Thursday, May 02, 2013

Mohon doa........





Jumaat minggu lepas...mak aku ditahan ward kat spital...
hari sabtu...aku tak mampu nak berhenti menangis saat tengok keadaan mak aku yang tak berdaya...
terima kasih pada semua sahabat [fb dan mommy gojes] yang sama2 mendoakan kesihatan mak aku...
saat paling mencabar bila aku terpaksa tinggal kan Qaleef kat rumah sebab aku perlu jaga mak aku kat spital..
mandikan dia..papah dia..angkat kan wudu' tuk dia..
yeeerr....nangis aku dengan semua keadaan tu..
bukan sebab rase beban...-aku mahu menabur bakti semampu yang boleh..
aku memangis sebab tengok keadaan dia yang selama ni sihat cergas..
tapi saat tu..langsung tak mampu nak pakai telekong sendiri pon....

aku pasrah tinggal kan anak
pada suami....atau pada adik aku...
pagi2 subuh...aku tinggalkan Qaleef pada ayah sebab aku perlu bekejar kehospital untuk mandikan dia..
mak tak nak orang lain mandikan dia walaupon menantu...
dia hanye mahu anak2 pompuan dia..
samaada Tina atau pon aku...
tapi disebab kan Tina bekerja..jadi tugas tu aku amik dengan rela hati..
aku cuma mampu jaga dia sampai tengah malam jer sebelum tugas di amik alih ipar...
aku perlu balik tuk susukan dan tidorkan Qaleef...

hari Selasa petang..
lepas dah selesai semua ujian dilakukan pada mak aku...
dia dibenarkan pulang...
tapi aku masih tak gembira...
sebab keadaan nya masih sama...
masih lagi tak bersemangat dan tak berdaya...
aku hanya sempat balik ke Rawang separuh hari -cuti labour day-
sebelum adik aku tipon kate keadaan mak aku yang teruk dan tanya-kan aku...

saat ni...aku biarkan suami tidor sendirian sebab aku meneman mak aku...
aku tak sampai hati dan selebih nya takut serta risau untuk tinggalkan dia sendirian....


kawan2 semua...mohon doa dari kalian..
doakan semoga dia kembali sembuh sihat seperti sedia kala...




68 comments:

Syuhairah Anuar said...

moga mak akk cepat sembuh dan diberi kesihatan yg baik oleh Allah swt. aminn... ptt la akk lama x update blog. sabar ye kak.

Princess Atie said...

Semoga mak akak sihat seperti sedia kala dan diberikan kesihatan yang lebih baik dari sekarang. Amin...

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Sakit apa emak Aty?. Kalau I, I pun akan sedih.. ya la, emak kita kan. Tapi harap2 Aty tabah menghadapi ujian ini. Moga cepat sembuh. Aamiin.

jaja_NorLiza said...

sabar byk2 yer aty...akak doakan mak aty cepat sembuh dan sihat seperti sediakala..aty kena kuat! amiiinnn...

safiyyah osman said...

Piya doakan mak aty sehat mcm biasa..kuat mcm selalu.. sabar byk2 ye aty.. kuatlah..sbb mak aty perlukan aura positif.. take care aty.

Fizah said...

semoga cepat sihat mak aty..syafakillah...

::puan ungu:: said...

Semoga mak aty cepat sembuh dan sihat seperti sedia kala.Amin. semoga tabah ya Aty. Insya ALLAH ganjaran besar menanti dengan pengorbanan dan tanggungjawab yang Aty laksanakan sebagai anak dan ibu.

Ryn said...

semoga allah sembuhkan segala kesakitan pada mak ati...semoga ati tabah hadapi semua ni...

Chekgu Azrine said...

terkejut akk baca citer aty ni...knp ngn mak aty?ttba sakit..

semoga mak aty cpt smbuh ye..

Nurul Hamimah said...

mak Aty sakit ape ye?semoga Allah sembuhkan mak Aty....Amin

eima said...

insyaa Allah semoga mak ko kembali sihat dan dipanjangkan umur dear ...

sakit ape dear ???

Julia Kartini said...

Semoga mak aty cepat sembuh dari sakit.....aminnn

:: Mrs.Eady :: said...

semoga mak cepat sembuh..

Nurzakiah Hanum said...

salam khamis
singgah sini
dah sarapan

MijaShidy said...

Salam aty... akak hrp aty byk2 b'sbr yea. insyAllah semuanya akn slmt dgn izinNYA. Anggaplah Allah sdg menguji hambaNYA dan aty serta keluarga aty adalah pilihan Allah. Akak doakan moga mak aty cepat2 sembuh yea... insyAllah

Allene said...

semoga mak aty kembali sihat...

ayahmamilisa said...

dd sekeluarga doakan mak aty cepat-cepat sembuh..amin..tabah dan sabar ye aty..

