Wednesday, September 14, 2011

kenapa orang suka pasang langsir raya betuL2 waktu maLam raya..??





piLihan jawapan :


a] sebab trend 
b] sebab langsir raya esok nak raya..petang tu baru siap..
c] sebab malam raya baru anak2 balik nak tolong pasang langsir
d] sebab saja nak tunjuk tu langsir raya...
e] takut basi pasang awal2 orang dah tengok duLu..
f] tiada jawapan
g] semua jawapan diatas [muwahahaha]




haaaa...7 piLihan jawapan aku kasi ko...




dolu2.. mase kecik2 beraye kat kampung...
asal kan maLam raye jer.. 
waktu tu Lar baru sibuk2 nak pasang langsir raya...
tapi memang meriah weihh...
baru feeling2 raya...


sekarang... kat umah family aku...
beLum pose lagi..
asaL langsir dah siap jer.. aku pasang dah awal2....
maLas aku nak tunggu maLam raya..
sebab selalunyer..
malam raye aku nak tengok umah aku tu..dah siap berkemas dan bersih...
aku pon senang hati nak gi shopping kat PKNS ngan adik2 aku...
maLam raya..baju raya n kuih raya murah giler weeeiiihhh..!!!


doLu2 nak pasang langsir raya senang...
kat umah kampung..pakai dawai getah tu jer...
nak pasang senang..
nak gantung pon senang...
tak de double2 langsir nyer...


sekarang...langsir kat umah family aku tu...
kemain susah lagi nak pasang...!!
bukan setakat double... triple tu memang menyampah..
banyak giler kot keje...
nak kene gosok...
nak pasang besi tu lagi 'becinta' aku dibuatnya...
lepas tu bukan boLeh main belasah jer letak ikut suka...
nanti tak kemas...
ko kene pasang ngam2...


part lagi menyampah...
biler time nak pasang..ade saje yang tak cukup..
kaLau tak besi langsir...
kekadang roll kat rail besi langsir tu...
kene bukak n pasang baLik...
kalau setakat kat umah ko ade 4-5 tingkap masih boLeh bersabar...
tapi kaLau macam kat umah famiLy aku ade berpuLuh tingkap n pintu...
darab pulak dengan double triple... hah.. ko agak2 berape banyak besi langsir aku nak kene pasang...
aarrggghhh.....!!!
bosan......[huhu]




eerrr....
aku sebenarnyer nak cerite pasaL langsir umah aku yang kat Rawang tu...
hantar dah 3 buLan awal sebelum raya...
tapi aku dapat baLik lagi 2 hari nak raya..!!
peerrgghhh...
memang buat aku naik hangin jugak ar...
sebab..banyak sangat alasan...!!
tu pon beLum lagi dengan extra charge last minit...


malas nak bergaduh...
walau awal nyer... macam nak gaduh jugak ar...
tapi.. asal langsir aku siap sebelum raya...
aku maLas nak cerita banyak...
tu pon ade yang pendek..!!!
siyes sakit hati...
janji nak repair n siapkan seminggu raya..
tapi ni dah nak masuk 3 minggu raye kot...
*sigh...




bukak langsir lama dulu


pasang langsir baru...
mengikut tema aku tahun ni.. 
keluar dari tema2 earth colour...
saje nak kasi berseri sikit...


dah siap dipasang...
sehari pagi sebeLum kiteorang nak baLik beraya....hari sabtu..
langsirnyer..malam sebelum tu baru dapat...grrrr....

kain yang sama ngan langsir.. aku tempah sarung bantal supaya matching..


puas hati..??
ni fes time aku tempah ngan akak tu...
jahitan memang cantik..
harga masih ok...
tapi part 'berjanji' memang tak tahan...
banyak alasan di beri...
macam2 hal...
ni pon masih berjanji dan belum lagi di tunaikan....

kalau nak tempah pade kakak ni lagi..
mungkin aku akan pikir banyak kali semula...
serik..!!!


p/s :: korang suker pasang langsir raya waktu biLer..??




