Friday, July 27, 2012

Nak bukak pose awal punyer pasal...


dah petang jumaat ni...memang lemau ar nak dok ngadap keje kan...
asyik pikir petang ni nak bukak pose ape..
nak gi bazar ker nak masak...
pikir masak tuk sahur jugak...
gitu ar ko kalau dah jadi binik orang..
haaa..sekarng tambah lagi satu tittle :: mak orang...
tak per...aku tetap gembira melalui kehidupan sekarang..
walaupon sibuk dan penat kekadang tak cukup rehat dan tidor..
tapi aku rase lebih bermakne dan seronok ngan kehidupan sekarang ni....[alhamdulillah]

aku teringat mase kecik dolu2...
mase zaman2 belum akil baligh lagi...
mase pakai tudung pon kulup semacam..
kain senteng senget sebelah pon tak heran..
mase tu...biler time2 bulan pose..
petang2 kan ade kat tivi tunjuk waktu berbuke dan imsak...
selalu kol 4-5 petang tu...
hah...biler tengok kat negeri orang lain bukak pose awal...
aku pon tak hagak2 soh ayah aku pindah kat tempat tu...muwahahaha..

ko rase2 negeri mane yang selalu bukak pose awal giler...??
negeri sabah serawak...!!!
pukul 6 lebih dah bukak pose...
ko waktu tu mane nak tau kan yang sabah sarawak tu jauh giler...
tak ker sengal ngajak mak pak ko pindah sane...huhu...
semate2 nak bukak pose awal...adeeyyyhhhhhhhh....

naseib baik mak pak aku tak betul2 pindah sane..
kalau tak..tak memasal jadi orang sane..
tak mo..tak de mid valley...tak de klcc...tak de pureen warehouse sale..*tetibe
haaa..nanti tak jumpe ar laki aku sekarang ni..
tak mo..nak gak kawen ngan laki aku sekarang ni..
tak mo orang lain...*tetibe lagi..
eerrr...tu jodoh namenyer..Allah dah tentukan sejak azali..[baik lah]



tu dulu...
sekarang..."sayang..jom ar bukak pose kat shah alam umah mak..kat sane awal 2 minit"

awal 2 minit pon ko nak kire....ngeeeeeeee



p/s :: waktu bukak pose korang kol berape...??






29 comments:

Ros Anis Rusli said...

hahaha..lawak la aty...nk buka posa awal punya psl..tapi sama r ngn anis dulu kcik2...rs untung j org sabah srwak buka awl..pdhl drg waktu imsak pun awal gak..huuhu..yg bkira bbuka 2 mnit tu lg lawak..gelak anis sorg2 kt pc ni..huhu

laskar pelangi said...

Hihihi.Nakal jerk akak. =D
Kita pun zaman kanak kanak riang dulu.Bila petang2 mulalah rancangan waktu tunjuk berbuka..Mata ni tak berkelip tengok utk kawasan sendiri.Pastu duk kira berapa jam lagi.Hihihi..

Nor Suhaiza said...

ha3..lawak..dulu org pon cm awk jgk.nk dok sabah srawak sbb bbuka awl.skunk dh rasa dh pon.xbest lgsung.kt sni xda sale brg baby murah2, xda ikea, mkanan pon xbest.pelik2 je...skunk ni xsbr je rasa nk balik smjung..bnyk bnda nk mkn n tmpt nk pi....

ceritera-chinta said...

dulukan akk masa kecik2 sy pun mcm tu jugak tapi sekrang dah duduk sarawak ikut hsbnd kerja sini haaaaa baru tahu merengek2 nk buka posa gn fmly hahahah

pwincess Lov3y dOv3y said...

haha..dulu ada gak terfikir cmtu..jeles tgk negeri len bke awal..
kt tmpt sy kul 7.20..kul 7 daa tggu dpn meja mkn nak bke..haha

Aeen said...

hahaha...awal 2 minit pun nk bkire gak ek...heheh

miss she said...

lmbat.. huhu dalam 7.35 jugak.. tapi seronok kalau balik kelantan.. sebab kelantan awal dari perak.. tapi Sabah Sarawak, buka awal, sahur pun awal.. hihi macam MBB pukul 7 dah start sekolah..

