Tuesday, August 13, 2013

Baju melayu cekak musang VS Teluk belanga














tahun lepas raya..qaleef masih baby...baru masuk 4 bulan..
jadi...nak pakaikan baju melayu cekak musang memang tak sesuai lah pulak kan..
raye tahun ni..qaleef dah masuk setahun 3 bulan lebih...
jadi awal2 aku dah siap tempahkan baju melayu cekak musang tuk qaleef...
awal pose ritu..dah siap...
memuler macam....hurrrmmm.....menyesal gak ar tempahkan baju melayu jenis cekak musang..
sebab kolar tu kan agak keras dan leher dak kecik tu bukanlah jinjang mane pon..
aku dapat rasekan yang qaleef akan tak selesa dengan kolar tuh nanti...
tapi mase tu...sebab dah siap depan mate..
malas dah nak pikir nak carik atau beli lain...
pasrah...........

sampai ar aku pakai kan kat qaleef raye fes ritu...
biler tengok die pakai elok jer...
aku memang ar teruje...dah rase macam anak ko paling comel lar waktu tuh....uhuhukkss...
seronok biler qaleef masih selesa...
siap bersongkok dan sampin tak de ngamuk2 macam kene pakse pakai..pheeww....

tuh kalau tak kerena dah berpeloh..dan baju pon dah busuk masam...
sebab die main lari2 kat umah orang...
mau aku pakaikan sampai malam dah tuh...
lain tahun aku nak tempah lebih..
siang malam sampai raye ke-lima pakai baju melayu...
baru ar raya sangat kaaaaannn......kahkahkah...
iyer ar...bebudak nih...bukan boleh ko nak pakaikan baju melayu tetiap minggu...
setahun sekali jer ar nampak segak ngan baju melayu tuh....
tu pon setakat sehari-dua jer pakai...
pastu..pakai baju biasa..jeans kemeja t-shirt bagai...
bosan tak bosan...dah itu jer lah pon yang memang kene di pakaikan....ppffttt.....

eeaahh...aku suker betul tengok budak2 kecit pompuan pakai puplum...comel giler...*tetibe

ko prefer baju melayu cekak musang ker..atau teluk belanga johor..??

aku 2-2 pon okeh...
cume kalao kat laki aku...
aku lebih suker die pakai baju melayu cekak musang butang 5 biasa tu..
nampak lebih kemas....
eerrr...tu aku lah....
ko...??





14 comments:

ctmah said...

handsome ah qaleef!!!
smart tau pakai baju melayu cekak musang =)

Umi Qi said...

Aty.....ari nih umi Qi baru masuk koje...baru leh melaram melawat semua geng gojes yer blog yg tertinggal episod...

Qaleef sgt selesa eh pakai baju melayu cekka musang....terletak kemas jek tgk dia pakai...x rimas pun dia...

Umi Qi pun suka baju melayu cekak musang...tp thn nih umi Qi pilih utk Qi baju melayu teluk belanga johor...nanti QI raya thn depan baru nk try beli baju melayu cekka musang :)

Veelara said...

Klu suami,suke tgok die pkai cekak musang.tp klu iman,suke tgok die pkai bju mlayu johor sbb i ade darah johor.hihi

Nurzakiah Hanum said...

comelnya baby dia

yUmiE AzuRa said...

hi qaleef ensem!!
nt aunty nk dtg raya umah mama awk lah,boleh??hihi

YanaUjang said...

ai pn suka cekak musang lg..nmpk kemas and tersorok sket ke chubby-an leher hubby..muahahaha~ :p

Cinta Zakirah said...

Salam ziarah sis. Suka view sini & today decided to be your friend, cari idea D.I.Y utk wedding prep. adik.

TelingaBulat said...

mmg klu bju melayu lki leher cekak musang nmpk smart aje..kemas gitue

Gieyana said...

comey Qaleef berbaju melayu..segak aihh..:)

puansazusarin said...

Berkenan baju melayu cekak musang lg..qaleef nmpk macho dan encem sekali :)

cik hani said...

Suka tgk kanak2 pkai baju melayu

Chekgu Azrine said...

Xsaba nk tggu thn depan..raya nk tmph bju melayu cekam musang plak..hehe

Sufi Al-Arshadiy said...

Vote for cekak musang :)
Ank2 saya girls...tp kalau pakai baju kurung plain....memang rupa lelaki terusss... Pengajarannya tahun ni pakai gaun je...hehe

Ema Minami said...

Ya Allah...gerammm nya tgk qaleef ni!! comei betui!!..heee...bile ntah blh jmpe qaleef..dah 2 kali mimpi jmpe qaleef....haha