Tuesday, February 19, 2013

qaleef 'mintak' hadiah sempena boleh berjalan...




cuti raya cina ritu...cuti panjang..
orang dok sibuk2 balik kampung..
aku dok sibuk ngajak laki aku gi shopping menan anak...weeeaaaaa...

kiteorang balik kampung jugak...
balik umah family aku kat shah alam tu..tido sana..
kire balik kampung gak kan kan kan...

menan anak tu konon2 beli sempena hadiah qaleef pandai jalan dah...
qaleef tak mintak ponnnnnn....mak nyer ni yang lebih2...!!! ngeh ngeh ngeh...

eeaaahhh...ritu dah janji ngan qaleef -once qaleef dah boleh berjalan nak bawak qaleef jalan2 gi zoo-
tapi...nanti lah..qaleef belum betul2 stabil..masih terkedek2 merewang...
lagi laju merangkak kate nyer....
jadi.. janji akan di tunaikan biler qaleef betul2 dah boleh berjalan laju2...

eerrr...sebenarnye...mak nyer ni yang tak suker gi zoo...miahahahaha....

alaaaa....tak besh ar...nanti2 ar..tunggu qaleef dah lebih memahami keseronokan 'berjalan' tu baru bawak...

lagi besh kalau dapat menan kan qaleef kan kan kan....


hari sabtu..orang dok heboh2 jammed kat highway nak balik kampung...
kiteorang ker IKANO kota damansara tuh...nak gi Toy r us situ..
time2 raye cina macam ni..tak sesak sangat..
pergi kol 2-3 petang pon masih senang nak dapat parking...

kat Toy r us..banyak sikit menan..banyak pilihan..
dan since aku ade member card..jadi ley dapat harge member...




sebab mak nyer malas masak...jadi makan kat luar jer....


siyes lengang kat sini waktu tu..
posing2 amik gambar pon tak de sape nak pandang kate ko..


laki aku kan peminat tegar transformers.. nak gak soh anak bini nyer posing depan patong transformers mantut nih...ngeeee...
qaleef tak nak dok dalam stroller mase ni...dapat kaki dah kate ko kan...


aku nak beli Learning table set tuk qaleef..
tapi sampai sane..kemain banyak rambang mate aku..
qaleef pon tak reti nak dok diam2 dah...
tak nak duduk dalam stroller..dukung apetah lagi... 





ni qaleef yang memunggah sendiri tau...
die buat macam kat umah die jer...
seb baik tak de yang pecah rosak..
kalau tak sia2 jer makpak nyer membayar barang rosak...gggrrrr....



siyes...dah lame sebenarnye tak beli menan baru tuk qaleef...


sejak2 nak pindah rumah ni...
konon2 nyer berjimat sangat lah kan..
sampai menan anak pon nak catu...
haaihhh....

jadi..kali ni..sebagai ganti...mama nak cari menan besh sikit...
menan yang seronok dan boleh jugak develop skill die jugak..
qaleef suker menan yang ade bunyik2 lampu2..
biase ar kan..budak2...
jadi...aku carik menan yang boleh bagi menapaat sikit kan...

ade lagi satu menan yang lebih bagus tuk qaleef aku nak carik..
menan tu..sesuai tuk melatih otot2 dan otak kanan anak..
kat GM banyak ley dapat murah..
kat tempat lain mahal nau aku jumper...tak berape nak menarik pulak tuh...
tapi ritu mase cina raya..GM pon totally closed..!!
selame 2 hari kot...aku gi ari senin...pak guard dari jauh dah halau pakai tangan -nak kate tak bukak langsung-
alaaaa...spoil lah.....
tak pe...nanti balik kampung shah alam lagi..
aku gi beli...
ley share ngan ko gak kan bende yang bagus macam tu...
insyaallah..tak tau biler..sebab lepas minggu ni..kiteorang sangat 'sibuk'..
sibuk ape..?? tu pon nanti2 akan datang dah setel aku cerite..
eerrr...tu pon kalau ko nak tau ar..
aku jer yang heboh...ngeeeee...



p/s :: qaleef banyak menan untuk baby bawah 6 bulan...huhu...tu tande memang lame aku tak membeli...ko percaye...?? -sila percaya....