Monday, July 15, 2013

SEBAB KEDUA kenape aku rase best biler dapat jadi suri rumah


Haaa...ko tengok ko tengok..
Poyo tak nak buat banyak pulak entry bersebab....lalalala....

Alaaa...ko jangan la amik hati...
Aku bukan nak meriyak bagai..
ni nampak besh sangat ar kan jadi suri umah sebab dah aku cerite yang besh2 jer..
ko belum lagi baca bende2 yang tak besh pulak...
ade ar pro and contra nyer...
tak sempurna mane pon macam yang ko dok bayangkan..

bagi aku..Kat mate aku..
ko yang bekerje tu..masih lagi sangat hebat sebab mampu galas begitu banyak tangungjawap..sebagai pekerja..wanita bekerjaya..ibu..dan isteri...
Aku tau rasenyer hokeh....
Walaupon letih tahap gaban...balik kije..
Tapi biler dspat menyiapkan makan malam untuk suami..
Dapat menguruskan hal berkaitan ngan anak...
Dan menguruskan rumah serta diri sendiri lagi..
Tak hebat ker bunyik nyer tuh....pheeeww...*teringat waktu kerje dulu...
Tapi...ko masih mampu tersenyum bangge kan akhirnya...??
Dan aku sure..korang saat tu pasti rase hebat de vas sebab mampu menyempurnakan tangungjawap korang dengan sempurna walaupon ko baru balik dari bekerja..
Kat situ lah kehebatan korang semua....

yang tak besh aku nak cerite..lain kali..
ni nak cerite besh2 jer lagi..ngeh ngeh ngeh...

hari ni isnin kaaannnn...
kalau orang yang bekerje..
kebanyak orang akan rase BLUES nya hari isnin...
sebab dah 2 hari cuti..dok lepak umah belek2 anak..dok hadap laki...
seronok ko kan...
luper kan sekejap pasal keje..
jadi..biler masuk isnin tu yang ber-blues semua tuh..
ooahh...aku tau perasaan nyerr...!!
aku dulu pon macam tu jugak..
menyampah ngan hari isnin...-sedangkan hari tu tak bersalah pon ngan kite-
selalu feeling2 alangkah besh nyer kalau cuti 5 hari..dan 2 hari jer keje..
tapi..gaji nak mcam biasa...hahaha..boleeyy pulak kaaann...

jadi..biler aku dah tak kerje ni...
atau ngan lebih tepat..jadi suri umah nih...
aku tak perlu lagi lalui blues monday tuh...howyeaaaa..!!
dan in fact... aku sukerkan hari isnin...

kenapa..?? sebab..biasanya...
lepas 5 hari duduk umah..sabtu ahad..laki ada tak kerja..
macam2 aktiviti kiteorang buat..
samaada balik shah alam..balik kampung..makan kat luar..gi shoping..setel hal rumah..
perjumpaan kawan..kenduri kawen..tengok orang beranak...dan segala macam hal lagi..!!
atau sekurang2 nya...keluar khusus untuk aktiviti outdoor qaleef...
yang lepas tu...memang memenat kan kiteorang...[tapi besh]
jarang sangat rasenyer hujung minggu duduk umah..
tah kenapa..mesti ada jer hal nyer nak dibuat heh..-aku pon heran-

jadi..isnin lah hari aku tunggu2 untuk aku berehat lepas 2 hari kepenatan..

tapi jugak kan...selalunyer..hari isnin jugak..kerje umah belambak..
sebab...dah 2 hari merayap jer ko kan..
kerje umah hape pon tak buat...
tu kire waktu 'cuti' tuk aku jugak lah sebenarnya...

okeh dah....gi sambung blues ko tuh..
aku pon nak setel kerje suri rumah..
walaupon bukan wanita bekerjaya...tapi aku wanita yang tetap banyak kerja nyer...ppffttt.....





18 comments:

Syuhairah Anuar said...

syuha pun rindu nak jadi housewife kak aty. lepas 6 bulan tak kje...bila bulan ni start kje....hari2 dlm keta dok ckp ngan cik suami..nak ddk rumah.nak jadi housewife semula. Huu...tp kna tgu cik suami naik pangkat dlu la. =)

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

Pagi kak Aty, jadi suri rumah pun besar pahala nyaaaaa :)

Nurzakiah Hanum said...

moning

Pink Lavender said...

kite pon kureng suka ari isnin..sbb ari mula kije..hu3

Pink Lavender said...

kite pon kureng suka ari isnin..sbb ari mula kije..hu3

Chekgu Azrine said...

Huhu..setuju sis..mmg banyak kerja kalau isnin..mcm akk ptg nak sambung mentarzan kat sekolah plak..hehe

~ NANA ~ said...

haha boleh imagine semua yg u cerita ni...pendek kata bila dh jadi isteri & mak ni, memang penat kn? tp seronok kan dpt buat semua ni utk org tersayang...hihi

kalau kat pantai timur, istilahnya "sunday blues" kot...hehe

ameris said...

gigihnya aty.. jeles tau.
tunggu turn saya lagi 2 tahun nak join aty jd surirumah...

eima said...

sbb ko terlebih rajin ngan minat ko terhadap deco tu byk kerja tu ... hehehe... klu aku kat rumah time pantang ari tu kasi lena je bila sampai masanye

farhana shamsuddin said...

Bila nk smpai turn sy jd fulltime housewife... Bestnya.. Dpt besarkn anak2 n uruskn diorg

fazianbatrisyia said...

dok rumah mmg lagi byk kerja nak buat...kalau boleh celik mata jek dah buat apa yg patut...mata nak pejam balik semua dah selesai.

Tina Othman said...

Duduk rumah lg byk keja kan aty, saya ni klu boleh pun nak duduk umah tp apakan daya

Ryn said...

syok dpt dok umah jage anak...kite ni..da petang baru dpt tgk muke anak....:)

Mar Mansor said...

bila agaknye leh jd surirumah sepenuh masa?

Aida the Pinky said...

nak jd fulltime housewife jugak..waaa..

Cik Puan Rara said...

hehehehe ada yg kedua tu.ritu dh baca yg pertama.hehehe.aty ada rasa nk keje balik x pas ni? eh dh mcm wartawan lak aku.hehe

Mimy Hamid said...

best ar pastu dpt tgk tv kan...hehehe tu part aku suka la...

Princess Liya said...

saya pun cita-cita nk jd surirumah