MaMaIfFah:iZzaH said...

smoga ibu aty kembali sihat sepenuhnya....

Fiza Rahman said...

Mak sakit apa aty? Saya doakan smoga mak aty cepat sembuh.

Mommy_Cha said...

salam aty,
semoga mak aty cepat sembuh. teringat lah dulu mama sakit duk sepital. cha jugak yang jaga, sedangkan lagi 2 hari ade final exam di utim. mencabar...tapi itulah pengorbanan yang perlu dilakukan oleh seorang anak.

makcik...semoga makcik cepat sembuh. Saya mungkin tak kenal makcik...tapi setiap ibu kepada kwn2 saya adalah ibu kepada saya juga....

hugs....
mommycha!

ANAK MAMA SAYANG said...

akak doakan mak aty cepat sembuh ye...

ettyzukhair said...

semoga mak aty cepat2 baik sakitnya..sakit ape ty?? semoga tabah..tringat mama etty accident 2 bulan seblum etty nikah..patah tulang belakang..mmg menduga..cuti etty 2minggu jage mama gilir2 dgn adik jge mama kat hospital..tp tetap meruntun jiwa..trus xmau pikir pasal kwin rase time tu..apepun terus tabah n xputus2 doa buat kalian semua..amin..syafakillah..

Mimin said...

I doakan semoga mak u cepat sembuh. InsyaAllah doa ibu mengandung ini dimakbulkanNya. Amin

malynd_anggun said...

