Friday, March 01, 2013

IDEA DEKORASI :: Bilik baby gurl - tak semesti nye PINK kaler..




biler terpikir nak kan anak pompuan -nanti2-
mesti kepale hotak aku ni dah pikir...
nak buat bilik die kaler2 gurlish barbie doll tu...
yeeaaahh...pink...!!

same makne kan....

dah terbiasa ngan kebiasaan ni..
asal kan anak pompuan jer nak kasik semua kaler pink..

kenape hek....

kaler lain tak cantik ek kalau pakai kan kat baby gurl..??

kekadang mak nyer yang lelebih..
anak tu tak tau tah suker ker tak..redho jer terime...

tapi pink memang comel kan ngan baby gurl.....


aku pon...asalkan kate nak beli barang ker..menan ker..or baju untuk Lu'lu anak susuan aku tuh..
mesti dah sebat kaler pink..
sampai adik Tina dah sound aku siap2...

hebes tu...dah aku tak boleh nak pakai kan qaleef pink2 kaler..
jadi sawan lar belikan tuk anak orang pulak....ngeeee...

eeaahh...ade gak ar aku belikan qaleef baju kaler pink...
tak nampak gurlish ponnnnnnnnn....
anak aku tu muker macho....
pakai pink pon tetap nampak kejantanan nyer...ngeh ngeh ngeh...

pandai2 ar pilih..kemeja kaler pink...cantik hokeh...




haaa...laginak cerite nih..awal bulan satu ritu..dapat hadiah dari sorang pembace blog ni...jugak sponsored satu produk nih..
hadiahkan qaleef baju kemeja kaler pink...




aku suker jer...!!! walaupon kaler pink..tetap nampak macam baju budak laki kannnnnnn.....
time kasih banyak2 pada Puan Norhazira...
alhamdulillah...rezki qaleef...

jadi...ape salah nyer budak laki pakai pink kan...
stylo ape sekarang...

eeeaaahh...ape ko merepek ni weeyyhh...

nak cerite pasal bilik baby gurl sebenarnyer nih...haaaiihh...
meraban tak tentu hala tetibe masuk pasal baju anak ko dah kenape pulak..
haadeeyyhhh...

haaaa..berbalik pada cerite bilik anak pompuan nih...

sebenarnyer...kalau bukan kaler pink pon..
masih banyak tone kaler yang tetap nampak gurlish...
aku sendiri baru perasan...
selame ni..aku dok bajet nak letak kaler bilik anak pompuan pink sesajer..

tapi...biler adik aku tina cube mengubah persepsi aku...
dengan mengelak kan kaler pink yang terlalu 'same maknenye' ngan anak pompuan...
aku sangat ar tertarik lagi teruja...
Tina cat PLAYROOM Lu'lu Tasneem kaler pepel warna nila kebiruan...!!
tapi masih tetap nampak gurlish dan sesuai ngan babu gurl dia....




ini lah dia PLAYROOM Lu'lu Tasneem
Lu'lu muker ketat sebab baru baik demam..mama dah sibuk2 nak amik gambar die..








menarik kan warna ni untuk bilik baby gurl..!!!
aku dah kate dah...pandai2 ar ko nak deko..
macam adik aku..sebab cat dinding kaler ni..
jadi..die kontra kan ngan barang2 hiasan..lampu tidor frame semua kaler pink..
memang nampak ar bilik baby durl walaupon ngan kaler pink yang minima..


gambar keseluruhan tak ada..sebab masih under contraction.
nanti2 dah siap..aku show2 kat ko jugak hek.. 




 

bagi qaleef..dia tak peduli pon bilik tu kaler ape..
janji dalam tu banyak menan...
kemain bersungguh lagi dak dua orang ni main sama2...
main tau..tak de gaduh2...
qaleef pon dah tak buli adik lagi..
sebab....adik nyer garang...ngeh ngeh ngeh..







Lu'lu ni cerdik tau... pandai panggil qaleef -aba- untuk abang..
biler nampakgambar qaleef..atau jumpe qaleef...
mesti dok panggil2 "aba..aba" banyak kali..
qaleef jer tak pandai panggik adik lagi...

Lu'lu sekarang pon dalam proses nak bertateh jalan..
tapi die pandai..biler meniti berhenti transit kat sofa..
tengok qaleef dah sampai grill tu dulu..
terus panggil2 qaleef "aba..aba" sambil hulur2 tangan nak soh capai pimpin die sekali ker grill tuh...
heheh...biler tengok keletah perangai derang ni main same2..
memang kelakar...
qaleef cepat dan lasak sikit berbanding adik nyer..
biler qaleef buat ape2..adik nyer Lu'lu mesti ngikut buat jugak..
contoh kalau qaleef tepuk2 meja..adik nyer pon nak joint sekali..
biler abangnyer berhenti dan pergi nak capai majalah..
adik nyer pon ngekor sekali buat bende yang sama..!!
haaa..kalau ko kene jage 2-2 orang ni serentak..memang boleh pening gak dibuat nyer...
lagi2 pulak 2-2 ni geng..haaaiihh....





rindu pada Lu'lu tetibe...
kalau aku tinggal dekat sana..
memang aku yang akan jage Lu'lu ni..tak yah hantar kat orang lain..
aku akan jage macam aku jage qaleef jugak..
dah kate anak susuan kan..macam anak sendiri lar...



p/s :: biar qaleef jage adik dia......