Monday, December 31, 2012

31 December 2012 -today :: turn to 30th...




dah masuk 3 series...??!!! huwaaaaaa....kertu dah aku hari nih....!!!


tak lah....tak de ape yang aku nak sadis kan...

alhamdulillah...aku bersyukur masih lagi di pnjamkan roh..nyawa dan jasad oleh NYA hingga ke saat ni...

tu angka jer...tapi aku masih lagi feelng2 muda...muwahaha...

yeaahhh...mungkin dah sampai mase nyer aku boleh bangga menyebut umur aku dah 30 tahun...
tak de ape yang nak dimalukan ar.....

yang penting sepanjang 30 tahun ni..ape yang dah aku capai...

amalan akhirat...???

eeearrr....takut nyer....
takut sebab makin tua makin banyak dosa....
Ya Allah....jadi kan aku..sempurnakan aku ngan sifat2 mahmudah mu........


aku lahir pada 1.25 tengahari...hari Jumaat..

mak aku cerite..aku lahir betul2 saat azan dilaungkan...
dan mak aku boleh dengar sayup2 suara azan selepas lahirkan aku...


dan lagi..mase tu ngah panas terik...
tu pasal aku 'panas' sikit....ngeeeee....


tapi sekarang..sejak2 dah kertu ni..
sejak2 dah jadi bini orang nih...
sejak2 dah jadi mak2 nih...
segale nyer berubah...
azam aku setiap hari dan setiap saat ialah :: menjadi sorang yang lebih penyabar dan istiqomah....
insyaallah...



mak aku cerite lagi....
aku sepatut nyer lahir lebih awal...
tapi...aku tak nak kuar..sampai ar tarikh 31 december 1982 tuh..
tu pon dokter soh tunggu sampai 1 January1983...konon2 baby tahun baru...
namun aku bersyukur gak mak aku beranakkan aku pada tarikh istimewa akhir tahun ni...heheh...


aku dilahirkan secare normal dengan berat 2.95 kg...

aku satu2 nyer anak die yang diberanakkan di seremban...hospital Besar Seremban- [walaupon mak ayah aku mase tu tinggal selangor]
mak aku nak aku lahir same tempat lahir ngan dia...
ic aku tengah2 nyer -05-
mase tu..ayah aku kerje kat KL...
jadi...atok yang hantar dan teman mak nak beranak..
arwah nenek dah meinggal mase tu...[alfatihah]
tapi ayah sempat datang tuk iqamahkan aku sendiri...

aku merupakan cucu perempuan pertama dalam kuarge mak aku..
jadi nye...aku menjadi kesayangan arwah atok..!!
mak aku cerite...lepas kelahiran aku...arwah atok belikan aku rantai dan gelang emas....
mak aku cakap...aku sungguh bertuah...[alhamdulillah]


selepas 30 tahun... aku tetap rase aku masih lagi bertuah..
di besarkan dan di beri didikan yang sempurna oleh mak ayah aku...
dan sekarang...aku tetap bertuah...masih dikelilingi orang2 yang aku sayang...
diberikan rezki yang melimpah ruah [alhamdulillah]
dengan memiliki suami yang sempurna di mate aku..-Fared-
dan dihadiahkan anak yang cerdik...-qaleef eeman-




dan segale nyer menjadikan kehidupan aku selama 30 tahun ni sangat sempurna....

sesungguhnyer...aku sangat bersyukur ngan ape yang aku miliki sekarang...

30 tahun yang indah....terime kasih Ya Allah....


aku berharap...aku tetap akan hidup dalam limpah rahmat NYA sampai biler2...
namun..andai sampai mase nikmat kebahagiaan aku di tarik oleh NYA...
andai roh aku dipanggil kembali oleh NYA
aku berdoa semoga Allah terus tetapkan dan matikan aku dalam iman dan islam aku sampai saat napas terakhir aku...aminnnnn....





p/s :: aku masih feeling2 muda macam 20-an...miahahaha...

.

50 comments:

fifi tiez said...

happy birthday kak! smoga panjang umur,murah rezeki..

shura shushi said...

Happy Birthday Kak :))

**I pun lahir dekat Hospital Seremban juga

Mommy_Cha said...

happy besday mama qaleef semoga bertambah anak lagi pasni dan bertambah-tambah murah rezeki
:)
amin!

Chekgu Azrine said...

Happy birthday sis..semoga panjang umur dan sentiasa murah rezki...

D' Hasnie Aini said...

happy bufday my blogger..sweet ur family.. :)

cik fadh said...

alhamdulillah..selamat ulang tahun kak..3series tu hanya angka tp orgnyer ttp nmpak muda, mommy meletoppp ! hihi

PinKy MoMMa said...

aaamminnn utk semua doa doa ty di atas..smoga rahmat Allah tidak menjadikan kita lupa dan letakkan Dia yang utama dalam setiap perkara..

enjoy ur day ty..eppy besday aty!
Allah selamatkan kamu ;)

antalya said...

happy besday

Saleha said...

