Tuesday, July 03, 2012

macam tak percaya aku boleh bertukar saiz..!!



bukan dari S ker XS..
tapi dari XXS ker M...!!!
hah ko...banyak gak tu beza nyer tu kan....
tetibe macam tak ley terime hakikat........

eerrr...tak kisah sangat pon pasal berat badan...
asalkan aku rase sihat..
tapi...tang perut tu susah ar nak adjust...
adik bongsu lelaki aku yang 14 tahun tanyer "akak mengandung lagi ker..?? kan baru jer beranak.."
sentap gak ar kakak nyer nih...gggrrrrr.....

memang ketara ar kat perut...
malu ko nak tunjuk...ngeh ngeh ngeh...
seluar saiz S..dolu2 rase macam longgau jer..
sekarang..boleh ar lagi kalau nak pakai..tapi tang montot memang sangkut..
gigih pakse gak pakai...tapi kompem nangis ar....
jangan kate nak butang..zip pon belum tentu...huwaaaaaa...!!!

ko bayangkan dari kate aku ade lebih kurang 30 helai jeans dan suar slack kerje..
yang aku boleh pakai ngan selesa hanye 5-6 helai jer..!!!
tu pon bukan tentu2 betul2 selesa...
gigih aku pakse butang gak seluar tu...[sob sob]
suar yang aku beli dan pakai mase pegnan 8-9 bulan tu jugak ar sekarang aku msih bedal dan sarung...tu jer yang aku boleh 'bernapas' ngan selesa...
kalau dulu susah aku nak carik suar saiz pinggang aku 25-26..
tapi sekarang..saiz2 suar macam tu tak yah ar ko bawak ker fitting room..
penat ko menerai jer....ko hamik jer ar saiz 28-29..!! peerrggghhhhhhh..!!

 ni skinny jeans paberet...saiz S
aku rase..4-5 tahun gak ar suar nih...ngeeeee...
kalao dah namenyer suker..tu jer ar yang ko hadap sampai lusuh buruk...
pernah bergaduh pasal suar ni sebab laki aku sorok tak kasi aku pakai lagi suar ni lepas kawen..
lepas tu tak berani nak sorok dah...[hahahaha]
tapi sekarang...simpan jer ar dalam lemari..
laki aku senyum biler aku kate "sayang dah tak muat ar jeans yang orang suker tu"
soh bagi kat charity-jangan harap..!!! aku simpan sampai pinggang ramping balik...ngeh ngeh ngeh



dan kerana perut buncit gak ar...
hampir semua kemeja aku tak muat...!!!
sebenarnyer bukan ar tak muat langsung...
aku biase pakai kemeja kerje tu saiz XS atau S...
tapi bler lepas beranak...kat bahagian dada ngan perut tak ley nak butang..[nanges]
nangis bukan sebab saiz bertukar..
tapi sebab kompem2 ar duit pon kene kuar beli baju saiz baru..!!! [huwaaaaaaaaaa..!!!]
kalau sehelai-2 okey ar agi..
ni kalau dah berhelai-helai...adeeyyhhhh....


gigih mengemas lemari...asingkan baju yang tak boleh pakai lagi buat mase ni...
simpan dulu..[dengan harapan nanti boleh sarung balik]
ni jer ar yang tinggal...tu pon bukan semua nyer selesa...
lelagi biler nak berjalan ngan si anak..
ko tau ar kan..budak kecik bukan kire ko pakai baju ape..
kalau die dah hek hok hek hok nak nenen..hah..jenuh ar ko selak baju...
jadi kesudahannyer..baju2 blouse yang ade tak pakai..
baju butang depan jugak yang ko sarung..senang nak selak..boleh cover ngan tudung...


tangkap gambar letak anak cover perut..ngeh ngeh ngeh...
nampak kurus kan..?? memang kurus pon..!!!
tapi tak ar kurus kering macam dulu...
aku kuat makan giler..!! sebab anak aku kuat nyusu...
yang sadisnyer...badan jer kurus..tapi perut muncit takley nak adjas..!!



