Friday, January 11, 2013

MOVING PROJECT :: lampu rumah sewa






kalau ade yang tau...
lampu chandeliar ni aku beli pakai untuk bilik pengantin aku dolu2...
lepas kawen...bilik pengantin..tukar lampu putih biasa ayah aku..
jadi chandeliar ni..kiteorang hangkut gi umah sewa ni pulak..
konon2 nak kasi menarik..walaupon hanye tinggal kat umah sewa..
gigih laki aku melayan memasang...
tak susah pon tuk laki aku..dah kate engineer bahagian electrical kan...

dah 2 tahun lebih..
nak pindah...amik balik...sekali lagi laki aku memanjat2 nak cabut tukar lampu asal tuan rumah..
macam buruk siku lah pulak..
tapi..eeerrr......tak de niat nak kasi pon...ngeeeee.....

kalau ikutkan rase2 macam nak jual jer balik lampu nih...
tapi aku rase nak pasang lampu ni kat satu bahagian lain kat umah baru...
yang pasti bukan kat ruang tamu atau makan lagi...

yang tu...dah siap nanti2 aku cerite lagi...


p/s :: sape kate pakai lampu ni tak terang...kene lah pandai cari mentol yang sesuai...kiteorang pakai mentol putih cerah...jimat elektrik jugak...

15 comments:

Mama Lynd said...

Sama.. Lampu chendeliar yang cantik2 tu sy tukar pakai lampu putih tu. Walaupun kena paki banyak tp still jimat dan prktikal..

nUR_rOsALiNdA said...

Saya pun pakai mentol putih..Sebab rasa lebih terang dari warna oren tu kan..

MizzTina said...

nk tgk umh bru akak!!!

Mrs Lurve said...

cantik lampu tue!!

antalya said...

syg weh nk tinggalkan lampu cantik gitu.dh la mahal kan

NinaAz said...

Tak sbr nk tgk akak deko rumah

Saya Disini said...

cntik lmpu tu

Gieyana said...

aku suka ko beb! ko kreatif...eventhough dok umah sewa..ko still mencantikkannya..likee it 1000000x

eima said...

fuh .... tak sabo nk baca deco rumah br ....

pasni rumah den tu leh la ceduk idea mu kan

Cheq Kaq said...

Kalo kena gayenye memang menjimatkan elektrik..

Liyana said...

suke cite psl deco2 rumah ni.. leh tiru, hehehehe

YanaUjang said...

rmh ai pn guna lampu gini..comelll..hikss~ asben ai jugak yg duk psg lampu ni sendiri..hihi~

O'gosh Iskandar said...

x sabar nak tgk umah aty...

Chekgu Azrine said...

Seyes..tak saba nak tgok umah sis..sure lawa,.

Baizura Ema said...

salam, aty.. klu umh sewa tu kita deco mcm aty buat.. agak2 tuan umh kita mrh tk.. kita dh duduk 3 thun.. cat pun dh mkn hari.. huhu