Tuesday, October 04, 2011

biLer aktiviti hujung minggu bertukar dari aktivi mengukur jaLan ker aktiviti meLepak dirumah macam orang bujang...





yaeeeyyy..dah beLi DVD baru..!!!
elleeeeyyy..tu pon nak kecoh....


tu yang ko tak paham konsep...


hanye tuk memiLiki DVD di rumah sendiri...
selepas setahun lebih berkawen...
ko tau tak tu tempoh yang Lamer...


bukan nak beLi DVD mahaL powwwnnn......


hah..tapi biLer dah muLa borink duduk umah hujung minggu tanpa sebarang aktiviti...
memang DVD tu penting jugak ar aku rase sekarang...






"Astro ade.. ape ko nak kesah..."
eleeeyyy..setakat cerite dok uLang2...
kaLau dah dok ngadap satu hari suntuk pon boring jugak...




dolu2 tak rase...
SEBAB waktu tu aku sihat waalfiat...
tak reti nak lekat kat umah...
hujung minggu kaki aku boLeh kejang berjalan dari pagi ke maLam..
mengukur malaysia...[walaweiihh ko....macam bagus jer kan]
kiteorang tak payah tunggu hari jemaat..
hari ahad ni habes jer...
dah buat pLan tuk hari sabtu ahad minggu depannyer...
jadi waktu kerja maLam jer ar baru nak ingat umah...
waktu cuti... jangan nak harap nampak bayang kiteorang kat umah...




tapi sekarang... aku dah tak berape nak sihat...
kepaLe pening2 pusing2...
tengok kereta pon rase Loya..
apetah nak duduk kat dalam...
[pergi kerja tu pon sebab rase terpakse jer...uhhuukkss]
tak larat nak ukur tempat yang tak sempat diukur dah...
teringat mall pon dah rase nak pitam...[senyum lagi laki aku]
nak keluar pon.. maLas mahu bersiap...
sekarang kalau ukur jalan pon..
hanyer sekadar rawang-Shah alam[umah family]


OLEH SEBAB DEMIKIAN...[ceehh]


duduk rumah dah jadi aktiviti pada kami di hujung minggu sekarang...


laki aku cakap "dah rase macam mase bujang dulu puLak dah...dok lepak tido baring jer ngadap tivi.."


haaa..dolu2 merungut jer kan...
asyik tak dapat nak berehat...
nahh...sekarang...rehat Lar puas2 sampai lebam....[huhu]




jiran sebeLah dan depan rumah pon dah muLa perasan...


"tak pergi mane2 ker....??"


sengeh jer lar..


bukan bizi body...
berterima kasih sebab jiran perihatin..
mesti selame ni die perasan kan kaLau uamh aku tu ade orang ker tak...




jadinye kaLau dah tetiap minggu duduk kat umah...
bosan jugak biLer...
aku tengok muke ko..
ko tengok muke aku....
eerr..maksud aku tivi ar...[ahaakksss]


"sayang..tak de cerite besh sikit ker.. cerite ni dah 7 kaLi orang khatam"


kaLau dah boLeh hapaL dialog cerite tu...


maknenyer..dah sampai mase...
tutup saje tivi itu....


sunyi......


"sayang..orang tengok cerite transformers 3 tu kat wayang sekali jer kan.. tak sempat nak ulang2... kaLau dolu2..orang tengok transformer kalau tak khatam 3 kali tak sah"




laki aku :: dalam laptop ade..orang dah download...




"tak mo ar..... laptop sayang screen kecik...suare tak power... tak besh..." [muwahahaha.. kompem aku kene ngan laki aku..]






tetibe..aku nak melayan cerita nostalgia lame2...




eeeerr..tetibe rase nak Layan cerite industan kabhi kushi kabhi gam ar...
weeiihh..cerite faveret zaman anak dare tu ko.....[hahahaha]




jadi... biler si bini dah banyak songeh...
laki pon pegi beLi jugak DVD...
alaaa...beLi biase2 punyer jer...
asaL boLeh tengok jeLas...
suara terang...sudeeeyyyyy...
tivi aku pon bukan hebakk sangat powwwwnnn.....




eerr..aku tak mintak hokeh...
tu inisiatif diri die sendiri..
yang jugak bosan duduk umah.......






carik kat carrefour jugak...
murah2 kat situ...


bukan tivi tu... ngah tengok orang tu nak ngetes DVD tu...


p/s :: tetibe rase lebih bertamadun....muwahahaha... DVD jer kot....

16 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

pasni takdela boring dok tgk astro metro tu..heheh..

asyik dok ulg aje..bosan!

Anum said...

bestnya ceta dia
kadang2 lepak umah best pe

Mama Gee said...

mama lg kuno dan tak bertamanaduk sbb tak pasangp un ASTRO heheheee

Gieyana said...

yeayy yeayyy DVD baru! Bestnyer..lama x layan citer kt DVD nie psl my dotter conquer cartoon! Huwaa...

Nk beli LCD tv tp x dpt2 psl uang x der!huhuuh..

PinKy MoMMa said...

hehehe kiteorg dulu pun tak beli..tapi dpt cabutan bertuah ekekeke...kalau nak tunggu beli mesti berjinggut tunggu huhu ;p

mizzkechique said...

haha..kt umah sy lak berkurun ada, tp xpenah lak terliur nk tgk dvd.. xde ms kot..

ratusiput said...

sama ratu kalau dh takde menda nk buat mmg layan dvd je.ratu jarang tgk tv.tp plg ske layan citer korea...bila dtg gila tu...tak tido sbb nak habis semua siri korea.eheh..

Tina Othman said...

alternatif terbaik sebab tak dpt keluar tgk wayang hehe, almaklumlah dah ada bala tentera mana nak tgk wayang kan, jadi layan dvd jelah kat umah

lgpun ibu mengandung elok duduk rumah sebab kat luar kan byk kuman lah, kotor lah

Vna Sandhu said...

DVD kat rumah tue dah bekarat dah kot dalam dia sebab dah berkurun x on..anak²lah hiburan ai buat masa nie kekekekekek

.:shura shushi:. said...

KAKAL..!!! =)

Jaga baby elok2 tau..!

Iffah Hamed said...

best errr..kite ni,tb pon xbli lagi..harapkan laptop tu aje la yg kne berjasa sket skrg..hehee

Leonora Halim said...

leo ada kaset soundtrack kabhi kushi kabhi gaam tuh... pastu dgr lagu, nanges... ahahahhah.. *malu sehh*

Lee-Yan-Naa said...

betul2,Astro kalo cite yang sama tak tayang ualang2 mesti tak sah..layan cite guna DVD player tak sama kan kak dengan dekat laptop..kat DVD feel lebih sket..ekekeke

Ijah EmoTemo said...

dulu2 ada dvd player ni. then skrg tak guna lgsg hehehe... nk tgk movie tgk via laptop je ekekekek

anisalya said...

time preggy mmg tak selera nak keluar. buat penat kaki dgn badan je. tapi sesekali tu keluar jugak. lepas tension gitu.

Peri PiA said...

layan DVD di rumah dgn tersyg heaven ;)