Riana said...

lawak giler baca n3 kak ti..yana xley la nak lari2 buka umah mak sbb waktu sama je xd beza 2 minit pon..kehkeh

as ♥ Leenda said...

jgankan kat sarawak, dapat berbuka kat kampung pun dah syurga dah sebab awal 5 minit..dah berbuka 5 minit, baru dengar azan kat TV1..hehe..azan kan ikut time KL..huhu..

Anum said...

lawak2
2 minit pun berkira ek

Adylia Qarissa said...

dkna berbuka kat sini kul 730...huhuuu..lambat betul nak tunggu berbuka nie..

thezaila said...

sama, zaila pun penah ajak parents pindah kt sabah sarawak sbb nk berbuka awal

GreenJade said...

hahaha sabor jer ler..

betui la takde midveli xde Pureen warehouse sales...boleh mati kutu hahaha

FARAH deeb said...

akakakaaa... den takde la pulak taim kecik dok mengira tmpt mana buke awal tp keje dok ngadap jam nengok kol bape. Pastu lagi 1/2 jam nak berbuka dah duduk mengadap nasik kaku statik gituh sampai azan boleh? Akaka...
My latest Entry :)
JJCM: Day 6 Ramadhan 1433

Fainie said...

kalau kt semenanjung, johor kan antara negeri yg pling awl..mmg best la..bile blik melaka, pergh, rasa mcm nk pengsan tgu waktu berbuka..huhuh

NADIA said...

funny lah hehe tp btol gak masa kecik2 kte mmg ada terpikir bnda2 cmtu kan?tp kalau tetibe outstation pegi srawak masyuk jgk kan hehe

Saleha said...

apepun momen tika kanak2 jugak yang bes

PUAN SUE said...

BULAN POSE NI BREAST JADI LEMBIK JE..AQILAH KUAT MENUYUSU LA..HIHI

LuN@_aiDi said...

sama r ngn org aty,
kecik2 dulu nk berbuka kat sabah/srwk
tp nk sahur kat semenanjung!
hebatkan? hahaha

mRs mysarah said...

hakhakhak.. jom berbuka kat umah i. umah i pown jalan kebun jugak :D

maszull said...

assalamualaikum aty....hehehehe tempat berbuka pun nak kira yer betul tu kekadang ada juga terfikir mcm tu bila zaman kekanak dulu ....

tempat mama 7.19 Johor Baharu cepat juga la...

y.o.n.g.n.a.n.a.1.8.8.1. said...

Aku kat Labuan ni lah best...ko tengah sibuk-sibuk.."kak, murtabak dua." "bang..air tebu 5 bungkus" bagai...aku dah erkkk, alhamdulillah kenyang.

6.30 weh bukak puasa. Sorga!

Peri PiA said...

eheheh

nn lylyn said...

klaka ^^ kt tmpat sy kul 7.37pm..
salam prkenalan ^^

Miss Sunshine said...

aty... mehlah pindah kuching.. teman kita sorang2 kat sini...
eh, tapi kat sini mmg tak best.. mid valley mmg takde...
(oops.. sori ye org sarawak...)

MyHaPpInEsS said...

waa...nasib baik Jasmin duk Johor...SIla jgn jeles k...

Mimy Hamid said...

kisah ko teringat aku zaman kanak kanak...asal tengok tv sabah sarawak berbuka cepat aku mula la berangan nak duk sabah sarawak..haah padahal jauh hehehehe..sama je ko ni macam aku la

Mummy GreenyHouse said...

Haha...sama la..mase kecik2 pun pernah terpikir mcm tu.. :p

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

haha.. betullah tu, jgn kata masa keick duk kira masa, skrg pun masih lagi ;)