23 comments:

Peri PiA said...

standard,mlm raya

dah xkuase nk kuar mlm raya hehe

aty dok area tmn pelangi ke?hee

Diana @ bilakukatacinta said...

kalau kat rumah D ada dua jawapan.

satu C sebab mak tak larat nak panjat2 tangga nak pasang langsir. lagipon,,mak sebok nak masak lauk raya

jawpaan D sebab..dah nama langsir raye. Mestilah surprise..tak gitu? Lagi-lagi kalau langsir baru...takkan nak tunjuk awai-awai

p/s : ur langsir very the modern the catik lah aty...

PinKy MoMMa said...

tak suka pasang malam raya..biasanyer akan pastikan 1 week b4 raya smua dah get ready..almaklum ai buat keje lemah gemalai huhu ;p

cantik langsir uols~

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

cntikla sis langsir ni..

kaler yg cute..

sy suka pasang bila mak suh pasang..hehehhe..

rara pinkmafia said...

wahhhh cantek nya langsir tu.jeles.biru tu mmg cantek kan.

Suria bte Karim said...

seriusly, sgt cantik...
sy suke kaler nya...

Anum said...

hehehe
cantiknya langsir2

Jan@Afzan said...

canteks langsir sesuai dengan ruang tamu.:D

pasang langsir, 2-3 hari sebelum nak raya.. malam raya tak dapat lah nak pasang langsir, sebab bz di dapur.

tapi (s0b2x)..dah dua tahun tak sempat nak pasang langsir raya kat rumah mak.. tahun ni kakak pasangkan, tahun lepas mak pasangkan..selalunya, Jan yang pasang. Sebab???? tahun lepas pasang langsir umah MIL. Tahun ni, balik malam raya..uwaaa..

Reensyarinie said...

waaa....langsir cantik! sama la dgn reen ni aty...bj raya belum siap lagi..sob3..kasi kain dh awl dh..sebelum puasa lagi..serik2

cik enul said...

cantek glerr lang u tuh..nampak elegan n exclusive..huhu...

mesti raya sakan ni...heheh

Mama Gee said...

warna yg kontra...tp menarik :)
jawapan akak

sbb nk feel rayaa...kalo pasang awal2 cm kurang feel...sambil pasang langsir sambil dgr lagu raya...takbir raya...perghh mmg feel.....hehee

Tina Othman said...

saya suka pasang siap2, tak suka buat malam raya sebab tak sempat, naknya bab masukkan besi tu, sakit jari hehe

apapun, lawa langsir, suka tgk

O'gosh said...

hehe..len kali p ikut cadangan Pinky Momma buat langsir kat Nilai 3 je...kita tuka langsir ikut dan je..xde makna nak tunggu raya..kalau rasa kene tuka, ai tuka je..waima Deepavali sekalipun...

cik fadh said...

cik fadh mmg amik tender cucuk besi langsir tiap tahun sbb org len cucuk lmbt . haha..

cntik, naik seri warna tuh ;)

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Kami pasang 2 or seminggu sebelum. Kalau ikut cara2 org dulu2 tu mmg best, sorang pasang langsir, sorang tgh sibuk susun kuih, anak cucu main bunga api, si atok sibuk menyusun ketupat... mmg seronok suasana raya dulu2.

InaAchik said...

jawapan f - tiada jawapan sebab tukar langsir ikut suka hati jer... :p

giler cantik beb langsirnya.
lampu sebijik sejebon cam kat umah aku... huhuuu

wardah @ fie shah said...

cantik! suka combination kaler tu. kita selalu tempah kat kamdar je. beli kain tempah terus. malas pikir. tapi tahun ni takda langsir raya psl rumah pun mcm kapal karam lagi tak berkemas.

Mila Ahmad said...

cun nyer kak langsir dengan kusyen sofa 2 ...

cikbedahlaser said...

baca cite ni teringt masa b4 kawin.. nk raya adalaah masa yg malas btol nk dok umah.. kena kemas umah.. mlm nk raya baru gantung langsir..sbb siang tu baru siap basuh..sbb mak baru siap jahit....
tp umah sndri skrg... lom tukar2 langsir lg... nk tgu umh sndri beli.. skrg umh sndri sewa.. hehe

mizzkechique said...

raya thn ni MK pasang awl..hehe..

eh, cantekla kombinasi warna tu..

SYANI said...

Kellas langsir ko Aty... makin lawo rumah, patut la boleh dapat offer masuk majalah..heheheh

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

waaa...
canteknye...

Liyana said...

suke psg mlm raye gak, baru ade feeling2 nk raye :)