Thursday, July 11, 2013

mercun...meriah atau bising...??






anak sape lah yang main mercun malam2 ni hooiii..
teranjat2 boboboy aku ni ngah tidor...
baru pose ke dua weeeyhhh...!!
hagak2 lah ko kan.....

ggggrrr.......

kalau dulu yer ar aku rase meriah..
tu kat shah alam..
belum lagi pose.orang kampung sebelah dah lawan2 main mercun buluh..
tak boleh jadi nih....orang kampung sini mesti kene lawan jugak...
baru meriah..
puasa pertama baik lah....nak meriah punye pasal kaaannnn..

tapi ni sekarang ngan anak kecik...
duduk taman perumahan pulak...
orang main mercun blok belakang..rase macam orang main dalam umah aku kuatnye.....

yang tua kertu tak kisah ar sangat..sebab belum sampai mase tidur lagi..
tu boboboy tuh...ni memang waktu2 die tidor lah ni..
kalau die sat2 lagi terjaga sebab bunyik mercun..
mesti lepas tu lewat tidor sampai tengah malam main lagi..
haaaa...tu den tak gomar tuh...
die dapat tidor setengah jam..topup tenaga ber-jam2..!! pfftttt.....

tu semua lah tu...
nak buat kurang pahala amal ibadat aku satu hari sebab hangin lar tuuuu....


jap2 lagi fared balik terawikh...nak makan..
jangan lah si boboboy tu bangun....
hari ni aku masak ayam percik...phheewwhh...tak hagak ko kan...
sebenarnya nak masak nasik tomato rini..tapi bahan tak cukup...
esok jer ar...


tuh tak renti lagi orang main mercun...
boboboy kecik ni dah bergerak2..
jangan lah ko bangun anak...
mak ko lapar ni tunggu abah ko balik nak makan sama2...
kalau terjage ni...kompemmm...mesti nak mengempeng.....haaaiihh....


bertabah lah.......



eeaahh...malam ni tak de cerite Ramadhan yang hilang tu eh..?? sampai rabu semalam jer ker....?? 







11 comments:

luvDriGhtOne said...

Akak g r join diorg skali.baling skali mercun bola tu..br r fighter kate org..hahah..kt jln kebun ni pn da start..tp kul 11 da snyap..sbb abg prnh jerit kt bdk2 yg maen mercun dpn pdang tu lbh kul 12.area kdai nasi ayam ni da r berderet smua ade anak kecik..nages mak2 kalau anak bgun..hahah..

Chekgu Azrine said...

Anak akak.semu dah tido..akk tgh tggu hubs balik dr keje ni..huhj

nida-razak said...

Awal btul diorng men mercun.. Semalam pom ada yg da start..haih..

Super Ummi said...

kat tempat kite ni... sehari sblum pose dah memekak2 mecun.. rasa mcm nak bom je diorang yg main tu...
"anak aku nak tido lah woiii"

cik hani said...

Dulu pun ms kecik mak cik hani pun selalu la risau takut ank terjaga klu org main merCun

Nurzakiah Hanum said...

macam2 kan gelagat

SweetLikeWhat said...

kalau dekat2 nak raya tu meriah lah..ni baru kedua puasa dah berdentum dentam memang hangin jugak..huhu

LisaLisut said...

pd pdpt i. if kt taman perumahan bndar ni, xsesuai. bising. i pn bengang if ade yg main dlm area rumah i. hehe. mmg org akan marah.

tp if kt kg, yahoo meriah.xde spe nk mrh. mainla lagi mainla lagi.i sukaaa.hehehe..kesian spe xde kg.kuikui..

MisZ FyZa said...

Haha..aty..mlm td xde rupenye cete 2..punyela wat keje laju2..kol 10 dok dpn tv,aik apsal cete cine..huhu..trus masuk tido..

ayahmamilisa said...

kalau dok sec 7 shah alam dulu awal2 ramadhan memang berdentam dentum..x kira raya apa, cina, india mercun saje..huhu..now kat kawasan perumahan baru ni tak dengar lagi bunyi mercun..lisa pun senang terjaga kalo bunyi bising sikit..

ain shahrulazri said...

Ramadhan yg hilang tu Isnin sampai Rabu jer.. bestkan cite tu huhu sy pn tertunggu2..