Wednesday, September 07, 2011

9 syawal 1431H-9 syawal 1432H :: SETAHUN yang indah..!!





9 syawal 1431h - 9 syawal 1432h
[mengikut kaLender islam]
Selamat hari uLangtahun Fared & Aty yang pertama



"Ya Allah.. kami berdua sentiasa mahu berada dibawah rahmat dan keredhaan mu...
agar kebahagiaan akan sentiasa mengiringi perjalanan hidup kami bersama..." [amin]






kami dinikah kan lebih kurang pada pukul 10.30 pagi...
18 September 2010M bersamaan 9 Syawal 1431H
[aku prefer nak sambut ulangtahun perkahwinan kami ikut kelendar islam]
setahun lepas mengikut buLan hijrah...
saat ni... kami sedang berdebar2...
menanti saat di nikahkan...


aku ingat lagi saat tu...
Fared sampai awal...
waktu tu aku masih lagi sedang bersiap...


Tok Kadi sepatut nya sampai pukul 10.00pagi
tibakat umah aku tepat pada masa yang dijanjikan...
kami dinikahkan kat rumah kelarga aku di Shah Alam...


alhamdulillah...
segalanye dipermudahkan.....
dari awal pagi sampai tamat majlis...
tiada ape yang lebih dan kurang...
segalenya sempurna dimata n hati aku....
majlis yang sangat2 tenang....
seperti ape yang aku harapkan..
cuaca sangat sejuk pagi tu...
sebab malam tu hujan dah turun dengan lebat...
anggap saja tu hujan rahmat...[senyum]
pagi hari untuk dinikahkan... suasana terasa shadu....



dengan dinikahkan sendiri ayah aku...
hanya sekaLi lafaz..
aku sah menjadi isteri pada Fared... 



aku benar2 bersyukur dengan jodoh kami...
walaupon hanya dari pekenalan singkat...
tapi biLer aku serahkan segala nya pada Allah..
aku lebih yakin dengan pilihan dari NYA..
dan segalanya menjadi lebih mudah...



alhamdulillah...setahun pertama berlalu dengan tenang...
setahun kaLau nak dibandingkan dengan sesetengah pasangan yang dah berbelas dan berpuluh tahun...
sangat2 singkat...
tapi setahun pertama..adalah permulaan segalanya...
Allah benar2 memberi kami ruang untuk lebih mengenali hati budi masing2....
perkara yang kami tak dapat nak lakukan sebelum dihalalkan hubungan...
setahun pertama.. kami benar2 menikmati kehidupan berdua...
segala pahit dan kesakitan... biLer kami hadapi dengan penuh keredhoaan dihati...
kami lebih menerima segalenya dengan mudah dari menyalahkan takdir...

aku sentiasa yakin dengan 'bahagian' serta rezki masing2 yang Allah dah tetapkan....



selepas setahun berlalu...
aku akan terus panjatkan doa..agar ikatan yang halal dan mulia di sisi islam ini..
akan terus dilimpahkan rahmat kebahagiaan yang berpanjangan...
di kuatkan hati2 kami berdua....
dan terus kekal hingga ke akhirat nanti...[amin]



p/s :: nak masuk tahun ke-2.. kami dihadiahkan ngan sesuatu yang lebih indah..!! [aku bersyukur]













31 comments:

e k i n ♥ y u s r i said...

semoga kekal smpi akhir hayat sis....
tahniah...

jge baby bek2 ea...

.:shura shushi:. said...

Alhamdulillah.. :)

Anum said...

selamat ari ulang tahun

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

hepi 1st anniversary to both of u
setahun permulaan yang manis
masih byk lagik cabaran yg menanti
moga tabah menempuhi dugaan dalam rumahtangga....moga kaseh hingga ke hujung nyawa insyaAllah

Adylia Qarissa said...

tahniah aty...semoga aty bahagia bersama hingga nafas terakhir

Fariza said...

alhamdulillah. semoga tabah menghadapi dugaan dan ujian hidupmini.

cik fadh said...

hepi anniversary sis . shahdu plak bace...tahniah, dengan "rezki" yg diberi, semoga hubungan sis dan husband semakin erat..;)

pnsusu said...

tahniah........
moga kekal hingga ke syurga.....
amin

NaniE said...

selamat hari ulangtahun aty..semoga berkekalan ke akhir hayat..amin..

Vna Sandhu said...

happy 1st anniversary aty & fared...semoga berbahagia sehingga ke anak cucu :-)

wardah @ fie shah said...

Happy anniversary Aty :)

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

slmt ulgthn pertama sis..

moge berbhagia hendaknya dan sntiasa berbahagia selamanya..

aminnn...

ZaNa aDieyZa said...

happy anniversary atty & fared.. semoga kebahagiaan sentiasa mengiringi perkahwinan kamu berdua.. semoga Allah lindungi hubungan cinta suci yang dibina itu..

iduraz said...

wah...dalam hati ada taman..happy anniversary buat kamu berdua..moga bertambah berbahagia dengan orang seterusnya..hehe

e k i n ♥ y u s r i said...

sis,tgk kat sini art stand tue
http://alnfard.blogspot.com/

Peri PiA said...

Alhamdulillah,tahniah

semoga bahagia selamanya,Amin

Mila Ahmad said...

selamat ulang tahun perkahwinan kak...tumpang gembira diatas kegembiraan kamu :)

Reensyarinie said...

happy anniversary aty...semoga kekal sampai akhir hayat dan selalu bahagia hendaknya :)

liyana said...

happy anniversary aty, smg kekal ke akhir hayat k :)

SYANI said...

Tahniah Aty, semoga berkekalan dunia akhirat..

rara pinkmafia said...

Alhamdulillah,moga kekal ke akhir hayat.

Qhaifa Nur said...

salam
smoga brbahagia hingga ujung nyawa..

nurayunni said...

Alhamdulillah..selamat semuanye...seoga bhagia hendaknya..amin..

chekpid said...

congrats...semoga berbahagia.hadiah baru tu bb eh? jaga elok2. 1st trim tempoh nak kenal badan sendiri.mana yang terdaya..mana yag tidak

cheq sue dieyha said...

syahdu plak tbe2 baca entry aty ni,alhamdulillah bertambah ahli keluarga.
semoga perkahwinan aty dan fared akan sentiasa dilindungi & dilimpahi rahmat dari allah swt.
amin..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

alhamdulillah...
moga kekal selamanye...

Puan Gee said...

tahniah...semoga berkekalan sehingga ke akhir hayat ya... :)

Shary Asfiza said...

tahniah aty..semoga kekal hingga akhir hayat..amin...

deqla manjew said...

selamat ulang tahun..kamu 18 sept 2010...sy 24 sept 2010...hihi...

Jan@Afzan said...

alhamdulillah..syukur padaNya. Selamat ulangtahun pertama, tahniah kerana berjaya melalui dengan jaya utk tahun pertama. Moga kehadiran "rezeki" mengeratkan lagi hubungan aty & fared untuk selamanya..

~..cik PriNCEss..~ said...

selamat ylangtahun semoga kekal abadi amin..