Wednesday, July 03, 2013

dah lama tak feeling2 rindu nih....



Bangun pagi gosok gigi cuci muka terus mandi.......lalalala....*tak ingat dah sebenarnyer lagu ni....

Eeeaahh..sejak jadi suri umah..jarang dah bngn2 pagi terus nak mandi..
Selalunyer cuci2 ape yg patut jer pastu angkat wudhu' solat subuh...
Kalau aku bangun2 terus kene mandi dulu baru ley subuh tu....
Tu kes2 terpencil...teeeetttthhhh...
Tak faham..?? Okeh..lagi bagus..... kehkehkeh...

Eerrr..apehal aku gelak pulak ni.....


Dah lama tak rindu merindu sang suami...eceeaahh ko...
Dah 3 hari laki gi out stesen...
Dan...seingat aku ni pes time tinggal 2 ketul anak beranak kat umah sendiri -rawang
Selalunyer..pantang laki kate out stesen..
Mesti aku pon sibuk2 packing luggage nak balik shah alam...
Tapi kali ni...aku sendiri rase malas...
Konon2 nak belajar berdikari...sejak2 mak dah takde ni... *sobsob 
Rase macam duk rawang ker..shah alam ker...same jer....same boring nyer..
Boring takde mak..dan boring takde fared...
Dulu kalau laki takde..blk shah alam..ade mak..
Macam2 aktiviti nak buat..
Sekarang kalau fared takde...nak balik shah alam pon hilang mud..
Sebab..geng lagi sorang tu pon dah tak ade...
Haaiihhh...kene lah belajar hidup berdikari sekarang ni..
Nak tak nak kene biasa kan diri...

Malam tadi..tah kenape...terase mcm fared ade jer kat sisi..*ayat drama
Tu dah nama nyer purnama merindu ler teeww...ppfftt...
Lame dah laki aku tak gi out stesen tinggalkan kiteorang 2 beranak lame berminggu mcm nih..
Ade lagi 3 hari....lama dowww......!!
Tu ar ko kan..biler depan mate..nak bercekau jer ngan laki..
Biler dah takde..tau pulak ko borink....baru ar ko buat cerekarama rindu nak rak..
Eeaahh..ok lar tu..
Dari ko kate..time laki ko takde ko boleh buat joget lambak....ngeee...

Ketahui lah..sesungguhnyer.. (ceaahh)... sungguh lah bosan dan tak besh biler laki tinggalkan lelame cegini...
Huwaaaaa....!! Mak sentaappp....

Sobsob....


Hari ni..nak elak kan kebosanan diri dan jugak dak qaleef..
Sedang pikir aktiviti outdoor...-nak gi shopinkkkk....yaaeeyyyy...
Tu la keje ko kn aty..asyiklah nak mengayekan orang...adeeyyhhh...
Eeaahh...tak lah...aku sebenarnyer nak bawak qaleef gi indoor playkidz...
Alaaaa...tempat2 macam kidzania..ker kidzoona tu....
Tengok lah..tunggu qaleef bangun dulu..
Malam tadi die nak pukul 1 baru tido...
Jadi rini..kompem kol 10-11 baru bangun....*macam bujang sangat ko kan qaleef bangun tengahari bute...ppfftttt......

23 comments:

m@m@yAyA said...

wow best tue terapi nak ilangkan kebosanan dri pegi sopink..
untungla sopink complex tue bila aty dtg menyerang..
qaleef adalh insan yg pling super duper hapy sb dpt kua..

UMIE SUE said...

kalau kite dekat boleh jenjalan sama kan..hihi

hidayah Mat Lazim said...

sama lah kite, sejak jadi suri rumah nie, bangun pagi jarang mandi kecuali kes terpencil hihih.....bestnya jalan2, sy kalau husbnd kena g kursus 2,3 hari dok jek lah memerap dalam rumah sob sobbb

Mimy Hamid said...

yer la beb dekat bercekau...jauh merindu...lalalala....aku belum lagi husben OS tapi kalau dia balik kg tu agak drama swasta la ...apasal ko tak ikut je...

Nurzakiah Hanum said...

best kan

nuyui a.k.a miss YUI said...

hihi..nsb bek ada anak buat peneman kan kak..

Aeen said...

bestnye leh gi jalan2.....:)

Chekgu Azrine said...

Akk suka feeling2 rindu camtu..hakhakhak

NURSHAKIRA ABDUL HALIM said...

hehe rindu ya..

CikNaa said...

dulu mase ldr rase mcm tak kisah sgt je klu tak jumpe 2,3 minggu.bl dah duduk serumah, hilang sehari pun rase kosong je..hahaks!

Wawa Yusoff said...

tak paham lah yg kes2 terpencil tu. kakakahh!

wa pun gitu kak. klu rasa bosan je mende petama yh pikir adalah sopink.

tu yg jadi bosan sokmo tu.. hik2

eima said...

lama2 tak jumpa ni la syok huhuhu ... hahahaha pesal aku gelak ni ....

Mama Vogue said...

Meh dating Empire, ade KidzGym gak :)

Nana said...

Tetttttt...paham2..hahaha
Tp bila husband takde, anak lak tido. Kira macam ME time laaa...huhuhu

Fizah said...

awal2 kawen suami fizah keja offshore...masuk bln ke3 dah penim asek demam rindu jek..terus mtk tukau kerja..keskeskes

Dyah said...

Ceria di pagi ari....btw, takziah...diah baca entry aty, terlalu sedih sampai x terkomen nk ucap takziah. Rase semua berlaku dgn pantas....keep strong aty...

PinKy MoMMa said...

outdoor???? nak gi mana tuuuu?
eh sibuk jer jiran depan ni hahaha

my dear jom!

Cik Puan Rara said...

ayat nk meng"kaya" kan org tu sama cm ayat mak rara.hehehe.yelah,bila suami ada depan.mmg lah asek nk bercakar je.bila xde.rindu lak.heh ngade.


eh,perenggan yg atas skali tu sy paham.hahaha nk gelak gak.

azi nur said...

terfeeling jugak pulak... :)

ctmah said...

tetttttt...paham2
neno neno neno neno
lalalalala
hehehe

aniswany lazim said...

sama la kite..kena tggal dgn jeno seminggu ni..offshore tgh laut..wuuu dah la xblh contact lgsg..hidup tanpa jeno ibarat makan nasik xde kicap..ekekeke blom kawen lg tu :D

LisaLisut said...

bestnye la jd sahm. jalan2 shopping if boring.duk umah kemas2. ah..

Sufi Al-Arshadiy said...

Dah boleh geng dah ni..saya pun selalu kena tinggal jgk. Bosannye sbb x tahu nak buat apa. Tapi akak kira bagus jgk kan berani la jgk keluar sendiri dengan anak kemana-mana. Saya mmg terperuk jelah kat rumah sampai laki balik.huhu..