Tuesday, October 22, 2013

BAJET RM100 :: berapa helai baju anak aku boleh beli dijualan gudang hytex..??


ko tau ak ade jualan Gudang Hytex kat dewan Gomabk tu...??
tak tau...?? eerrrr.....
aku pon baru tau hari jumaat..malam kat FB geng gojes update...
jadi..memang tak sempat ar aku nak hapdet kat ko laju2...

alaaa....biasa2 jer....

sedap kan hati korang...

kang kene marah pulak aku ni sebab tak hapdet...
ampuunnnn oooiii.....

aku pon sebenarnyer TEEEERRRR pergi...
ter hokeh...muwahahaha...
maknenyer...tanpe di rancang..
hari sabtu kebetulan mengantar barang aku silap pos kat customer...
kat area2 situ....jadi singgah lah sekali...
fes time pergi nih.....
tak tau ape ade kat sana...dan tak tau murah ker mahal ker baju2 kat situ...
aku sebenarnye pikir nak carik baju basahan tuk qaleef...
lame tak beli...eeaahhh... aku jarang beli baju tuk qaleef...
tapi kalau beli sekali banyak...
baju basahan beli murah2 jeeerrrr......
selalu aku beli kat pureen...
tapi ritu masa raya ade buat aku terlepas -tak tau-
nak tunggu bulan 12 kot nanti ade lagi...

tapi buat mase ni...
tengok dulu kat jualan gudang hytex ni...berbaloi kaaahhh.....??






5 helai t-shirt takde kolar dan 1 helai ber-kolar jenama Disney dan Baby Looney Tunes





3 pasang baju jenis sepasang seluar quarter jenama tenderly


se-helai baju tidur lengan panjang dan seluar panjang



se-helai baju kemeja jalan



aku dapat 7 helai + 4 pasang =11 helai baju tuk qaleef ngan harga rm 100
berbaloi..?? masih murah dan ok sebab kualiti setanding jenama tapi dengan harge lebih murah...

eerr..tapi dulu...mase aku shopping kat pureen...
seratus hengget aku dapat lebih lagi...
selai rm 3 hengget jer..
kat hytex ni..selai rega paling murah aku beli Rm 8 hengget...
ade aku jumpe yang murah Rm 4 hengget -baju lubang2 tak de seluar...

nak jugak ko bandingkan ngan pureen warehouse sales pulak kaaaann...uhukksss....
tengok brand lar derrrr......

mase pergi hytex sabtu tu...tak ramai pon..
senang nak pilih baju bajan...
lapang..tak panas..dan tak perlu bersesak2...

niat asal nak carik baju tidur suar panjang lebih sikit...
tapi susah nau nak jumpe saiz...
qaleef masih pakai saiz 1...tapi banyak yang cantik2 saiz 2-3...
besar sangat pulak tuk qaleef...
jadi tu dapat sehelai jer...
tak pasti lah sebab dah habes ker atau memang tak de saiz...

yang lain macam kasut..botol segala tilam bantal aku tak tengok..
sebab memang target carik baju basahan jer....

sempat pulak laki aku sebat sehelai baju basahan die jugak kate nya...

rm100 untuk 11 helai/pasang... booooley laaaaa.....
laki aku cakap...kalau beli kat jusco...rm 100 tu baru dapat sepasang baju ngan seluar...
eeeeaarrkk.....banding kan ngan baju kat jusco...??? hapeeekaaaahhh...... 
kat jusco tu tah hape yang mahal nau aku pon tak tau...
same jer ghoper aku nengok nye pooonnn......ngeeeee....



p/s :: tunggu pureen nanti....