Thursday, January 31, 2013

SUSUN ATUR :: peti ais penuh...suker ker stress...??






stress aku tengok banyak nau makanan dalam esbok aku nih...ngeeee...
begitu lah dah jadi suri rumah... ade anak pulak..
aku suker kalau biler2 mase aku terpikir nak buat sesuatu terutamanye tuk qaleef..semua bahan dah ade..
kalau tak...hilang mud hokeh...
qaleef suker sangat makan buah..hari2 akan makan..jadi wajib kene ada..
1-2 jenis buah yang berlainan..
laki aku pulak.. kalau duduk umah cuti..suker nau bukak esbok aku tengok..
cari makanan..jadi binik nyer yang tak berape nak rajin masuk dapur nih..
kene gak ar gigih buat puding ker..agar2 ker..kuih muih ker..ape2 jer ar..
asal kan ade biler die bukak esbok die ley makan..

haaaiihhh....

haaaa...tu pasal ar esbok aku penuh macam nih..!!
sampai kan aku nak simpan air sejuk oren dalam jug pon terpakse bersalin bekas kecik..
sebab tak tau mane nak selit dah...gggrrrr....

nak kene kemas lagi...-mengekemas tak kan selesai-

iyeeerr....ni aku pakai bekas ikea yang aku beli dolu tu..
ritu aku beli satu set jer kan..
pastu aku tersuker pulak..terus aku gi ikea tengahari bute  berdua ngan qaleef semate2 nak beli lagi satu set bekas nih...-aku malas nak tunggu hujung minggu gi ngan laki aku-

cukup la ni...tak mo beli dah....huhu...






haaaa...aku nak tanye pasal bende ni sebenarnyer...
baru2 ni aku bekemas2..cabut dah para yang aku letak bekas rempah ni...
lepas tu...aku tak tau mane nak letak...aku letak ar dalam esbok nih...
sengal kan aku...cabut awal2...ngeeee
aku sebenarnye memang dah lame tak nak pakai..
sebab..perangkap minyak..
jenuh aku bersihkan setiap kali pon..-jadi terus cabut..
lepas tu..biler dah tak tau mane nak letak..
aku letak ar dalam esbok...boleh ker idak..??
aku tak tau...so far nak sebulan dah aku letak kot..
ok jer..tak de pon kecut aku nengok nyer...
tapi kot la lain pulak kan..mane aku nak tau..
lepas pindah...buat kitchen cabinet...
tak letak dah dalam esbok nih....
nanti2 aku ade idea lain..aku share hokeh...



p/s :: yang ritu kate semangat nak mengemas esbok tu..dah kemas ker belum...?? 




45 comments:

Anum said...

kemasnya susunan

MimahAjil said...

kira kemas dan manage lagi la esbok Aty dr sy punya...untung jadi org yg sangat manage...ntah bila nk amek Aty jd inspirasi mengemas2 ni..stkt baca dan inspired dlm hati je...huhu

as ♥ Leenda said...

hahah..mcm kene tepat kt batang hidung je soalan last tu..ahha..
peti ais kosong je..ade botol air sejuk dgn botol sos kicap je..puding2, agar2 nan adoooooo..
takde orang nak makan..hehe..

Baiduri said...

syoknye nengok esbok aty... eden punyo pnuh plastik...aduss...

Zee Suhaini said...

meriahnya esbok..kalau cuti dok kat umah memang mkn je kejenya..

ifa said...

kita da kemas ikut mcm awak.tupperware siap labelling.hihih
pastu gigih neh g daiso jusco bukit indah p carik magnetic whiteboard tu siap ngan marker ngan bekas pen..kikik..
konsep bekas bulat2 kecik ni tgh simpan dalam otak. akan ditiru juge ye..hihih..okey?takpe kan?
*yang elok kite ikut...ye idak?

Nur Zulya said...

dangg...hahaha.lom kemas lagi.nk p ikea dulu baru nk mgemas :))

♥ ROS ♥ said...

amboi peti ais dia tersusun rapi.. heheheh..peti ais ros penuh.,..xde seni nak hias..kahkah...

UMIE SUE said...

dah kemas dah..hihii

Shakina Farhan said...

great idea letak dlm bekas ikea utk rempah ratus tu..nak tiru!

Ida Firdausi said...

kite baru je pindah rumah. barang dapur tak kemas lagi.. leh tiru arr idea ni.. thanks for sharing :)

Asz Miza said...

tiap kali tengok aty organize kat dapur ke ice box mesti rasa teruja nk ada umah sendiri nak buat cmtu gak..warghh..bestnyeeee

Mummy Damia said...

izwa suka tengok... bersih je peti ais aty... wa punya haaa tak tau lah...

izwa nak susah sikit nak susun semua barang2 kat rumah sebb semua barang akk ipar... so semua terbatas...

