Friday, May 25, 2012

aku ni cun sangat ker sampai ko curik gambar aku...???





TAK DE MAKNENYER...!!!


tajuk tu bukan pertanyaan penuh perasan..
aku dalam mud geram nih....adeeeyyy...
tak sangke pulak aku sendiri pon terkene..
biler ade orang yang tah sape2 orang-aku tak kenal- tetibe gune gambar aku sebagai profile picture kat FB die...!!!
weeeiiihhh....ko saiko ker haper...huh
ni dah kire pencerobohan harta peribadi dah ni...
mau aku tak hangen satu badan...
biler di selidik..ruper2nyer bukan setakat profile picture jer...
hampir semua gambar2 mase aku pegnan die amik dan buat satu folder khas konon2 tu adalah dia...adeeey laaaaa...


die amik gambar2 mase aku pegnan dari dalam facebook aku..
sebab dari wall die aku dapat bace..die pon ngandung jugak..dah 38 minggu...[dah beranak agaknyer sekarang]
so die masuk kelab Persatuan Ibu2 comel mengandung yang kat facebook tu..
silap ar derrr...aku pon masuk gak kelab tu...eerrr..cume tak berape nak aktif jer...
jadi emmang senang nak dapat info...


kisah n yer..biler ade orang email aku [Alim Azizi] tanye nama sebenar aku ape....
sebab dia kata ade orang nama ROHAYA MUSA [FB] add dia guna profile picture gambar aku mase ngah pegnan...!!!!-time kasih Alim sebab bagitau dan bagi link sekali-
terkujat aku...jauh kot name aku Aty-ley jadi Rohaya..
dan memang betul...!! muke aku pakai baju pink ngan pashmina coklat terpampang terang kat wall die...gambar tengah memboyot..!! gambar kat umah aku sendiri tu...
ggrrrrr... terus aku mssg die kat Fb tu soh remove semua gambar2 aku..
tapi aku rase dia dah beranak kot..sebab update terkahir die 2-3 minggu lepas kate dah 38 minggu..
hurrrmmm...macamane aku nak  buat ek..
aku pelik kenape die mesti gune gambar2 aku..
dan lagi pelik macamane die boleh amik gambar2 tu sedang hanye friend list aku jer ley tengok album2 aku dalam fb tu...!!!
aaarrrggghhhh....geram nih....


sebab aku rase die aktif kat  Persatuan Ibu2 comel mengandung  tu...
jadi aku tinggalkan jugak comment kat timeline page tu...
response memang ade yang bagi tau-selalu nampak die bertopengkan muka aku kat page tu...
jadi terpakse aku mintak tolong orang2 dalam tu tuk bagitau Rohaya tu kalau ade yang berkawan ngan die..


pada Rohaya Musa - aku mintak tolong sangat2 buang semua gambar2 aku yang dah DICURI dalam facebook tu...aku ni bukannye cun sangat atau popular sampai ko nak gune gambar aku tu...[tapi aku tak rase die akan bace mssg kat blog aku nih] *sigh............


korang2 kenal die..??? tolong bagitau die plz...atau aku akan amik tindakan [aku siyes nih]
n bagi aku idea macamane aku nak handle bende alah ni...
mungkin bagi ko bukan perkare besar..tapi aku rase agak menakutkan...!!


"korang2 kalau yang mane masuk fb die nak tengok tolong tinggalkan sekali mssg bagi pihak aku pada die yer..same2 tolong aku..."






pengajaran - berhati2 nak upload gambar...sedap2 orang ley gune gambar kite...
aku dah privatekan terus semua gambar2 peribadi aku...tak kan dlm fb pon aku nak kene letak watermark kot...*sigh








p/s :: tak baik mase ngah pegnan buat bende tak baik macam tu kan.....

41 comments:

SarahSyafiq said...

owhh.bahaya nya mcm nie.

nuyui a.k.a miss YUI said...

untuk apa ea tu kak?? takde gmbr sndiri ke..huhu

maya amir said...

sue her! pepandai guna gmbr org lain..haishhh

puansazusarin said...

orang mcm 2 pun ada yer...sabo ajer lah...moga2 cepat lah dia remove pic sis...

Gieyana said...

haizzz! Mcmdesperate x der gambar nk buh kt profile sendiri kot..mcm2 skrg nie kan..hopefully cik rohaya tue remove pics uols..:-)

Liyana said...

huishh.. secret admirer ni.... hehehe

emeliena said...

Assalamualaikum.. Um, sis memei cun pun. Tapii, tak bermakna orang lain boleh guna gambo sis. Sabar ye sis ;]

e k i n ♥ y u s r i said...

lor,ade plak manusia cm2
ekin x lame x bkak fb
ntah aktif lg ke x....

cikbedahlaser said...

kite boleh report kan... report kt fb yg tu fb fake menggunakan puan aty nye gmbr2....

Miss Sunshine said...

Aty... menakutkan tau..
Ade jugak manusia cmni ek...
Tak faham langsung ape motof die buat cmtu..? Aty takde try msg die kat FB ke..? Tak patutlah die buat cmtu... mengganggu dan menceroboh hak privasi org lain..

ciDa said...

org cmni pon ade ke....pesal la xltk muke sndri...curi gmbr org plak....terer la die bab IT ni kalo dh sis set private gmbr2 tu pon die leh cilok gak....

ish3 bwk2 la betobat...

