Monday, October 17, 2011

sungguh aku tak tahu nak beLi kasut yang macamane........[blurr]







seLame ni aku beLi kasut...
aku cume pikir yang fashionable...yang cantik.. dan harus sesuai mengikut tempat...
mencarik kasut2 macam tu aku memang expert...
tu pasaL kasut2 aku beratus pasang tu macam2 jenis...macam2 design...
yang tinggi.. yang bLing2..yang gLam...yang tebaL...yang boot...yang kasuaL..yang simple..
eerr... cume yang flat leper2 jer tak berape nak ade....huhu


tapi tu kasut Lain...
biLer mahu mencari maternity shoes... aku memang FAILED..!!!
kaSut para ibu yang sedang mengandung....
tak semudah seperti mencarik kasut orang yang tak mengandung...
sungguh.. aku betuL2 tak tau nak beLi kasut yang sesuai tuk keadaan aku sekarang...


walau kasut beribu bersusun depan mata...
tapi nak piLih yang betuL2 n yang aku pekenan...memang agak mencabar...
sebab asaL kan aku pekenan...
kasut tu pasti bukan Lar kasut yang sesuai tuk orang mengandung...
[ko tengok kasuk yang macam seLame ni ko pakai memang ar tak jumper...!!!]
ok.. baik lah.. aku bersaLah...




pernah jumpa...
satu kasut.. bukaannn... selipar sebenarnyer aku rase...
teramat Lar seLesa...
sangat ringan...
dan lembut giLer biLer di pijak...
siyes... memang besh ar...
tapi biLer pikir baLik...
sliper macam tu.. tak sesuai pulak aku nak pakai gi opis atau berbaju kurung kan...
apetah lagi..kot2 tetibe bos aku soh ikut pergi meeting...
jadi...reject....


bukan sepasang...
berpuLuh kot...
ade saje yang tak kena...
kaLau tanyer pade Fared.. lagi susah...
bagi die.. hanye kasut mahaL saje yang dipikirkan betul2 selesa tuk ibu mengandung...
dan kasut tali lebar2 ala fashion 'mak-mak' yang aku kene pilih..
memang tak ar kan..
tak beLi pon tak ape...





tapi bagi aku pulak... aku tak nak beLi sebab hanyer sebagai syarat aku mesti pakai maternity shoes..
aku rase.. ade jugak kasut yang biase..
yang bukan dibuat khas tuk maternity...
tapi tetap jugak seLesa dan paLing penting...
aku suker nak pakai...
flexible... boLeh dipakai biLer2 mase...
tak kire waktu kat opis.. nak pergi meeting...dan berjaLan2...
eeerrr...ade tak..???



cerewet..??
harus ar kan...
dah tentu ar kasut tu penting ko pakai selalu...
boLEh dikatekan hampir setiap hari dan mase...


akhir sekaLi.. aku piLih satu kasut..
yang sebenarnyer aku tak pasti sesuai tuk ibu mengandung atau tak...
tapi yang pasti... aku suker...
dan penting.. aku jugak sangat2 seLesa biLer pakai...
bahagian aLas daLam kaki lather yang lembut sangat...
tapak kaki getah yang tak licin...
eerr... cute jugak... tu harussss...




nak jugak yang ade tapak tinggi sikit...
alaaaa...sikit jer... bukan high heels ponnnnn....
memuLe nak beli kaLer kuning..
sebab aku tak de kasut kaLer kuning...
[jap.. aku pikir....]
haaa...kompem tak de....
tapi sebab size aku dah abes..
jadi tinggaL 3 kaLer..
merah.. hitam dan oren ni Lar...
hitam  boring....
merah..aku dah ade banyak kot...
so..decide amik kaLer oren ni... 




sekeLiling atas tu ade getah...
aku tak amik size ngam2 kaki aku...
aku piLih sikit ruang dalam kasut..
jadi getah tu boLeh grip kaki aku...
tu pasaL kasut ni melengkung sikit...
tapi..siyes..sangat besh dan tetap sangat seLesa..
aku pikir : nanti kaLau kaki aku mengembang pon..
aku tetap boLeh pakai...[agak nyer ar...]




haaa...tengok..'true softly'...
memang lembut...dan sangat seLesa alas daLam nye...










jadi harap..tak beLi kasut yang siLap...
laki aku redho...
asalkan binik nyer berkasut dan tak memudaratkan baby die...
tak per.. nanti.. Ley carik lagi sepasang-2-3-4 pasang lagi kan...hahahaha
tak kan aku nak lenjan jer kasut ni tak kire masa...




sLing bag ni pakej...hahaha.. 
tipu.... 
ngade2...sebab dah ade kasut oren.. nak jugak beLI bag oren jugak...[ngeh ngeh ngeh]




mungkin aku begitu suker kan kasut..
jadi biLer mengandung pon..
tatap degiL nak kasut cantik2...
tapi aku yakin.. piLihan aku piLih buat mase ni...
adalah yang ter elok tuk aku...
mungkin tak pada orang lain..
tapi yang penting..diri sendiri yang akan pakai dan 'merasainye'




p/s :: beLi kasut kat SOgo sabtu haritu... 





