Tuesday, March 27, 2012

aku tak de mud nak cakap pasal DEKORASI rumah..









aku banyak idea..
tapi aku tak de mud..jadi tak payah cerite...[ngeeee]


aku nak jadi orang baik hati jawap semua pertanyaan korang2 semua..
-kat mane ko beli bunge pink tepi meja TIVI ko tu...??
-soklan popular-ape kod warne cat bilik ko-bilik ke 2 dan ke 3 ko-warne cat ruang tamu ko-*pengsan..mane aku nak carik..tin nyer dah dibuang kot..[huhu]
-berape harge kapet ko [waahh..tu pon ko nak tau gak ker..??-sila carik kat Nilai3-murah..!!]
-ape warne sesuai tuk comforter ko kalau warne dinding ngan langsir ko kaler itu dan ini - addeeyy...aku bukan eric Leong
-soklan cepu mas-ko dolu2 belajar pasal dekorasi ker..???eerrr...uurrmmm...tak mo jawap boleh tak..?? -aku dolu2 belajar accounting[menjawap pertanyaan tak?]
-bilik baby tak publish lagi..tak siap ker..?? *sigh -jahat ar ko.....
-yang aku paling malas nak jawap-rumah yang aku bergambar dan selalu aku tepek kat blog aku ni-rumah aku ker rumah mak aku..?? -eerrr.....harus ker dijawap walaupon aku tau..bukan ko kesah pon kan sebenarnyer tu rumah saper...[huhu]


boring2..teringin gak aku nak ubah dekorasi umah aku..
kalau boleh nak ubah terus kedudukan umah aku tu..
bilik utama aku yang petang2 direct kene panas matahari-nak alih kebelakang atau ubah tangga yang duduk kat sebelah kanan nak ubah kesebelah kiri..[kalau ar boleh]
[rumah tu bukan umah persendirian-harap maklum]
jadi nak bagi mate aku tak boring-ubah saje lah ape yang patut dan mane yang boleh...


tak payah tunggu nak dekorasi umah baru..
yang akan datang-biarkan dulu...
yang ade sekarang-kene gak dijage dan di ambil kesah..
jangan ar kerana teruje nak duduk umah baru-umah yang kite dok hadap setiap hari-tunggang langgang..


"sayang...jom tukar langsir-pakai langsir lame coklat"-laki aku
aku-"hurrrmmm...nanti lah..lepas orang beranak"


haritu dah ubah peti ais kat tepi pintu-ok lar tu..berubah jugak...walaupon hanyer perubahan kecik..
mungkin pembawakan anak lelaki buat aku langsung tak minat nak buat ape2 sekarang yang berseni walaupon hanyer untuk menggubah bunga..!! [sedangkan bukan susah pon]
kalau 9 bulan lepas ko tengok bunga kat side table sebelah sofa tu macam tu..
sekarang pon-bunge tu masih lagi disitu-dan berhabuk..eerrr...sikit...huhu


hanya satu dalam otak aku -asalkan rumah aku bersih-dah mencukupi...
tak berlendir dibawah sinki atau di celah peti ais..
atau tak simpan habuk kat bawah rak tivi dan sofa
cukup buat mate aku senang..
[teringat nak kemas laci kat meja tivi yang penuh ngan surat2 yang aku tak tau penting ker tak-harus buat sebelum beranak]




lepas beranak-aku dah pikir sesuatu menarik tuk aku buat...
banyak perancangan jangkamase pendek dan panjang..
insyaallah..aku tak mahu jadikan anak tu sebagai beban atau  penghalang..
"susah ar nak sambung belajar kalau dah ade anak kecit"
"susah ar nak gi mane2 ngan bawak budak kecit"
kirenyer-semuanyer akan jadi susah ar biler lepas ko beranak..oohh..sungguh aku tak suker ayat tu...ibarat anak tu susahkan ko..!! jangan hokeh..!!
memang aku tau-segalenyer akan berubah.."ko tak beranak lagi mane ko nak tau..cakap macam senang jer kan.." 
kite boleh ubah mindset kite kan..?? kite yang tentukan segale...
anggap anak2 dan suami sebagai semangat...
anggap sahaje die sebagai teman baru...kawan baru...dan sahabat baru..
yang akan join group kite2 laki binik untuk melalui kehidupan yang lebih mencabar..
mencabar tu kan lebih seronok..!! [harus percaye pade kemampuan diri]


hokeh-dah jauh pergi nih.. aku nak cakap pasal dekorasi yang malas aku nak cakap sebenarnyer..huhu...
aku hanyer nak bagitau semangat aku berkobar2 untuk dekorasi semula umah nanti lepas kehadiran si kecit...[insyaallah]
bukan sekarang-sekarang tak de mud nak cerite ape2 pasal dekorasi...
dalam kepale otak aku hanye pikir-hanye nak beranak..!!




satu lagi aku asyik pikirkan-nak tempah kufi tuk frame yang kat tangga
dah jumpe orang yang ley buat..tapi laki aku kate "orang tu out station ker Tampin-tak sempat bincang"-sedang orang tu baru jer pergi..aku dah soh laki aku tanyer dari 2 minggu lepas lagi...gggrrrr....
jadi aku rase-lepas beranak jer lar pikir...




berbalik pade soklan2 korang..
melalui email atau pon ruang komen..
insyaallah...nanti2 kot lapang waktu pantang [kot lar kan]-aku buat n3 khas jawap soklan2 korang hokeh..-ko bajet macam eric Leong dah sekarang tetibe...-uhuuukkss...
walaupon aku tau..ade soklan2 tu dah nak dekat setahun dah ko tanyer..
tah2 ko yang tanyer tu pon dah pindah-dah dekorasi umah ko lagi bagus punyer dari tanyer pendapat aku..eerrr..aku hanyer cuber menjadi baik hati-menjawap pertanyaan...




hokeh...tak de gambar kali ni...bosan kan...huhu
gambar umah sendiri pon aku dah bosan tengok...[teringat pon boleh buat aku mual]








p/s :: pikir nak sambung belajar dalam bidang yang diluar bidang akaun-bidang kemahiran...