biler baju suar saiz S dah tak muat..
terpakse ar aku gi shopping baju baru...yaeeeeyyyy...aku suker..!!! [ngeh ngeh ngeh]-motip sebenar
ade sesetengah cutting baju aku terpakse pakai saiz L...
walaweeiihh...macam tak percaye jer aku kene pakai saiz L..!!
tapi kompem ar aku tak nak beli...kat pinggang jer pon tak ley masuk ponnnn..
kat bahu ngan lengan kemain besar...gelebeh..selekeh terus aku rase aku pakai..[huhu]


huh..tu baru kemas lemari baju2 macam ni...
belum lagi aku cek baju2 kurung dan kebaye kaat pintu lagi satu..
ritu pakai baju kurung pesak gantung pon dah rase tak menapas aku...
belum lagi aku kate nak pakai kebaye...aku berani jamin..
kompem tak boleh butang...!!!! huwaaaaaaa.........!!!

p/s :: ngah pikir baju ape nak dipakai mase raye nanti..nak gak jadi mak glamer walaupon kene susukan anak....



32 comments:

Wawa said...

boley kurus balik pnye...hihi...sy perasan klu makan tak ingt dunia, perut pun mule mbesar dgn jayanye...so skang kne control makan...baju kemeje sy pun tk muat tang brest...ekekeke...besau sgt da skang...klu sumbat gak, baru 5 minit, da terbukak butang baju...:p

Wawa said...

boley kurus balik pnye...hihi...sy perasan klu makan tak ingt dunia, perut pun mule mbesar dgn jayanye...so skang kne control makan...baju kemeje sy pun tk muat tang brest...ekekeke...besau sgt da skang...klu sumbat gak, baru 5 minit, da terbukak butang baju...:p

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

lepas pantang mmg take time nak lose weight so don`t worry...after 6 months back to normal kot...part perut n paha selalunyer x muat biler pakai jeans ni...jgn buang dulu jeans tue nnt blh pakai blk ker....tp ok la x der kurus sgt khen...asal bahagia

nuyui a.k.a miss YUI said...

hihi,biasala tu kak.. pas beranak kan..

MisZ FyZa said...

hee aty..lpas bsalin maken naek eh??
tp salu breastfeed org kate trn kn..tp ikut pd org gak..mcm sy lu b4 ngandung berat 54kg.skang 48kg..sadis mcm jerangkung..sluar size 28,29 da xleh pakai..longgar..:(

tang perut 2 aty try la pakai premium beautiful,org kate berkesan..cume mahal skit la..

fifi tiez said...

ala..aty berisi sikit nampak comel la.cantik, berseri..berisi sikit yer, bukan gemuk.. :)

Riny said...

bile lagi nak merase beli baju saiz M saiz L....hehehehe...tapi ok la kan..dapat shopping baju baru...ade hikmah disebalik kebesaran bdn tu...dpt baju baru!!!! wuhahahaa...:)

Mila Ahmad said...

pembesaran badan telah berlaku heee..

PUAN SUE said...

mst boleh kurus balik tu...su je yg xboleh ni..badan naik je ni

Jiejah @ Iza said...

ahahahha baru 2 bln++ kan ,ada masa lg nak kurus time raya .
akak masa pantang selim la balik ,lepas pantang mmmpppp pantang nmpk mknan aakakka . size jgn ckp ler skrg , baju kurung M tp blouse L/XL baru selera huwaaaaaaaaaaaa jugakkkk.

mama ila said...

hehe..aty..kita pun sama..haha..masa awal2 dulu jer r..tp skang nie dah muat..jeans yg dulu before pregnant xmuat..skang dah muat..ehe..timbang aritu pun berat lagi kurang dr before pregnant..tp tang perut tuh..xleh cover..muncittt..hehe

Bazilah (^0^) said...

mcm still kurus jer kalo tgk gmbr hihihi

Miss Mirror a.k.a Sam said...

I rasa you lagi nampak ok lepas bersalin. Nampak berseri.. serious!.