20 comments:

farahfatihah said...

wah bakal mummy ni nak cari kasut dah ek...beli yg xda tumit tinggi..yang sedap pakai..i pakai kasut dari bata je..itu yg paling selesa hehehe

nuyui a.k.a miss YUI said...

cntik sis kasut tu..

sesuai ngn beg lak tu..hehe..

syiok2 shoping ni..

e k i n ♥ y u s r i said...

bguslah kak
beli kasut,percuma beg
hahahahahahaaa

i like
sbb ekin pon cm2
mesti nak crik beg yg sesuai ngan kasut

Liyana said...

cntiknye! mesti mahal kan? :)

Jan@Afzan said...

kelas m2b ni...cantik kasut!

ramai kawan Jan, pakai croc bila preggy (of coz, lah i tak mampu..hehe)

selamat bergaya aty

Leonora Halim said...

yang... pi Bata pun ok lain kali.. murah dan sedappppp dipakai.. ekekke... Bata-Comfit... Leo pakai sampai skrg... ahahhaha...

InaAchik said...

ololooooo tomei2 nyer hot mommy ni...
knape la kaki aku pelik xleh pakai kasut... kalo x, aku beli sejebon cam ko nyer kasut nih! heheee

aTy _faRed~ said...

farah :: sejak ngandung ni baru nak merase beli kasut baru...tu yang tetibe blur tu.. huhu

nuyui :: baru jer datang mud nak bershopping.. hehehe

ekin :: hehehe..harus lar kan... baru lengkap rasenyer bershopping...:p

Liyana :: tak lar... kat sogo kan ade sale sekarang...:)

Jan :: tak pernah suker pakai kasut croc tu tau...dari bujang sampai lar sekarang.. tak tau naper...huhu

Leo :: ramai cadangkan bata kat ai..tapi tak teringat pulak haritu... insyaallah nex time..:)

ina :: kaki ko putih cantik.. jadi lagi cantik pakai kasut terbukak2 tu..:)

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

wah..bakal mama ni shoping sakan.hehe~ pakai kasut ape2 pun takpe sis asalkan selesa.kasut oren tu pun comey =)

mizzkechique said...

suwitnya kasut n enbeg tu!!!

Mila Ahmad said...

kasut 2 sgt sesuai untuk akak la cumey jerk bila ibu mengandung pakai tapi mila kurang suka bahagian depan kasut bulat sebabnya ia akan membuatkan kaki mila bertambah kecik dahla kaki kecik badan besar mcm xbalance hee~~~

Reensyarinie said...

kasut tu comel okay..janji selesa kan..lagipun kalau beli ala2 selipar pun nanti npk selekeh lak pergi ofis kan..tgk keadaan jugak.hehe..psstt reen pun gila kasut dan cerewet dlm pilih kasut..hehe

Zana Adieyza said...

comel kasut tu.. gerenti selesa habis kan..

cik fadh said...

kasut comel ! keselesaan kaki tu sgt penting utk ibu mengandung kan, nak2 lagi akak bekerja n kuat berjalan . haha

SYANI said...

Cute shoes Aty.

ctsafa said...

pkai seliper bata je.. kaki kembang pun leh pkai lgik.. jimat pun jimat.. 1 sliper je smpai 9 bln ;) hehe

PinKy MoMMa said...

ty seeloknyer tak yah beli yg bertutup kasut tu..ni doc dulu yang suggestkan..beli yang terbuka sebab kaki kita akan mengembang dan bengkak..

plus bila kasut bertutup sesetengahnya buat kaki kita cepat rasa lenguh..

dulu beli school jenis terbuka..kalau rasa takut kaki pecah..pakai lar stokin hehehe..

CGG said...

tetibe lapo tgk kepci

Mama Gee said...

ade org tgh preggy pun nk pakai kasut ada tumis gak..kalau tumit halus tu jgnlah...tp kalau tumit tebal setakat 1 1/2 inci tak pelah di awal2 kandungan...

janji kasut tu selesa...kalau akak..flat shoes yg terbaik....
kasut aty tu dh comei dh tu :)

Peri PiA said...

setuju FF,bata!! ;)