ley ek skip..banyak tu..heheheh..:)

Nana :: huhu..sori ar...;D

nurayunni :: kat bazar petang ni kompem ade orang jual..!! weee..tak sabar nak gi bazar..!! ;)

amna :: tu lar.. ujian menghapus dosa2 kecik kat bula pose ni..elok kan..:) insyaallah... tapi tak mo makan cendol dah..!! tak suker..!! :)

O'gosh said...

ha tu la..xmo ajak sekali..hehe

Liyana Aziz said...

ehemmmm... sedapnya!!! sumpah terliur tengok.. ish, nak je cepat2 bali johor... grrrr

Rtp Farra Arisha said...

gulp ya ampun, cendol tu nampak sedapppppppppp!

Farah Shamsudin said...

alololo.. syiannnye dearr.. get well soon ekk.. kalau cendol puncanya, farah pn xleh tahan sama itu cendol.

anaztasias nora aira said...

teringat cendol pulau sebang haahahaah

anaztasias nora aira said...

teringat cendol pulau sebang hehee

Mamachia said...

aduh!! bikin liur..sedap cendolll..

selamat berpuasa aTy dan moga cepat sembuh..

ratusiput said...

naaaaaaaaaaasssibbbbbbbbbbbbbbbb tgk entry ni malam..ehehe..

yuyueyuliana said...

susah sgt yuyue nk jumpe cendol best. adoi

Pen Biru said...

ish..ish..ish..sabo jerlah! :)

rara pinkmafia said...

aty kejammmm balik ni rara nk cr cendol.

ciNDerella stRikEr said...

alamak... sedap nmpk nye. terus teringin. harus ke bazar ptg ni utk mncari cendol. hehehehe

AdaNaz87 said...

sedapnye cendol! nak beli lah balik karang. hi². samelah kita. batuk dan selesema. =."

aleen aiden said...

perghh,ini sedey!

cendol nih feveret2 alin nih.hu3

ZaNa aDieyZa said...

semoga cepat sembuh dear..

zulhilmi.tempoyak said...

haaa...elok sgt la dpt pakej tu..haha

HaNa Hani said...

ahh.mouth watering tgk mknn sejuk2 neyh
haha
mkn ubat naahh sis..get well soon
^_^

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Sib baik I dtg blog u ni pepagi.. kalo dtg tgh2 hari buta time panas2 terik.. aduh mak.. mesti tekak ni akan rasa kering dan terliur je.

Diana @ bilakukatacinta said...

skip pada pic...

Rozita said...

salam kenal dr blog pinky momma...

memang cendol terbaik la yang kat simpang renggam ni.. santan dia fuhh... x leh nak cakap .. sangat ori..

Zura said...

wow sedap nmpak cendol tue..

Mama Qadida said...

Aty, hubby awk org simpang renggam ke. Kat area mana ek. Hubby sy pon org s. Renggam tp die kat kampung paya. Ne tau kite berjiran. Hiks