Tapi tang perut tu.. maybe sbb aritu u kata u tak pakai bengkung kan?. (scissor eh?). Takpe.. nt bleh buat senaman "sit up" dan jgn mandi lepas makan, mandi dulu baru makan - petua org2 tua.

@YUNID@TI said...

betul3... lagi cun tu....

Mama Gee said...

eh aty dah sama saiz dgn akak??
hehehee

~ NANA ~ said...

lagi better body u camni kot, nmpk hot gitu...hihi

btw i pon perut buncit giler...peha & bontot semua dh mengembang...huhu pasrah je la

asna cute said...

klu C-sec mmg lmbt sikit nak turun tang perut tp still boleh kurus juga! ada kawan asna dh kurus tau =) eh.. saiz seluar kita sama la pula hehehe =D

Lara is Veelara said...

i rs body u ok cmni la... :)
tp klu cser mmg susah nk turun tang perut,sbb i pun cmtu...pasrah*

amal said...

hehehe saya pun dah bertukar saiz. tukar saiz kecik sbb before ngandung saya gemokkk ekeke.. dulu kalu pakai jeans saiz 33, 34.. skrg 29 leh muat. suke suke hehehe..

aah perut kita pun boncet. akibat malas nak pakai bengkung huhuhu

YanaMIB said...

standard la org pas bersalin..amek ms prot tu nk kempis..mau setahun kotttt..ai pn xselesa pakai suar2 lama..sendat semacam..tp maleh nk bli suar baru..dgn harapan dpt prot ank dara dgn jayanya..tp smpi skrg samaaaa je..T__T org kata truskn bf bley cpt sket surut prot..erm insyaAllah laa..aja aja fighting!! =)

cikpingu said...

tgk akk pun dh btukar saiz..
abes umie ni.. lg la... baju sume nk kne beli L XL.. suar.. jgn hrp xpki jeans.. sedeyy makkk.. umie pki suar pegnen 2 ngn pallazo.. 2 aje yg hokeyyy..

Cho Zila said...

gelak pulak akak membacanyer tang simpan baju kot muat nanti... harapnyer bolehler .. sebab akak tak penah boleh...
tapi rasanya saiz sekarang lagi cun kot.. ngam2jer..

bunga_rose said...

sangat memahami sbb tengah mengalami..

anak 1st ok sebab normal, ank 2nd ni operate so mmg perut boroi abis.. tak leh nak buat ape dah, tak jalan.. padan kena kutuk dengan hb je ahahahah..

eima said...

tang perut je ek besar ... biasa la tu ibu br pas branak mmg gitu ..perut aku pun...dah aku ni kurus ade plak perut ..heeeeeeee

Erina Asmawani said...

ena Alhamdulillah ley sarung balik jeans kesayangan.Hehehe. Tapi saiz bra plak yg kena tukau sebab membesar bagaikan johan..wuwuwu.tempahlah nursing baju kurung aty, ada zip kat depan or tepi :)

laskar pelangi said...

gelak jew baca entry akak kali ni.ehehe;) yeke temok.nampak kurus je akak ni haaa;) semoga cepat kempisss perot tu ha;) hihihi~~

Diyana Didie said...

at least, aty semakin megancam dgn size baru..bukan consider gemok. mcm me ni dah jadi gemok sbb my old size is like ur size slps preggy. sedih lah tak turun turun lg huhu tang perut mmg scary hehehe

Ros Anis Rusli said...

sama la..anis pun perut dh muncit..kai sluar ketat gila..hhmm...

Lieya said...

Uiyoooo biar ke betul dah takleh muat semua... perghhh bayeee ni.. eheheh takpe2 selamat menguruskan badan..

Mommy Razim said...

ahahah… Takpe at least size itu masih boleh di beli di kedai2 biasa..
Macam mak tgh berusaha keras agar size tu masih wujud di kedai2 sob sob!!

D'lla said...

huhu..my fav jeans 4helai hokey xleh pakai..ketat kt paha..haha..geram

Mimy Hamid said...

ati aku suka ko pakai M..kurus sgt tak best..huhuhu jgn marah..larikkkkkkkkkkkk