Ayu azmir said...

esbox idaman macam ni... thanks coz sharinggg...

ciNDerella stRikEr said...

Peti ais kita ni brand n jenis yg sama kot... tp malang nyaaaaa peti ais Nad x sepenuh dan meriah begini. salute laa kat u

Aeen said...

tersusun barang2 dalam peti ais tu....:D

nurul harnani said...

EHH sama la ikea tupperware.. suke2 ade geng hehe

anyway memang nampak kemas je

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

sangat kemas.senang nak cari brg bila dah label.gud job sis =)

YanaUjang said...

ai br nk start blaja msk and rajin ke dapur..so peti ais x sepenuh u ler..wat ms ni xde mende nk dikemas..sbb byk nau lopong²...hihi :p

Peri PiA said...

bab2 ni mmg salute u aty :)

With Julia said...

wahhh sonok ye bila esbook penuhhh cenggini...sonok bila jd house wife bley msk mcm2...uwaaa rajin lah aty buat list name lg kt botol2 herba tuh...salutelah :) kena tiru semangat rajin mama aty nih yehaaaaaaaaaaa

cha said...

giler kemas fridge u haha kalau camni memang semangat i nak masak hari hari :D

Liyana said...

kemas nye esbok die...
klu tgk fridge kita..boleh pengsan aty..haha

Izzati Asyraf said...

tersusun betul peti ais..tupperware tudung hijau tu bwli kat ikea ke??

LisaLisut said...

belummmmmmmmm.larikkkkkkkk.maluuuuuuuuuuuuu hihihih

erna said...

waaaa sangat kagum! kemas sgt sgt esbok awak ni. rumah erna, pengsan kalau org tengok. hehehe

ct cheery said...

sukew sebab banyk makanan,stress sbb bila nak taruk brg lain xde space..wahahaha

Fauziah Mohamad said...

nak tiru gak la wat cam ni, kalau cam sayuran/buahan tu terus potong2 buh dalam bekas ke?

Chekgu Azrine said...

Sis..besar esbox sis ek..best!!!!

azeanty anuar said...

tgk pon penat... nie kan tukang susun mcm tu.. double penat.. tumbs up la...

O'gosh Iskandar said...

kemasnya......jeles la...

Siti Haslinda Sadiken said...

kemas je aty susun brg2..semangat nak buat mcm aty la pulak..hehehe

Veelara Shamsyul said...

Blum kemas lg.hahaha.bekas x g beli lg.hihi

IeRA said...

suka tgk tersusun mcm tu

Sufi Al-Arshadiy said...

Salam kenal. Love ur blog sis aty,hari2 jenguk. Tang ni sy setuju sgt, sy pon guna bekas utk simpan ape2 benda dlm fridge. Lebih tahan lama dan tersusun. Beli belas plastik kt parkson yg kt section 4.99 stiap item tu. Yg botol rempah tu,kalo psl ketahanan botol xpasti tp bab ketahanan rempah mmg elok simpan dlm fridge,lbh thn lama&preserve rasa.

MizzTina said...

suka la cr akak kemas umah n segala mende kt umh.. semua teratur..

sk said...

Teringin nak gi ikea lak rasa beli tupperware byk2.. hehe

Reyha said...

MasyaAllah!!! Kemasnye peti ais dia. Jelas laaa. Rasanya saiz peti ais kita dah sama, tp sy punya ya ampunnn. penuh giler! xboleh jadi nih. Nak kena update gak nih. Jeless... jelesss....

achiek anis said...

saya pun simpan dalam bekas ikea hijau ni kak...simpan dalam peti...nampak kemas n senang nak cari barang...:)

eima said...

gile rajin klu la aku pun serajin tu ....

Musliza Hasni said...

bab perangkap minyak tu sy setuju..mula2 wat display, tp naik menyampah pulak asik berminyak ajer..lps ni nak tiru jugak la ltk dlm peti ais! he2

SweetLikeWhat said...

rajin aty :)sangat kemas peti ais die..

Fiza Rahman said...

Kemas jer. Suka tgk ☺☺

nuyui a.k.a miss YUI said...

trsusun rapi je..kemas sgt.

Soda Hikari said...

salam adik... akak ialah pembaca blog senyap adik, mcm2 adik kongsikan suka baca & ada gak yang akak pratikkan terutama penyimpanan barang, hehe... Nati nak pindah umah baru kan, kalo ada barang2 yang dah xmau, bo la wat jual2 yer, hehe... Ok, la.. daaa