semoga mak aty cpt sembuh..amin..amin..

~~~+....mS arWeEn....+~~ said...

salam aty,

semoga kesihatan mak aty bertambah baik ya...

atika razif said...

semoga emak akak cepat sembuh ye...amin...sedih sgt:(

AM and Shaklee Independent Distributor said...

Aty, semoga mak aty sembuh seperti sediakala. Semoga usaha kita yg tak seberapa dibalas setimpalnya oleh yg Maha Esa! aminn

III bDkNaKaL III said...

Dear, knp dgn mak u?hopefully mak u akan sembuh spt sediakal.aminnn

.:MamaDhiaAdwa a.k.a Yana:. said...

semoga mak aty sihat seperti sedia kala..
aminn..

Batu Adventure said...

nice day:)
saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
yang saya kemarin..


bagi-bagi motivasi yaa.. :)


http://wisataoutboundmalang.com/

ct cucubi said...

Semoga mak awak kembali sehat.. sbr ye

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

semoga mak akak cepat sembuh. mmg terasa kalau mak yg dulu nya sihat tiba2 jatuh sakit

zella y said...

sebak....
semoga mak aty cepat sebuh...amin...

simplyasweettale said...

Allah..kesiannya. kami akan doakan! Ameen. u keep strong!!

Nadt said...

semoga mak aty cepat sembuh. be strong ye aty.

Diana said...

Banyak bersabar ye Atie...

Jagalah menentara emak kita masih ada.. Berbaktilah untuk dia..

Insya Allah, semoga sembuh ye...

melati ramli said...

semoga mak aty sembuh sempurna n secepatnya..amin..tabahkan ati..kuatkn ati ye...kuat demai mak aty tau..insyaallah sihat nanti

mama ila said...

as salam aty..minta maaf yer..ila baru tahu mak aty sakit...semoga mak aty cepat sembuh n pulih semula seperti biasa

Mrs.Farhana said...

Aty, saba yer dear..semoga mak aty cepat sembuh. semoga aty juga dikurniakn kesihatan yang baik utk jaga mak Aty. InsyaAllah.

khairiah said...

semoga mak aty cepat sembuh!

Cik Puan Rara said...

sbr eh aty,moga ur mum cpt sihat mcm biasa =(

AMANI JIBRIEL said...

Masa ini lah kita akan tahu siapa diri kita. adakah kita akan berjasa pd ibu kita atu tidak. untuk aty, byk sabar dan doa. setiap apa yg berlaku pasti ada hikmahnya. byk sabar yer.

Sufi Al-Arshadiy said...

Hu2..i understand how u feel aty..bukan soal pngorbanan sbagai ank, tp soal hati..rasa ralat sbb x dpt bagi spenuh perhatian kat mak kita, sbb kita dah ada tggungjwb pada suami&ank2..sampai skrg pun saya still mnangis lagi bila pk benda2 mcm ni..nangis bukan sbb x kuat tapi sedih bila tgk mak yg dulu kuat jd x berdaya..kdg2 lpas nangis tu kita jd kuat balik..moga2 mak aty cepat sembuh, sihat mcm sediakala..
Blh juga try bagi air zam-zam byk2 kat mak..gantikan air kosong dgn air zamzam..kita usaha k..

PinKy MoMMa said...

insyaAllah ty, byk2 doa yer..moga makcik cepat sihat..kembali bertenaga spt dulu..aaminn

aty jg kesihatan juga k..penting sbb nanti kita kena kuat utk mak..hugss

~ NANA ~ said...

b strong k aty..berat i baca apa yg u tulis ni tapi mesti lagi berat u yg memikulnya..i doakn ur mom cpt sihat k

luvDriGhtOne said...

Sis..kuatkn diri..tbahkn ati..smua dugaan Allah trunkn utk hambaNya yg mampu hdapinye..i believe on u sis..sy doakn mak sis sihat sperti slalu..smoga smuanye dpermudahkn olehNya.insyallah..Qaleef mst fhm situasi ni wlupn dia msh kcik..gud boy..

dandandiri said...

Semoga mak cepat sembuh dan sihat seperti sediakala..aminnn..

dandandiri.blogspot.com

veesakura said...

Aty,tabah ya. tunjuk kuat depan ur mom. she need all the positive aura. doakan mak aty cepat sembuh. aminn

ily♥ said...

Semoga mak aty cepat sembuh..

eKa said...

cepat sembuh ye makcik.


amin

alin said...

semoga tabah menghadapi dugaan ni.. semoga mak akak cepat sembuh.. amin..

Mimy Hamid said...

aty ..aku juga mendoakan kesejahteraan kesihatan yang baik untuk makcik ...semoga makcik cepat sembuh...

bab mak ni aku emo la...makcik kuat yer....strong...

Anak Lebah Comot said...

Aty..take care ur mom too. Jasmin doakan semoga mak aty akan chat dan ceria sediakala...besar sungguh pengorbanan mak kepada kita....memang sedih bila mak kita sakit..tabahlah wahai aty.

Anak Lebah Comot said...

Aty..take care ur mom too. Jasmin doakan semoga mak aty akan chat dan ceria sediakala...besar sungguh pengorbanan mak kepada kita....memang sedih bila mak kita sakit..tabahlah wahai aty.

eydafaizal said...

semoga mak kak aty cepat sembuh .. aminn .. =)

With Julia said...

Ya Allah...bila bca entry aty rasa mcm ju byk sgt buat salah pada mak...ya Allah...moga mak aty segera sembuh dan ada sinar keceriaan di mukanya....

p/s byk pahala aty jga ibu...ya Allah....daku? adakah daku boleh berbuat demikian bila tiba masanya...masyaAllahhhhhhhh :(

Nur Zulya said...

semoga mak Aty diberi kesihatan yang baik dan Aty sekeluarga diberi kekuatan dan ketabahan untuk mjaga mak.Amin..

ida said...

Semoga mak aty cpt sembuh...amin

Norazura Mohd Rahim said...

Semoga mak akk cepat sembuh:)

izyan zulkiply said...

emoga di beeri kesabaran n kekuatan u mlwan pnyakit, syafakillah

Siti Fatimah said...

semoga mak aty cepat sembuh...

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
Jadilah seperti yang kamu inginkan,
karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
yang ingin kamu lakukan

http://www.nolimitadventure.com/

wisata outbound said...

nice day:)
saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
yang saya kemarin..


bagi-bagi motivasi yaa.. :)


http://wisataoutboundmalang.com/

Aine Ainun said...

aty apa kaba Ibu aty...
semoga kembali sihat..amin

lamaa aty x update..

Gieyana said...

baru tahu mak ko sakit babe..moga makcik cepat sihat dan dpt mengharungi hari2 penuh indah dgn uols...sabar k..

Nur Farabiyah said...

Salam Aty,
Apa kabar mak? Mcm mana keadaannya? Sya just silent reader je. Boleh sya tau berita terkini mengenai mak Aty? Sya harap Aty sabar yea.. Kuatkan semangat. Sya doakan mak Aty cepat sembuh dan sihat seperti sediakala.
Tace care too..

Nur Farabiyah said...

Salam Aty,
Apa kabar mak? Mcm mana keadaannya? Harap Aty sabar yea. Kuatkan semangat. Sya doakan mak Aty cepat sembuh dan sihat seperti sediakala. Aty pun jaga kesihatan ok! Take care..

Batu Adventure said...

nice day:)
saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
yang saya kemarin..


bagi-bagi motivasi yaa.. :)


http://wisataoutboundmalang.com/