O'gosh said...

Kesiannya....Report je profile dia tu....Apa la..nak buat Fb pun nak curi gambo orang.....betul2 minat tu...

Riny said...

kenape x gune pic sendiri je?? pelik laaaa...cantek x cantek..tayang je muka sendiri..ni nak amek pic org pulak...ade jugak org yg cmtu skrg ni...

YanaMIB said...

pehh klu ai pn panas hati org curik gbr gitu..adeyy kita dh tlg msg akak tu jugak..muehehe eh kita x mrh dia tau..msg leklok je..ping je entry u ni kt group ibu2 comel mengandung tu..biar sume org bc and paham

klu dia still x remove u ks report je..pehtu cite kt cni prosedur u report tu eh..ngee ^__^

Mimy Hamid said...

uikk tergezut aku..gila saiko...ibu mengandung pun boleh cilok gambo...aku rasa dia berkenan sangat ngan ko kot..tapi mcam siot je curi curi gambar ni..ko buat disclaimer la nanti..


beb...nak FB ko.......aku tak curi gambar .hihihi

LubLy said...

huhu..sbr yek!kekdg fb nieh mengong..

S.n.Fariza said...

ish ish. x baiklah guna gmbar tnpa hak kebenaran pemilik sendiri.
aty_fared kan ngetop...

PUAN SUE said...

aduyai ada gak org cam ni kan aty...buat je tindakan seWAJARnye ok

BuNGaKRiSTaL said...

huhu.. tu la aty.. ko glamour sgt! kan ada yg berminat nk jadi ko.. ;p

Diana said...

Salam..

Errkk..saya pun tumpang terkejut.. Ada jugak manusia yang macam gini eh... tak malu betul....!!!

Entah-entah kawan-kawan jugak.. Sekarang nie ramai tau kawan yang tikam kawan dari selakang.. Nauzubillah.. Harap-harap tidak la kan...?

Hope bende nie settle.. dan orang berkenaan insaf la dari kerja takde faedah nie

LisaLisut said...

what the? sungguh tak paham kenapa nk kene guna gmbr org lain sepenuhnya pulak tu? hahahaha. kelakar ade bangang pn ade.muka sndir ade,bdn sndri ada apsal pakai org lain? *rolling eyes*

Gadis said...

laaa...
itu pun nak curi gambar..
nape la dier x letak gambar dier sendiri...

tapi yang pasti aty ader peminat jugak tu...hihiih...

pelik tol zaman sekarang ni..
gambar org lain buat konon2 gmbr sendiri..huhuhu

MimahAjil said...

psiko kot...
mgkn dia rs diri dia tk secantik Atie..senget btul itu olang...wat report je Atie..snang..

bunga_rose said...

bahayanye.. ingatkan lelaki je jenis curi gambar2 perempuan, perempuan pun sama erk curi gambar.. untuk tujuan ape agaknya tu

salmia saidin said...

sis boleh try report kt fb wall dia ckap yg dia pretend to be you or apa2 je.. nnt pihak fb akan take action

Cikpuan rara said...

malu dgn muka sendiri lettew.

mia-ina said...

la ada juga org mcm tu...huhu

celebration of love said...

Ada gak org cmtukan... Mesti muka dia xsantik... Sebab tu gne muka org lain...

Suria said...

aduh! dh nape dia camtu...? slamber profile picture pn guna..? ish musykil haish...mental kot..? xkan ler manusia normal camtu, emm.. scary lak..

cik fadh said...

mcm ni manusia pown ade ke..kalo btol2 pregnant ltk la gmbar sendiri..mcm ade kepelikan kt situ kak..akak kene siasat btol2...

laskar pelangi said...

LOL!Mesti jadi takut dah kan kak nak upload gambar.akak kena buat watermark..senang.org xleh nak fake sangat kan..uhuuu~sabar tau kak..org ni mcm2...ish2...

ucupiza said...

Die nak popular macam sis la tu..sampai ambil gambar sis letak kat profile die..eii xfaham la orangjenis macam tu..

~ NANA ~ said...

wahhhh glamor u! haha

Shakina Farhan said...

eh..xd keje betul die..

cikpingu said...

ek eleh.. xde kje btol ambek gmbo org...

lynadabesh said...

salam...

kdg2 yang saiko jadi ibu preggy ke,ppan bfeed ke adalah LELAKI yg giler seks..ade setengah lelaki yg stim bl tgk pompuan preggy

ReYNa said...

hihi.ada gak org mcm tu ek.glamorr laa aty!

modusoperandi111209 said...

Mcm tu punye org pn ada ka..ish2

Peri PiA said...

pelik2 nya perangai manusia sekarang ni,semoga kita dilindungi.Amin

aty t.care ya

Lieya said...

Macam-macam hal la manusia ni kan... mmmm tp yela tu, sape soh atie comel sangat, kan dah ade yg berkenan guna pic atie. ehehehee apee pun, memang bahaya orang macam ni.

eima said...

tah2 die tak ngandung pun ... heee menakutkan ...repot polis dulu ... klu dah remove ko traik balik report tu ..incase pepe hal nanti