Selamat hari lahir yang ke 30 akak.. semoga doa akan dimakbulkan olehNya. semoga panjang uur dan dimurahkan rezki dan sentiasa hidup dalam keredhaan Allah. amin

Allene said...

selamat ulang tahun aty... 30 tu, muda lagi... :D

Wawa said...

happy bday atyyy! tp kan kalau org kecik molek ni mmg nmpak awet muda...tak nampak pun aty ni dah mcm umo 30...kalau sy yg tinggi ni, asek la org teka umur lg tua...sobsob! sentap mak...

Nadt said...

Happy besday aty!

Aeen said...

selamat harijadi kak aty...semoga panjang umur n dimurahkan rezeki....:)

mama ila said...

aty..heppy birthday!!!! semoga panjang umur..murah rezeki n selalu bahagia disamping keluarga =)

SYANI said...

Happy birthday Aty...

nurulhuda said...

happy bufday aty..
semoga sentiasa berbahagia disamping fared n qaleef selamanya..

YanaUjang said...

HAPPY BIRTHDAY DEAR ATY!!! yup 30 tu just angka...tp ai dulu nk msk 20 thn pn mcm x keruan gak idup..muwahaha~

eh u punya background dgn ai kn lbh kurang aa..ai pn cucu sulung..tp frm my father's side..and ai pon lahir kt sepital seremban!!! padahal parents dua2 duk selangor!! kahkah~

slmt menjalani thn baru dgn tenang dan semoga berbahagia dgn famili tercinta hingga jannah...jazakallahu khair...amin~ ^_^

Siti Haslinda Sadiken said...

HB dear ;-)

saifudin abu izzudin said...

semoga menjadi semangat .. :)
Bukanlah suatu kesalahan ketika kamu mencoba dan kemudian gagal. Satu-satunya kesalahan adalah ketika kamu tidak berani mencoba
ditunggu kunjungan baliknya yaa :) terima kasih ..

LisaLisut said...

nice birthday!happy bday aty :)

mai sarah said...

hepi besday kak...smoge pjg umo n dmurahkan rezeki slalu...amin2.ya rabbal alamin..:)

With Julia said...

Happy birthday sis aty....moga Allh luaskan rezeki didunia dan diakhirat...lawa pic daddy dan qaleef so nice shoot :)

CikPuanHaLia said...

Happy besday aty..semoga menjadi seorg muslimah yg sejati... :)
Akk pn klu blh nk tunggu 2hb jan bru bsalin bby yg ni tp dh xblh nk tahan2 dh ;)

Mama Vogue said...

Selamat Hari Lahir..!!
Moga kekal jelita 20an itu sampai bebila..hihi

puansazusarin said...

hepy besday sis aty...semoga tahun yang mendatang membawa lebih lagi sinar kebahagiaan bt sis aty sekeluarga...

Baiduri said...

slamat hari kelahiran aty... smoga sentiasa mndapat keberkatan.... insyallah =)

Ros Anis Rusli said...

epy besday aty..moga dipanjangkan..dimurahkan rezeki..diberikan zuriat yg sihat dan cerdik dan ramai dan cepat2 bg qaleef adik ye..hehehe.byk punya dan...huhu

Cheyan said...

Selamat hari lahir... Ujung tahun bebenor tarikh lahir.. But still muda.. Dun worry la

Salhah Suhot said...

heppi birthday aty...semoga sentiasa dalam perlindunganNya selalu. btw, kte tag aty dalam contest.

yUmIe said...

happy birthday aty:)

Dkna Abza said...

semoga panjang usia :)

salmia saidin said...

happy birthday and happy new year aty! :)

IeRA said...

happy birthday

IeRA said...

happy birthday

UMIE SUE said...

hepi besday aty!!!

cikpingu said...

epy besday kak aty...

Veelara Shamsyul said...

Happy birthday aty..pndai tu pilih tarikh ye nk lahir.haha

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Happy birthday Aty..
Moga keriangan itu berpanjangan.

Puan Simply Syeeda said...

Happy birthday! Samalahhhh, i pun cucu kesayangan. Hikhik best jd cucu sulung.

Anak Lebah Comot said...

Happy belated besday aty....

Zurae said...

Happy besday sis!!!! usia hanya sekadar angka....

iietamalek said...

Happy birthday!

ily♥ said...

happy birthday aty...semoga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan sentiasa di bawah lindungan rahmat & barokah ALlah SWT.

Gadis said...

awet muda la akk...
walaupun umo meningkat..
akk yg plg muda skali..

selamat hri lahir kak..=)

ettyzukhair said...

happy bday kak aty..hehehe;p muka muda xpe..!hehehe

eima said...

hepi besday dear ....semoga ko sentiasa bahgia ...dan kekal bahgia ke akhirat dear

O'gosh Iskandar said...

Happy Birthday Aty....Kalau Aty kertu apatah lagi ai ni ha....uhuhuk...Semoga semua yang diidamkan seperti di atas tercapai la hendaknya..

♥ Wina ♥ said...

happy belated birthday aty..moga selalu berada di bawah lindunganNya :)

♥ ROS ♥ said...

Hepy bdqy kak... Semga dimurahkn rezeki.. :)

MizzTina said...

epi belated besday kak... spesial tau lahir ujung tahun ni..